سریع ترین خودروهای در حال تولید جهان در سال 2022

سریع ترین خودروهای در حال تولید جهان در سال 2022

در این مطلب به سریع ترین خودروهای حال حاضر جهان در سال 2022 می‌‌پردازیم که توانسته‌اند در ثبت حداکثر سرعت، رکوردهای جدیدی را خلق کنند.

هدف اصلی و نهایی سازندگان محصولات سوپراسپورت، کسب عناوینی در میان سریع‌ ترین خودروهای تولیدی جهان است. در نتیجه، نسل جدید خودروهای این سگمنت جذاب، یعنی آن دسته که از آخرین پیشرفت‌های فناوری برای استخراج هر اونس از عملکرد موتورهایشان، صرف نظر از قیمت استفاده می‌کنند، برای رقابت و نبردی فشرده وارد رقابت می‌شوند. توسعه خط تولید انواع هایپرکار برای رسیدن به سرعت 300 مایل در ساعت (485 کیلومتر در ساعت) که زمانی برای یک وسیله نقلیه خیابانی، غیرقابل تصور بود، اکنون امری امکان‌پذیر و ممکن شده است.

از سال 2019، سازندگان معروف خودروهای هایپرکار مانند بوگاتی، کونیگزگ و هنسی برای رسیدن به رکورد سقف سرعت 300 مایل در ساعت با یکدیگر در رقابت هستند. در حالی‌که نسخه سوپراسپورت شیرون، در اواخر همان سال توانست به این رکورد دست یابد، رقابت همچنان با مدعیان جدیدی نظیر SSC Tuatara که با نتایجی امیدوارکننده پا به این عرصه گذاشته‌اند، ادامه دارد. در ادامه به مرور 15 مورد از سریع‌ ترین خودروهای تولیدی جهان در سال 2022 می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

سریع ترین خودروهای جهان در سال 2022

15- دوج چلنجر SRT Demon

  • حداکثر سرعت: 340km/h

سریع ترین خودروهای در حال تولید جهان در سال 2022

حداکثر سرعت پیش‌بینی شده در نسخه SRT Demon چلنجر، هنگام عرضه در سال 2018، برابر با 270 کیلومتر در ساعت بود. از آن زمان، تعدادی از افراد تلاش کرده‌اند تا از این عدد فراتر بروند. آخرین باری که در مورد حداکثر سرعت این خودروی عضلانی شنیدیم، ثبت رکورد 326 کیلومتر در ساعت در پیست آزمایشی جانی بومر واقع در فلوریدا بود. پیشرانه 6.2 لیتری V8 با قدرت 808 اسب بخار، قلب تپنده این چلنجر محسوب می‌شود.

با اینکه در مشخصات اولیه، این مدل از قدرت 840 اسب بخاری برخوردار بود، اما این رقم تنها در صورت استفاده از سوخت مسابقه با اکتان بالا و هم‌چنین افزودن کیت 1 دلاری Demon Crate که شامل یک کنترل‌کننده انحصاری موتور است، حاصل خواهد شد. پس از اقدامات گسترده دوج در کاهش وزن چلنجر، این شرکت مدعی شده که سری Demon می‌تواند مسافت یک‌چهارم مایلی را ظرف 9.65 ثانیه با سرعت 225 کیلومتر بر ساعت طی کند.

14- فراری SF90 Stradale

  • حداکثر سرعت: 340km/h

سریع ترین خودروهای در حال تولید جهان در سال 2022

در پی استفاده پیشگامانه لافراری از فناوری هیبریدی به دلایل زیست محیطی و عملکردی، فراری در تلاش برای رسیدن به این مفهوم بوده که چگونه می‌تواند به بهترین شکل از بنجامین فرانکلین تقلید کند و  از برق به نفع تجارت ابرخودروها بهره ببرد. با این وجود، فراری SF90 Stardale سطح جدیدی از عملکرد که بسیاری از رقبا به آن غبطه می‌خورند را آغاز کرده است. سه موتور الکتریکی 217 اسب بخاری قدرت را به پیشرانه 4.0 لیتری V8 توئین توربوی وسط با توان 769 اسب‌بخار اضافه می‌کنند که باعث شده SF90 به قدرتمندترین فراری تولید شده تاکنون تبدیل شود. این سوپراسپورت قادر است تا از حالت سکون ظرف مدت 2.5 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت رسیده و سقف سرعت 346 کیلومتر بر ساعت را به ارمغان بیاورد.

