آزادسازی واردات

خودروهای ارزان قیمتی که بعد از آزادسازی واردات می‌توانند به ایران وارد شوند

با خودروهای ارزان قیمتی که احتمالا با آزادسازی واردات به بازار ایران عرضه خواهند شد، آشنا شوید. در این لیست نام خودروهایی از برندهای شورولت، هیوندای، کیا و میتسوبیشی به چشم می‌خورد.

سرانجام دولت و مجمع تشخیص مصلحت نظام با واردات خودرو موافقت کردند و قرار شد تا شهوریور ماه امسال خودروهای خارجی وارد بازار ایران شوند. طبق گفته کارشناسان آزادسازی واردات باعث تعادل میان عرضه و تقاضا شده و همچنین خودروسازان را به تولید خودروهای باکیفیت ترغیب خواهد کرد.

از آنجایی که احتمالا دولت موافق واردات خودروهای لوکس خارجی نخواهد بود، خودروهای ارزان قیمت خارجی شانس زیادی برای حضور در بازار ایران خواهند داشت. از این رو قصد داریم شما را با خودروهای ارزان قیمتی که احتمالا با آزادسازی واردات وارد ایران خواهند شد آشنا کنیم. در این لیست نام خودروهایی از برندهای شورولت، هیوندای، کیا و میتسوبیشی به چشم می‌خورد.

این خودروها با آزادسازی واردات به ایران می‌آیند

شورولت اسپارک مدل 2020

  • قیمت ۱۳ هزار دلار

آزادسازی واردات

شورولت اسپارک یکی از ارزان ترین خودروهای خارجی به شمار می‌رود که پس از آزادسازی واردات می‌تواند وارد بازار ایران شود. همچنین این خودرو توانسته با قیمت ۱۳ هزار دلاری خود لقب ارزان‌ترین خودروی بازار آمریکا را نیز به خود اختصاص دهد. شورولت اسپارک ۲۰۲۰ از لحاظ ظاهری به مدل ۲۰۱۹ خود شباهت زیادی دارد و تغییرات اندکی را نسبت به قبل تجربه کرده است. این خودرو با برخورداری از امکاناتی چون ده کیسه هوای ایمنی و یک صفحه‌نمایش لمسی 7 اینچی یک خودرو شهری امن و نسبتا پیشرفته به نظر می‌رسد.

آزادسازی واردات

شورولت اسپارک ۲۰۲۰ در ردیف خودروهای هاچ بک قرار داشته و یک خودرو بسیار کوچک شهری محسوب می‌شود. این خودرو دارای 3635 میلی‌متر طول، ۱۵۹۵ میلی‌متر عرض، ۱۴۸۳ میلی‌متر ارتفاع و 2385 میلی‌متر فاصله محوری است. هرچند طراحی این خودرو نسبت به رقبا قدیمی به نظر می‌رسد و نمی‌توان آن خودروی جذابی دانست، اما فرم بدنه، رنگ آمیزی و ابعاد آن باعث شده تا بتواند نگاه مشتریان زیادی را به خود جلب کند.

آزادسازی واردات

در نمای جلو این خودرو شاهد چراغ‌های کشیده بزرگ، جلوپنجره باریک و ورودی‌های هوای بزرگی هستیم. این خودرو با قیمت ۱۳ هزار دلاری خود یکی از ارزان‌ترین خودروهای بازار بوده و به همین دلیل نباید از آن انتظار طراحی جذاب و امکانات سطح بالایی داشت.

میتسوبیشی میراژ مدل ۲۰۲۲

  • قیمت: ۱۶ هزار و ۱۲۵ دلار

آزادسازی واردات

میتسوبیشی میراژ مدل ۲۰۲۲ به عنوان یکی از خودروهای ارزان قیمتی محسوب می‌شود که با آزادسازی واردات شانس حضور در بازار ایران را خواهد داشت. میراژ‌ هاچ بک و سدان میراژ G۴ به یک موتور ۱.۲ لیتری ۳ سیلندر مجهز شده که می‌تواند قدرتی برابر با 78 اسب بخار را به تولید برساند. همچنین این خودرو با قیمت ۱۶ هزار و ۱۲۵ دلار به عنوان یکی از ارزان ترین خودروهای بازار آمریکا نیز شناخته می‌شود.

