کیا پگاس

کیا پگاس ؛ پرایدی مدرن که می‌توانست در ایران بازیگر خوبی باشد

کیا پگاس به عنوان یک سدان اقتصادی کوچک با حضور در بازار ایران می‌توانست به جانشین مناسبی برای پراید تبدیل شود. در ادامه با مشخصات و امکانات نسخه مدرن پراید آشنا خواهیم شد.

شرکت کره‌ای کیا با طراحی پگاس در قالب یک سدان اقتصادی کوچک و عرضه آن به بازارهای حاشیه خلیج فارس توانست آمار فروش بسیار مناسبی را به ثبت برساند. این خودرو با ابعاد و قیمت اقتصادی خود می‌توانست در بازار ایران به جانشین مناسبی برای پراید تبدیل شود. در ادامه قصد داریم شما را با مشخصات و امکانات این خودرو آشنا کنیم.

معرفی کیا پگاس

بخش طراحی

کیا پگاس

در نمای جلو این خودرو شاهد جلوپنجره پوزه ببری معروف کیا، سپر اسپرت و لوگوی جدید این برند کره‌ای هستیم. به طور کلی کیا پگاس از لحاظ ظاهری به ویژه در بخش جلو شباهت زیادی به کیا ریو دارد.

کیا پگاس

در نمای کناری این سدان کره‌ای نیز شاهد طراحی ساده و بدون خطوط تیزی هستیم که از اقتصادی بودن این خودرو حکایت دارد. از سایر ویژگی‌های این بخش می‌توان به رینگ‌هایی با طراحی آلومینیومی ساده اشاره کرد. طول کیا پگاس به ۴۳۰۰ میلی‌متر، عرض آن ۱۷۰۰ میلی‌متر، ارتفاع آن ۱۴۶۰ میلی‌متر و فاصله محوری آن نیز به ۲۵۷۰ میلی‌متر می‌رسد. همچنین صندوق این خودرو نیز فضای بار حدود 475 لیتری را در اختیار مالکان قرار می‌دهد.

کیا پگاس

در نمای عقب کیا پگاس سبک طراحی متفاوت با سایر محصولات این خودروساز کره‌ای به چشم می‌خورد. همچنین طراحی چراغ‌ها و در صندوق کمی به محصولات گروه پژو سیتروئن مانند پژو ۳۰۱ شباهت دارد.

کیا پگاس

از آنجایی که کیا پگاس یک خودرو اقتصادی محسوب می‌شود، هنگام ورود به کابین نیز با طراحی داخلی ساده‌ای مواجه خواهیم بود. از ویژگی‌های طراحی این بخش می‌توان به کلیدهای تنظیم تهویه دوار، دریچه‌های تهویه کناری دایره‌ای شکل و همچنین نصب مانیتور ساده و دریچه‌های تهویه در کنار هم در وسط داشبورد اشاره کرد. همچنین غربیلک فرمان به عنوان ویژگی برجسته این خودرو محسوب می‌شود که به شکلی اسپرت و همانند محصولات پرچمدار کیا طراحی شده است.

امکانات ایمنی و رفاهی

کیا پگاس

کیا پگاس از امکانات ایمنی و رفاهی مناسبی مانند تنظیم دستی صندلی‌های جلو، کامپیوتر سفری، سیستم تهویه مطبوع دستی، 6 بلندگو، مانیتور ۷ اینچی، شیشه بالابرهای برقی، فرمان با کلیدهای کنترلی، ایموبیلایزر، سیستم کنترل پایداری و کیسه‌های هوای جلو و کناری اشاره کرد. البته کیسه هوای جانبی به شکل سفارشی برای این خودرو ارائه می‌شود.

مشخصات فنی و قیمت

کیا پگاس

کیا برای این سدان اقتصادی یک موتور ۱.۴ لیتری تنفس طبیعی را در نظر گرفته که می‌تواند قدرتی برابر با ۹۵ اسب بخار و گشتاور ۱۳۲ نیوتن‌متر را به تولید برساند. قدرت تولیدی از این پیشرانه نیز توسط گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. در حال حاضر سدان اقتصادی کیا پگاس با قیمت حدود 350 میلیون تومان در بازار عربستان عرضه می‌شود. اگر این خودرو وارد ایران شود و روی قیمت آن مالیات و عوارضی اعمال نشود، احتمالا از لحاظ قیمتی در سطح پژو 405 اس ال ایکس یا رانا پلاس قرار خواهد گرفت.