واژه هیبرید، هم‌چنان تصویری از خودروهای کند و کم‌مصرف را در ذهن متبادر می‌کند که فقط برای سفرهای کوتاه قابل استفاده هستند. با این‌حال اگر به دنبال سرعت هستید، موتورهای الکتریکی از برجسته‌ترین نمونه‌های بازار محسوب می‌شوند. این خودرو از یک پیشرانه 4.0 لیتری توئین توربو 90 درجه V8 با قدرت 769 اسب بخاری نیرو می‌گیرد که به سه موتور الکتریکی در سیستم هیبریدی SF90 (با قدرت 217 اسب بخار) متصل است. هنگامی‌که دو پیشرانه توربو V8 و سه موتور الکتریکی با یکدیگر کار می‌کنند، توان تولیدی این خودرو به 1000 اسب بخار در هر لیتر از حجم موتور خواهد رسید. پیشرانه الکتریکی سوم نیز بین موتور و گیربکس و دو موتور برقی در محور جلو قرار گرفته است.

13- مک‌لارن Senna GTR LM

  • حداکثر سرعت: 340km/h

سریع ترین خودروهای در حال تولید جهان در سال 2022

به مناسب بیست‌ و پنجمین سالگرد پیروزی مک‌لارن در مسابقات اتومبیلرانی 24 ساعته لمانز با خودروی FT GTR، پنج دستگاه از این سوپراسپورت مخصوص پیست تولید شده است. نسخه Senna دارای رنگ‌بندی سفارشی برای یادبود رنگ FT GTR برنده در مسابقات لمانز است. این هایپرکار مشکی رنگ که به عنوان خودروی کلینیک Ueno شناخته می‌شود، دارای طرح رنگی مشابه با خودروی شماره 59 بوده که توسط سه راننده شاخص مک‌لارن، فاتح آن مسابقه به‌یادماندنی شد.

پیشرانه V8 توربو شارژ و توئین توربو، هسته قدرت مک‌لارن سنا محسوب می‌شود که آن‌را به قدرتمندترین موتور در میان خودروهای جاده‌ای مک‌لارن تا به امروز تبدیل کرده است. سنا با میل‌لنگ صاف، میله‌های اتصال سبک و پیستون‌ها، از تابه روغن خشک و سایز اجزای سبک، برای کاهش وزن و به حداکثر رساندن عملکرد استفاده می‌کند. در نتیجه، محصول نهایی، توانی معادل 789 اسب بخار و گشتاور 800 نیوتون‌متری را به ارمغان آورده است. به دلیلی اینرسی کم توربوهای اسکرول دوقلو، عملا هیچ تاخیری در عملکرد توربو وجود نداشته و خودرو از ابتدا تا انتها عملکردی فوق‌العاده را به جا می‌گذارد. با هر تعویض دنده از طریق گیربکس هفت سرعته دوکلاچه، یک جریان ثابت گشتاور ارائه خواهد شد. حداکثر سرعت مک‌لارن سنا به 334 کیلومتر بر ساعت می‌رسد و شتاب 0-100 نیز در کمتر از 3 ثانیه به‌دست آمده است. علاوه بر قدرت فوق، LM به لطف تنظیم دقیق و دستی سرسیلندرها، حداکثر سرعت آن به رکورد جدید 340 کیلومتر بر ساعت نیز رسیده است.

12- پورشه 918 اسپایدر

  • حداکثر سرعت: 340km/h

سریع ترین خودروهای در حال تولید جهان در سال 2022

پورشه 918 اسپایدر، یک خودروی پلاگین هیبرید بوده که به نوعی مبتکرانه‌ترین اختراع پورشه محسوب می‌شود. با کمک سه موتور پیشرو، این ابرخودرو در یک سطح خاص قرار گرفته است. موتورهای الکتریکی جلو و عقب 918 اسپایدر به قدری کارآمد هستند که حتی برخی از مشهورترین خودروهای اسپورت را نیز پشت سر می‌گذارد.