آزادسازی واردات

میتسوبیشی میراژ مدل ۲۰۲۲ به یکی از کم‌مصرف‌ترین پیشرانه‌های بنزنی بازار مجهز شده و به همین دلیل به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر در شهر 4.6 لیتر، در بزرگراه 5.5 لیتر و به شکل ترکیبی 6 لیتر بنزین مصرف می‌کند. ارزان‌ترین نسخه میراژ از نوع هاچ بک ES بوده که به شکل استاندارد از گیربکس دستی 5 سرعته بهره می‌برد، اما مشتریان با پرداخت ۱۳۰۰ دلار بیشتر می‌توانند گیربکس CVT را برای آن سفارش دهند. میراژ G4 سدان نیز شرایط مشابهی با نسخه هاچ بک دارد، اما قیمت مدل پایه نسخه سدان از نسخه هاچ بک حدود ۱۰۰۰ دلار گران‌تر است.

آزادسازی واردات

میتسوبیشی میراژ در نمای کناری دارای طراحی ساده‌ای بوده و طراحان برای این بخش فقط دو خط را روی درها به شکل شیب‌دار در نظر گرفتند که از جلو به سمت عقب امتداد دارد. البته نصب رینگ‌های ۱۵ اینچی با طرح جدید باعث شده این بخش نسبت به مدل‌های قبلی جذاب‌تر شود. نمای عقب این خودرو نیز از طراحی مناسبی بهره می‌برد. طراحان برای بخش عقب این خودرو چراغ‌هایی با فرم مشابه چراغ‌های جلو در نظر گرفتند. همچنین در این بخش یک بال عقب نیز روی در صندوق به چشم می‌خورد که توانسته کمی این بخش را اسپرت‌تر از قبل کند.

میتسوبیشی میراژ از شش کیسه هوا شامل 2 عدد برای سرنشینان جلو، دو عدد برای جانبی‌های جلو و دو عدد پرده‌ای بهره می‌برد و از موسسه یوروانکپ نیز توانسته در تست تصادف 4 ستاره ایمنی را کسب کند؛ از این رو میتسوبیشی با 4 ستاره نسبت به رقبایی چون پیکانتو با 3 ستاره در سطح بهتری قرار دارد.

نیسان ورسا مدل ۲۰۲۲

  • قیمت: ۱۶ هزار و ۲۰۵ دلار

آزادسازی واردات

نیسان ورسا مدل ۲۰۲۲ برای آن دسته از افرادی که خواهان یک خودرو مناسب برای ترددهای شهری با راحتی و ایمنی بالا هستند، گزینه مناسبی محسوب می‌شود. این خودرو با قیمت ۱۶ هزار و ۲۵۰ دلار پس از آزادسازی واردات خودرو شانس زیادی برای حضور در بازار ایران خواهد داشت. این خودرو می‌تواند سواری نرم و راحتی را به خصوص برای سرنشینان جلو ارائه دهد.

آزادسازی واردات

ورسا SR به عنوان بهترین نسخه این خودرو محسوب می‌شود و به همین دلیل نسبت به سایر نسخه‌ها گران‌تر خواهد بود. البته این افزایش قیمت به دلیل برخورداری از تجهیزات استاندارد منطقی است. نسخه‌های SR و SV به گیربکس اتوماتیک و سیستم‌های اطلاعات سرگرمی با پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید اتو بهره می‌برند. البته فقط نسخه SR این خودرو به ورود غیر فعال و استارت از راه دور، چراغ‌های جلو LED، فرمان روکش چرمی و رینگ‌های ۱۷ اینچی مجهز  شده است.

آزادسازی واردات

تمام نسخه‌های این خودرو به پیشرانه 4 سیلندر با قدرت ۱۲۲ اسب بخار مجهز شدند و یک گیربکس 5 سرعته به شکل استاندارد قدرتی تولیدی این پیشرانه را به چر‌خ‌ها منتقل می‌کند،. اما مدل‌های S این خودرو به گیربکس اتوماتیک پیوسته CVT مجهز خواهند بود.

هیوندای اکسنت مدل ۲۰۲۲

  • قیمت: ۱۷ هزار و ۶۹۰ دلار

آزادسازی واردات

هیوندای اکسنت مدل ۲۰۲۲ به عنوان یک سدان اقتصادی و جمع‌وجور می‌تواند پس از آزادسازی واردات خودرو وارد ایران شود. هیوندای تا به امروز 5 نسل از این سدان را به بازارهای جهانی عرضه کرده است. این خودرو در نسل‌های قبلی نیز در دو مدل مونتاژی و وارداتی وارد ایران شده و مورد استقبال مشتریان ایرانی نیز قرار گرفته است.

