شاسی بلند برقی NIO ES7 با قدرت 650 اسب بخار به بازار چین می‌آید

شاسی بلند برقی NIO ES7 با قدرت 650 اسب بخار به بازار چین می‌آید

شاسی‌بلند چینی و الکتریکی NIO ES7، توان فوق‌العاده و محدوده پیمایشی بالایی دارد و برای صادرات به بازارهای اروپا طراحی شده است.

خودروی برقی ES7، به عنوان سومین شاسی‌بلند NIO، در کلاس میانی مدل‌های ES6 و ES8 این خودروساز چینی رونمایی شد. طراحی این محصول تا حد زیادی مطابق با سایر خودروهای نیو، یعنی زیبا اما تقریبا قابل پیش‌بینی است. با این‌حال، حسگرهای بالای شیشه جلو، به‌همراه یک Lidar در وسط و تعبیه یک دوربین در طرفین، از وجوه تمایز این مدل به‌شمار می‌رود.

در قسمت عقب این شاسی‌بلند، یک نوار سیاه و ساده به‌طور یکدست عرض خودرو را پوشش داده است. تمام تریم‌های استفاده در خودرو نیز به رنگ مشکی یا خاکستری بوده که احتمالا نیو در آینده، گزینه‌های رنگی بیش‌تری را جهت انتخاب اضافه خواهد کرد.

در سمت چپ، نشان “蔚来” (نیو) و در سمت راست نیز عبارت “江淮汽车” (جک) به‌چشم می‌خورد. از آنجا که هنوز کارخانه‌های اختصاصی NIO آغاز به‌کار نکرده‌اند، بنابراین این شرکت، وظیفه تولید محصولات خود را به خودروسازی JAC محول کرده است.

شاسی بلند برقی NIO ES7 با قدرت 650 اسب بخار به بازار چین می‌آید

شاسی‌بلند الکتریکی NIO ES7 مبتنی بر پلتفرم فناوری نسل دوم نیو NT2.0 ساخته شده و از جنبه فناوری و طراحی، با سدان ET7 این خودروساز مشترک است. به گفته نیو، ES7 خودروی مهمی برای برنامه‌های صادراتی آنها به اروپا محسوب می‌شود.

از لحاظ ابعاد نیز این SUV برقی فضای مناسبی را ارائه می‌کند و از مدل ES8 عریض‌تر است. وزن این محصول معادل 2400 کیلوگرم است.

شاسی بلند برقی NIO ES7 با قدرت 650 اسب بخار به بازار چین می‌آید

نیو ES7 از موتورهای دوگانه جلو و عقب، با خروجی ترکیبی 480 کیلووات و حداکثر گشتاور 850 نیوتون‌متر نیرو می‌گیرد. شتاب 0-100 کیلومتر بر ساعت توسط این شاسی‌بلند الکتریکی در مدت 4 ثانیه طی می‌شود و حداکثر سرعت آن نیز به 200km/h می‌رسد. ES7 هم‌چنین به یک باتری سه‌تایی آهنی-لیتیومی 75 کیلووات ساعت به همراه یک بسته باتری لیتیومی سه‌تایی 100 کیلووات ساعت برای ایجاد محدوده پیمایشی 615 تا 706 کیلومتر مجهز خواهد بود.

خودروی برقی NIO ES7 در ماه سپتامبر در بازار چین عرضه می‌شود و جزئیات بیش‌تری از این مدل طی روزهای آینده منتشر خواهد شد.