این سوپراسپورت جذاب به دو موتور احتراقی 4.6 لیتری V8 مجهز شده که می‌تواند به تنهایی قدرتی معادل 608 اسب بخار و گشتاور 540 نیوتون‌متری را تولید کند. این موتور با استفاده از یک باتری لیتیوم یونی 6.8 کیلووات ساعتی، 129 اسب بخار در جلو و 156 اسب بخار در عقب، به تولید نیرو می‌پردازد. این نیروگاه کوچک در مجموع، توانی برابر با 887 اسب بخار و گشتاور 1279 نیوتون‌متری را در سیلندرهای خود ذخیره کرده است. هم‌چنین، شتاب 0-100 کیلومتری در مدت 2.5 ثانیه قابل پیمایش است. جهت تاکید بر تمرکز خودرو بر روی راننده، فضای داخلی پورشه 918 اسپایدر، به صندلی‌های فیبر کربن با پوشش چرم نرم و دستگیره‌های انتخابی درایو مجهز شده که روی فرمان قرار گرفته‌اند.

حتی در حالت سکون نیز، این خودرو به دلیل شکل زاویه دار و شانه‌های برجسته عقب، در حال حرکت به نظر می‌رسد. به لطف سیستم آیرودینامیک فعال پورشه، نیروی رو به پایین به حداکثر رسیده و سواری محصول در هر سبکی از رانندگی از پاسخ‌گویی مطلوبی برخوردار است. چراغ‌های جلوی خودکار LED، رینگ‌های 20 اینچی در جلو و 21 اینچی در عقب، برای القای ظاهری عضلانی‌تر و دقت بهتر فرمان، به صورت استاندارد بر روی این سوپراسپورت تجهیز شده‌اند.

11- لامبورگینی وننو

  • حداکثر سرعت: 355km/h

سریع ترین خودروهای در حال تولید جهان در سال 2022

غیرممکن است فهرستی از سریع ترین خودروهای 2022 وجود داشته باشد و نام لامبورگینی را در آن نبینیم. کمپانی لامبورگینی در سال 2014، از وننو رودستر در ناو هواپیمابر ایتالیایی Cavour واقع در ابوطبی، رونمایی کرد. در آن زمان، تنها 9 نسخه از این سوپراسپورت تولید شد و عرضه‌ای بسیار محدود داشت. با این وجود، غول ایتالیایی مدعی است که تفاوتی میان نسخه رودستر و کوپه، از لحاظ عملکرد وجود ندارد. هر دو مدل از قدرت یکسان 750 اسب بخار برخوردار هستند، اگرچه نسخه کوپه 0.1 ثانیه در شتاب‌گیری اولیه کندتر است. موتور 6.5 لیتری V12 تنفس طبیعی وننو رودستر، با بهره‌گیری قدرت 750 اسب بخاری، حداکثر سرعت 355 کیلومتر بر ساعت را به ارمغان آورده است. این خودرو هم‌چنین به رینگ‌های 20 اینچی جلو و 21 اینچی در عقب مجهز شده است.

وننو رودستر با ظاهر مشکی مات خود، مطمئنا نگاه هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند. صندلی‌های چرم سبز لیمویی و مشکی نیز برای هماهنگی با رنگ‌بندی بیرونی خودرو، خودنمایی می‌کنند. طراحی متمایز این لامبورگینی به محض عرضه، بحث‌هایی را در صنعت خودروسازی، به دلیل آیرودینامیک مطلق آن به وجود آورد.