آزادسازی واردات

از مزایای هیوندای اکسنت نسبت به رقبای آن می‌توان به دوام بالا، مصرف سوخت اقتصادی و استهلاک اندک اشاره کرد. این خودرو با قیمت ۱۷ هزار و ۶۹۰ دلار به عنوان یکی از ارزان‌ترین خودروهای سال ۲۰۲۲ محسوب می‌شود. همچنین این سدان کره‌ای می‌تواند ظرف مدت 8.9 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند.

هیوندای ونیو مدل ۲۰۲۲

  • قیمت: ۲۰ هزار و ۲۴۵ دلار

آزادسازی واردات

هیوندای ونیو مدل 2022 با قیمت 20 هزار و 245 دلار به عنوان یکی دیگر از خودروهای ارزان قیمت خارجی محسوب می‌شود که می‌تواند با آزادسازی واردات روانه بازار ایران شود. طول این خودرو به 4036 میلی‌متر، عرض آن ۱۷۷۰ میلی‌متر و ارتفاع آن نیز ۱۵۵۶ میلی‌متر اعلام شده است.

آزادسازی واردات

هیوندای ونیو به یک صفحه نمایش لمسی 8 اینچی با پشتیبانی از اپل کار پلی و اندروید اتو مجهز شده است. از سایر ویژگی‌های این خودرو می‌توان به اطلاعات لحظه‌ای ترافیک و نقشه رایگان به مدت 3 سال، سیستم پیش‌فرض مسیریاب و کنترل موسیقی با صدا اشاره کرد. همچنین این خودرو از سیستم هیوندای Blue Link نیز بهره می‌برد که می‌توان آن را به آمازون و دستیار هوشمند گوگل متصل کرد و از قابلیت‌های متعدد آنها بهره‌مند شد.

کیا فورته مدل ۲۰۲۲

  • قیمت: ۲۰ هزار و ۱۱۵ دلار

آزادسازی واردات

کیا فورته به عنوان یکی از پرفروش‌ترین محصولات این خودروساز کره‌ای محسوب می‌‌شود که با قیمت 20 هزار و ۱۱۵ دلاری خود می‌تواند به دلیل آزادسازی واردات خودرو در آینده‌ای نزدیک به بازار ایران راه پیدا کند. همچنین این خودرو از سال ۲۰۱۸ در نسل سوم روانه بازار شد و اخیرا در مدل 2022 نیز کیا برای آن یک فیس لیفت را در نظر گرفته است. گفتنی است این سدان کامپکت در برخی از بازارها با نام K3، سراتو و فورته شناخته می‌شود.

آزادسازی واردات

فورته مدل ۲۰۲۲ در نمای جلو به چراغ‌های جدید به همراه جلوپنجره باریک معروف به پوزه ببر مجهز شده که ترکیب آنها با چراغ‌های LED و ورودی‌های هوای جدید توانسته نمای جذابی را به وجود آورد. از تغییرات بخش‌های عقب نیز می‌توان به گرافیک جدید چراغ‌ها، بازطراحی سپر و نصب لوگوی جدید کیا اشاره کرد. تیپ‌های FE و LXS از یک نمایشگر لمسی 8 اینچی و تیپ‌های GT-Line و GT آن نیز از نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی با قابلیت پشتیبانی از اندروید اتو و اپل کارپلی بی‌سیم بهره می‌برند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

8 دیدگاه

  1. سلام حالا این قیمت های قید شده قیمت تمام شده است یا مالیات و گمرگ و… به قیمت آن افزایش خواهد یافت!؟

  2. سلام اگر قیمت این خودروهای وارداتی ازخودروهای داخلی ارزانتر باشد ارزان میتوان گفت مردم درخرید خودروهای داخلی ماندند که رسد به خرید خودروهای گران قیمت نه اینکه ارزان مگراینکه اینبار دلالی خودرو وارداتی آغاز شود