10- پاگانی Huayra R 238

  • حداکثر سرعت: 238km/h

سریع ترین خودروهای در حال تولید جهان در سال 2022

پاگانی Huayra که در حال حاضر روی خط تولید قرار دارد، آخرین نمونه از نوع خود خواهد بود. البته با توجه به سابقه پاگانی مبنی بر اجازه به مجموعه‌داران خصوصی برای درخواست مدل‌های تک یا نسخه محدود، بنابراین ممکن است این سیاست تغییر کند. تنها 30 دستگاه از ابرخودروی هوایرا تولید شده که آن‌را به یک وسیله‌ نقلیه خیره‌کننده و منحصر به فرد تبدیل می‌کند. قلب تپنده این خودرو یک پیشرانه V12 توئین توربوشارژ است که از مرسدس AMG به این سری منتقل شده و قدرتی معادل 838 اسب بخار را تولید می‌کند. چرخ‌های عقب نیز توسط یک گیربکس اتوماتیک تک‌کلاچه با هفت دنده نیرو می‌گیرد. گیربکس‌های تک‌کلاچه معمولا سبک‌تر از نمونه‌های دوکلاچه هستند.

گلگیرهای زاویه‌دار و بال عقب عریض هوایرا، این تصور را ایجاد می‌کند که این سوپراسپورت برای پیست مسابقه ساخته شده است. همه این‌ها باعث شده تا پاگانی هوایرا یکی از سریع ترین خودروهای 2022 باشد. این خودرو به شکلی طراحی شده که تا حد امکان و مانند یک خودروی مسابقه، سبک باشد. به عنوان مثال، در ساخت این محصول از کربن تیتانیوم HP26 استفاده شده که در کنار وزن سبک‌تر، از مقاومت بالاتری نسبت به فیبر کربن معمولی برخوردار است. هوایرا وزنی 1258 کیلوگرمی دارد و با توجه به قدرت موتور قادر است تا شتاب 0-100 کیلومتر بر ساعت را در مدت زمان 3.3 ثانیه طی کند. هم‌چنین برای توقف فوری این هایپرکار، از ترمزهای کربن سرامیکی برمبو استفاده شده است.

9- مک‌ لارن F1

  • حداکثر سرعت: 387km/h

سریع ترین خودروهای در حال تولید جهان در سال 2022

مک لارن F1 یک خودروی اسپورت بریتانیایی است که طراحی آن توسط McLaren Cars انجام شده و از پیشرانه BMW S70/2 V12 نیرو می‌گیرد. گوردون موری برای اولین بار، ایده طراحی این سوپراسپورت را مطرح کرد. سپس ران دنیس، پس از پذیرش ایده ماری، با تامین مالی این پروژه موافقت کرد. برای طراحی خارجی و داخلی، پیتر استیونز به کار گرفته شد و جهت اطمینان بیش‌تر و کنترل راننده، گوردون موری بر استفاده از موتور تنفس طبیعی در این وسیله نقلیه اصرار داشت، زیرا با افزایش پیچیدگی‌های سیستم توربو و سوپرشارژر، خطر کاهش دوام و بازخوردهای منفی نیز بیش‌تر میشود و توانایی حفظ و نگهداری پیشرانه نیز توسط راننده کاهش خواهد یافت.

نیروگاه این خودرو، احتمالا برگرفته از کارخانه فرمول یک اتومبیل‌های مک لارن/هوندا است. موری در ابتدا، درخواست ساخت یک بلوک 410 کیلوواتی (510 اسب بخار) را به طول 600 میلی‌متر و وزن 250 کیلوگرم را ارائه داد، هم‌زمان با رد شدن این طرح توسط هوندا، ایسوزو در حال آزمایش یک شاسی‌ لوتوس با موتور 3.5 لیتری V12 بود تا بتواند وارد فرمول یک شود. در نهایت مک‌ لارن تصمیم گرفت تا از این پیشرانه بر روی F1 استفاده کند.

8- استون مارتین Valkyrie

  • حداکثر سرعت: 402km/h

سریع ترین خودروهای در حال تولید جهان در سال 2022

هنگامی‌که استون مارتین از سری Valkyrie رونمایی کرد، محصولی با تمرکز بر سرعت حاصل از عملکرد آیرودینامیکی را نمایش داد که تلاش اولیه این شرکت برای رقابت با هایپرکارها محسوب می‌شد.

خودروهای استون با جذابیت‌های بصری و خاص خود متمایز هستند، اما Valkyrie با طراحی جدید خود، سطحی جدید از نوآوری را پدید آورده و جزو سریع ترین خودروهای 2022 نیز هست.

موتور 6.5 لیتری V12 و پیشرانه الکتریکی محرکه هیبریدی، نیروی والکری را به صورت تنفس طبیعی تامین می‌کنند و چرخ‌های عقب نیز توسط یک گیربکس هفت سرعته اتوماتیک به انتقال توان می‌پردازد. یک سیستم یکپارچه از ترکیب باتری و الکتریکی توسعه یافته توسط Rimac نیز قدرتی معادل 160 اسب بخار را به صورت مازاد به این پیشرانه 12 سیلندر اضافه کرده است.

در مجموع، قدرتی معادل 1160 اسب بخار و گشتاور 899 نیوتون‌متر از طریق این دو منبع تولید می‌شوند. پیشرانه V12 استون مارتین Valkyrie AMR Pro برای ارائه قدرت بالاتر کالیبره شده است. AMR پرو در مقایسه با دیگر خودروهای جاده‌ای، وزن پایینتری داشته و می‌تواند نیروی رو به پایین بیشتری را نسبت به وزن خود ایجاد کند. این خودروی دو نفره، کابینی به شکل قطره اشک دارد که در آن مسافران می‌توانند در صورت نیاز با دراز کردن پاهای خود بنشینند. این خودرو با الهام از موقعیت قرارگیری راننده در خودروهای فرمول 1 به گونه‌ای طراحی شده که به هنگام رانندگی در پیست، بتوانید از کمربندهای 4 یا 6 نقطه‌ای استفاده کنید. اکثر کنترلرها بر روی فرمان نصب شده و نشانه‌های حیاتی نیز توسط یک نمایشگر OLED نمایش داده می‌شود تا تمرکز راننده در طول مسیر بهم خورد.

7- SSC Tuatara

  • حداکثر سرعت: 411km/h

سریع ترین خودروهای در حال تولید جهان در سال 2022

این خودرو که توسط جرود شلبی طراحی شده، نسخه تولیدی یک ابرخودرو با عملکردی بالا بوده که این شرکت از سال 2002 در حال توسعه آن است. با هدف رقابت با بوگاتی شیرون افسانه‌ای، هنسی ونوم F5 و کونیگزگ جسکو، مدل نهایی تولیدی Tuatara در سال 2020، پس از عرضه نسخه مفهومی و سری پیش‌تولید در سال‌های 2011 و 2018 عرضه شد.

جیسون کاستریوتا و SSC در طراحی این خودرو، به عنوان جانشینی برای مدل Ultimate Aero با یکدیگر همکاری کردند. در نتیجه، ظرفیت موتور از 6.9 لیتر به 5.9 لیتر کاهش یافت تا حداکثر دور موتور به 8800 دور در دقیقه افزایش یابد. طبق گفته SSC، حداکثر سرعت این سوپراسپورت به 483 کیلومتر بر ساعت می‌رسد که این رقم با توان تولیدی 1350 یا 1750 اسب بخار و با سوخت E85 حاصل خواهد شد.

با ساخت این پیشرانه توسط Nelson Racing Engines، توسعه زیرمجموعه‌های آن با همکاری Linder Power Systems و ساخت جعبه دنده 7 سرعته اتوماتیک، تیمی از متخصصان برای ساخت این ابرخودرو به کار گرفته شدند. گیربکس 7 سرعته اتوماتیک Cima در نهایت با قوای پیشرانه محصول هماهنگ شد که شامل سه حالت رانندگی اسپورت، پیست یا Lift (بالابر) است. ارتفاع سواری به 2.74 اینچ در جلو و 3.25 اینچ در عقب، در حالت مسابقه کاهش می‌یابد. هنگام رانندگی روی سرعت‌گیرها یا جاده، حالت لیفت برای محافظت از زیر خودرو در برابر خراش طراحی شده است.

6- بوگاتی ویرون S77

  • حداکثر سرعت: 413km/h

سریع ترین خودروهای در حال تولید جهان در سال 2022

این روزها انبوهی از سوپراسپورت‌های کم‌تر شناخته شده، گوی سبقت را از بوگاتی ویرون ربوده‌اند. با این‌حال، محصول جدید بوگاتی، در قالب تکامل پنج ساله نسل اول ویرون، خودرویی به نظر می‌رسد که نه تنها جزو لیست سریع ترین خودروهای 2022 است، بلکه احتمالا لقب سریع ترین خودروی جهان را برای مدتی حفظ خواهد کرد. به لطف چهار توربوشارژر بهبود یافته و اینترکولرهای بزرگ‌تر، توانی معادل 196 اسب بخار و گشتاور 250 نیوتون‌متر به قوای حرکتی آن اضافه شده است.