  3. قیمتا کاملن اشتباهه برا قبل تورم کرونا و جنگ اوکراینه مخصوصن شورلت اسپارک یا همون سونیک زیر 18 هزار تا نیست
    خودرو های با کیفیت چینی زیر ده هزارتا بهترین گزینس وگرنه بخواد میتزوپیسی و نیسان وارد کنن تهش مال پولدارا میشه اما من خیالم راحته چون دولت با نگاه سرمایه داری رو کار نیست که این اتفاق بیوفته

  4. باسلام و ارادت خدمت ملت بزرگ ایران.بنظر می‌رسد معنای عدالت در دولت و مجلس به گونه ای متفاوت باشد.در اینباره مسایل اقتصادی و مصداق آن از اهمیت بالایی برخوردار است و واردات خودرو به کشور اگر نتواند قیمت خودرو را منطقی سازد مجبور به استفاده ی خودروی بی کیفیت داخلی با قیمت بالا میشویم.اگر وارد کنندگان مجبور به وارد نمودن خودروی استاندارد سدان شهری به قیمت کمتر از 12000دلار گردند و البته با دلار نیمایی .با حساب سرانگشتی میتوان گفت که با قیمت کمتر از 450میلیون میتوان خریداری نمود و البته قانونگذار وارد کننده را مکلف به همکاری با بانک و پرداخت اقساط بالا به خریداران کنند و با وارد کردن تعداد زیادی خودرو و ارایه آن به سرپرستان خانوارها وبطور مکانیزه به هر سرپرست خانوار یک خودرو تعلق بگیرد.این تعریف بنظر به عدالت نزدیکتر است.

  5. نحوه بررسی ماشین ها و جملاتی که نوشته بودین خیلی برام جالب بود
    الان تو کشور ما با پراید و ۲۰۶ تیپ ۲ و رنو و پیکان مردم سفر طولانی بین شهری میرن
    بعد مثلا نیسان ورسا برای بالای ۵۰ درصد مردمان این سرزمین خودرو لوکس حساب میشه برادر نه یک خودرو ارزان قیمت شهری اقتصادی منتهی شما صبر کن ببین این ماشین ها اگر هم بیاد به چه قیمتهایی فروخته میشه
    تا باز هم ۷ودرو ساز ها ماشین های عهد بوقشون رو به قیمت های بالای ۳۰۰ میلیون بتونن بفروشن و بگم در زیان هستیم

  6. درود و وقت بخیر
    نویسنده این مطلب گویا فقط خواسته چیزی رو بنویسه و در صفحه بگذارند که پر بشه
    یکی به دیگری گفت می خواهم مادر خود را بفروشم و دیگری شروع به نکوهش اولی کرد که مگر آدمیزاد هم مادر خود را می فروشد اولی در جواب گفت خب به قیمتی خواهم گفت که کسی نخرد
    بنده خدا مگر اولین بار است که واردات خودرو آزاد می شود که این اتوموبیلها را معرفی می کنید یا اصلا با حکومت فعلی آشنا نیستید؟ برندهای آمریکایی که به هیچ عنوان اجازه ورود به ایران را نکنند چون به فرموده آمریکا حق ورود به اقتصاد ایران را ندارد
    باقی برندها هم ( کره ایی ها) به دلیل اینکه ایران راتحریم کردند و پست شرکتهای ایرانی را در پوست گردو گذاشتند هیچگاه پایشان به خیابانهای ایران نخواهد رسید می ماند چند خودرو ساز چینی که اگر هم بیایند با قیمت های گزاف و بال خواهد آمد که هیچگاه دست امثال متوسط و کنی بالاتر هم به آن نخواهد رسید
    بارها این وعده از مصوبات را شنیده‌ام خودرو خوب و با کیفیت ارزان تولید خواهیم کرد اما ما که چیزی در عمل ندیده‌ایم مثال مگر تندر ۹۰ قرار نبود جای پیکان را بگیرد که در همان بدو شروع هم اختلاف فاحشی با قیمت پیکان داشت حالا که رسیده به قله قاف از این مثالها در صنعت خودرو زیاد داریم
    دلخوش به این مقدار نباشید که همین هم از دست خواهد رفت
    برای ما خرید خودروی بی کیفیت و از رده خارج شده داخلی هم شده آرزو
    وقتتان بخیر

  7. بعد از ورود به کموک و پرداخت حقوق و عوارض گمرکی و ارزش افزوده و تعاون و بهزیستی و شهرداری و انبار داری سایر امور قیمتشون با دلار سی هزآر تومان میره بالای یک میلیارد.