اگرچه شتاب 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت این خودرو تغییری نداشته، اما شتاب ثانویه آن تا سرعت 200 کیلومتر در ساعت، سریع‌تر شده و حداکثر سرعت نیز به 431Km/h رسیده است.

علاوه بر این، تعدادی تنظیمات جدید نیز در این سری از ویرون اعمال شده است. کانال‌های خنک‌کننده ترمز بزرگ‌تر، سپر جدید با نیروی رو به پایین اضافه و چراغ‌های جلوی LED قدرتمندتر، همگی بخشی از جزئیات اصلاح شده در این سوپراسپورت هستند. در ویرون S77، بال‌ها به جای سرعت 220، در محدوده 180 کیلومتر بر ساعت عقب می‌رود و دوباره پس از کاهش به 120 کیلومتر بر ساعت پایین می‌آید.

ویژگی‌های جدید محصول بوگاتی شامل فاصله کم‌تر از سطح زمین در حالت هندلینگ، نرخ فنر و دمپر پیش‌رونده‌تر و میلگردهای ضد غلتش با قطر ضخیم‌تر است. اگرچه چرخ‌های سبک‌وزن جدید بیش‌ترین کاهش وزن را به خود اختصاص داده‌اند، بنابراین فکر نکنید که به طور کامل حذف شده‌اند! اقداماتی نیز در زمینه کاهش مصرف سوخت انجام شده که از جمله آن می‌توان به تعبیه اگزوز سبک با جریان آزاد و یک مونوکوک قوی‌تر در کنار ورودی‌های هوای NACA یک‌پارچه اشاره کرد.

5- ریماک نورا

  • حداکثر سرعت: 415km/h

سریع ترین خودروهای در حال تولید جهان در سال 2022

ریماک نورا وسیله نقلیه‌ای هیجان‌انگیز برای رانندگی در جاده‌های آزاد و بدون محدودیت سرعت است. طبق ادعای این خودروساز کروات، Nevera قادر است تا در کم‌تر از 2 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100Km/h برسد که این رکورد، به لطف قدرت شگفت‌انگیز 1914 اسب بخاری و گشتاور 3118 نیوتون‌متر به‌دست آمده است. به گفته ریماک، این سوپراسپورت، سریع‌ ترین خودروی تولیدی جهان تا به امروز محسوب می‌شود. در حالی که وجود یک باتری 120 کیلووات ساعتی و چهار موتور الکتریکی می‌تواند چشم‌گیر باشد، اما ریماک نورا همان‌طور که از خودرویی در این کلاس انتظار می‌رود، استایل ظریف و کم‌شیب خود را به خوبی حفظ کرده است.

مجموعه‌ای از اسکوپ‌ها، دریچه‌ها و ورودی‌ها در قسمت جلوی این خودروی عضلانی خودنمایی می‌کنند و پوشش فیبر کربن نیز تقریبا اکثر سطح خودرو را در بر گرفته است. از نظر اندازه تایر، آلیاژهای 20 اینچی ممکن است آنقدرها حجیم نباشند، اما عالی به نظر می‌رسند و در مقابل ترمزهای کربن-سرامیکی قدرتمند نیز توقف سریع خودرو را ممکن کرده‌اند.

در قسمت عقب، از فیبر کربن بیش‌تری استفاده شده و هم‌چنین یک اسپویلر بزرگ که بسته به سرعت پیمایش، بالا و پایین می‌آید نیز نصب شده است. همه این قابلیت‌ها برای افزایش چسبندگی Nevera در جاده با سرعت بالا اعمال شده است. محصول ریماک تنها برای مسیرهای مستقیم طراحی نشده و در لغزش‌های عظیم نیز به راحتی و به لطف یک حالت دریفت قابل کنترل است.

4- هنسی ونوم GT

  • حداکثر سرعت: 434km/h

سریع ترین خودروهای در حال تولید جهان در سال 2022

هنسی ونوم GT که بر اساس لوتوس الیز ساخته شده، یک ابرخودروی قدرتمند محسوب می‌شود که توسط شرکت خودروسازی Hennessey Performance Engineering در ایالات متحده تولید شده است. این خودرو اساسا از تعدادی اجزای شاسی اصلاح شده شامل پلان، کابین خلبان، سقف، درها و پنجره‌ها استفاده می‌کند. به منظور کاهش وزن ونوم، مواد سبک وزن متعددی از جمله فیبر کربن به طراحی بیرونی از جمله چرخ‌ها اضافه شده است. این امر به مهندسان کمک کرده تا وزن این ابرخودرو را به 1244 کیلوگرم کاهش دهند.

در زیر کاپوت Venom GT، یک پیشرانه 7.0 لیتری توئین توربوشارژ V8 قرار دارد که نیرویی معادل 1244 اسب بخار را همراه با گشتاور 1565 نیوتون‌متر تولید می‌کند. علاوه بر این، رانندگان می‌توانند بر اساس نیاز، بین سه سطح از خروجی قدرت جابجا شوند، اولی با 800 اسب بخار، دوم با قدرت 1000 اسب بخار و در نهایت حداکثر نیروی 1244 اسب بخاری با 7000 دور در دقیقه. این موتور با یک گیربکس 6 سرعته دستی ریکاردو هماهنگ شده که تمام نیرو و گشتاور را به چرخ‌های عقب منتقل می‌کند.

در سال 2013، نام ونوم GT به عنوان سریع ترین خودروی قانونی و جاده‌ای که سرعت 300 کیلومتر بر ساعت را از حالت سکون با شتاب 13.63 ثانیه طی کرده، در گینس ثبت شد.

3- کونیگزگ آگرا RS

  • حداکثر سرعت: 445km/h

سریع ترین خودروهای در حال تولید جهان در سال 2022

طی 23 سال گذشته، کونیگزگ در حال ساخت خودروهای اسپورت سطح بالا بوده و با پایین نگه داشتن تیراژ تولید، هر مدل را به صورت سفارشی برای پاسخگویی دقیق به نیازهای هر مشتری طراحی می‌کند. مدل Agera RS آخرین نسل سری آگرا محسوب می‌شود که اولین بار در سال 2010 رونمایی شد. این خودرو تحت آزمایشات و توسعه گسترده‌ای قرار گرفته تا بتواند به یکی از سریع ترین خودروهای تولیدی جهان تبدیل شود.

Agera RS با بهره‌گیری از یک پیشرانه 5.0 لیتری توئین توربو V8، قادر است تا قدرتی معادل با 1176 اسب بخار و گشتاور 1000 نیوتون‌متری را تولید کند که از طریق ارتقای 1 مگاواتی ممکن شده است. آگرا RS هم‌چنین می‌تواند ظرف مدت 2.9 ثانیه از 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت را طی کرده و در مدت 7 ثانیه نیز به سرعت 200 کیلومتر بر ساعت برسد. این پیشرانه با یک گیربکس استاندارد 7 سرعته با قابلیت تعویض دنده دستی هماهنگ شده است.

فارغ از حداکثر سرعت 445Km/h، آگرا RS رکوردهای مختلف دیگری را نیز در ارتباط با عملکرد به خود اختصاص داده که آن‌را به یکی از قدرتمندترین خودروهای جاده تبدیل می‌کند.

2- کونیگزگ جسکو Absolute

  • حداکثر سرعت: 482km/h

سریع ترین خودروهای در حال تولید جهان در سال 2022

خودروی Jesko Absolute که در سال 2020 رونمایی شد، نسخه سریع‌تر پرچم‌دار فعلی کونیگزگ جسکو محسوب می‌شود و یکی از سریع ترین خودروهای 2022 نیز لقب گرفته است.. این خودرو قرار بود ابتدا در نمایشگاه خودرو ژنو مورد رونمایی قرار گیرد، اما همه‌گیری جهانی ویروس کرونا، سازنده سوئدی را مجبور کرد تا سوپراسپورت خود را طی یک رویداد آنلاین معرفی کند که برای بسیاری دلسردکننده بود، زیرا این محصول یک هایپرکار معمولی نیست و به عنوان سریع‌ترین خودروی تولیدی کونیگزگ، به حداکثر سرعت دیوانه‌وار 482 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

جسکو Absolute، دارای معماری پیشرفته‌ای از موتور است که قدرت و عملکردی بی‌نظیر را ارائه می‌دهد. این ابرخودرو به یک موتور 5 لیتری توئین توربوی V8 مجهز شده که دارای چهار سوپاپ در هر سیلندر و یک واحد میل لنگ تخت 180 درجه است که نه تنها وزن ناخالص آن را تا 5 کیلوگرم کاهش داده، بلکه خط قرمز و نهایت دور موتور را به 8500rpm افزایش داده است. این پیشرانه قادر است تا قدرتی معادل با 1281 اسب بخار و گشتاور 1000 نیوتون‌متر را تولید کند. سوپراسپورت کونیگزگ در صورت استفاده از سوخت مرغوب E85، می‌تواند توان خروجی خود را به 1603 اسب همراه با گشتاور 1500 نیوتون متر ارتقا دهد.

موتور قدرتمند جسکو، با سیستم انتقال چندکلاچه داخلی ساخته شده که خروجی فوق‌العاده قدرت موتور را بدون زحمت مدیریت می‌کند. گیربکس استفاده شده در این سری نیز از نوع 9 سرعته بوده که به عنوان گیربکسی با سرعت نور شناخته می‌شود و از ترکیب 6 دنده ثابت و 4 دنده کلاچ برخوردار است که به وسیله اتصال مستقیم به شفت‌های ورودی و خروجی سیستم انتقال، دنده‌ها را بی‌زحمت و بدون از دست دادن قدرت تعویض می‌کند.

1- بوگاتی شیرون سوپراسپورت 300+

  • حداکثر سرعت: 489km/h

سریع ترین خودروهای در حال تولید جهان در سال 2022

نسخه Super Sport شیرون، در نگاه اول بسیار شبیه به نمونه معمولی و اولیه به نظر می‌رسد. با این وجود، بدنه آن دستخوش تغییراتی گسترده شده تا بتواند کاری را انجام دهد که پیش از آن هرگز عملی نشده بود، یعنی شکستن سد سرعت 300 مایلی و تبدیل شدن به یکی از سریع ترین خودروهای 2022. در نگاه اول، غیرممکن است که پوشش تمام مشکی فیبر کربن این خودرو خودنمایی نکند. در زیر کاپوت، بوگاتی از پیشرانه معروف 8.0 لیتری V16 استفاده کرده که خروجی حیرت‌آور 1600 اسب بخار را ارائه می‌کند، این رقم در حدود 100 اسب بخار بالاتر از نسخه معمولی شیرون است. ابرخودروی بوگاتی قادر است تا به طور رسمی از سد سرعت 300 مایل در ساعت عبور کرده و رکورد حداکثر سرعت 304 مایل در ساعت (489Km/h) را به خود اختصاص دهد.

با این‌حال، فارغ از معماری موتور، وقتی صحبت از عملکرد این هیولا و سریع ترین خودروی 2022 جهان به میان می‌آید، باید عوامل دیگری را نیز در نظر گرفت. بوگاتی با تجهیز این خودرو به پرده‌های هوایی در گوشه‌های جلویی، آنها را به گونه‌ای طراحی کرده که فشار اضافی هوا را از ورودی‌های هوای جلو به سمت خودرو منحرف کنند. خروجی‌های هوای چرخ‌ها و نمونه‌هایی که پشت چرخ‌های جلو قرار دارند، فشار هوای بیش‌تری را از این قوس‌های چرخ می‌کشند.

طبق ادعای بوگاتی، بالابرهای منفی شیرون سوپراسپورت در جلو به کاهش درگ کمک کرده و به آن در نبردهای هوایی با سرعت بالا برتری می‌دهد. لوله‌های اگزوز نهایی و دیفیوزرهای عقب نیز دستخوش بازنگری‌های قابل توجهی شده است.