هرآنچه که انتظار داریم گوگل در کنفرانس فردا معرفی کند

بر اساس برنامه گوگل ، این شرکت فردا کنفرانسی رسمی برای معرفی محصولات جدید خود برگزار خواهد کرد.در این مطلب به هرآنچه که انتظار داریم گوگل در کنفرانس فردا معرفی کند خواهیم پرداخت با گجت نیوز همراه باشید.

دو گوشی نکسوس

nexus-6p-nexus-5x

پنج سال است که گوگل هر پاییز گوشی نکسوس جدید خود را معرفی کرده است و امسال برای نخستین بار رونمایی از نکسوس زودتر از موعد مقرر و در ماه سپتامبر انجام خواهد شد. و امسال در یک مورد دیگر هم “نخستین” خواهد بود؛ گوگل امسال برای نخستین بار دو گوشی نکسوس را معرفی خواهد کرد.

نکسوس ۵X

nexus-5x

نکسوس ۵ دو سال پیش معرفی شد و بهار امسال تقریبا از بازار خارج شد. و حالا بازگشته است. این نکسوس همچنان با همکاری شرکت LG ساخته شده ولی نام جدیدی همراه دارد: Nexus 5X .اکثر اطلاعاتی که تا کنون از این گوشی به دست آمده شایعاتی غیر قابل استناد هستند . ولی اخباری هم از طریق Android Police در فضای وب منتشر شده که بر اساس آن در مدل جدید تغییرات قابل توجهی ایجاد شده است.

نمایشگر بزرگتر

گفته می شود نکسوس ۵X دارای نمایشگر ۵.۲ اینچی است که از نمایشگر ۴.۹۵ اینچی نکسوس ۵ بزرگتر است. رزولوشن نمایشگر هم ۱۰۸۰ پیکسل خواهد بود که کمی پایین تر از نکسوس ۵ است. البته این لزوما به معنی افت کیفیت نیست – پیکسل های بالاتر بر روی باتری گوشی تاثیر منفی دارند.

حسگر اثر انگشت

گوگل سعی دارد در نسخه جدید اندروید قابلیت پشتیبانی از حسگر های اثر انگشت را اضافه کند ، پس قطعاً نکسوس جدید این ویژگی را نیز خواهد داشت. در تصاویری که از این گوشی فاش شده حلقه ای نقره ای در پشت نکسوس ۵X دیده می شود که شبیه یک حسگر است. متاسفانه محل قرارگیری آن زیاد جالب نیست.

مگاپیکسل های بیشتر

درست در بالای حسگر اثر انگشت یک لنز دوربین قرار دارد که از سطح گوشی هم بالاتر قرار می گیرد. گفته می شود این دوربین ۱۳ مگاپیکسلی است. انتظار می رود دوربین جلویی ۵ مگاپیکسلی باشد. کیفیت تصاویر در گوشی های اندرویدی در چند سال اخیر بسیار بهبود یافته و امیدواریم این نکسوس هم در این خصوص پیشرفته باشد.
سرعت بیشتر

این نکسوس احتمالاً از تراشه اسنپدراگون ۸۰۸ با رم ۲ یا ۳ گیگابایتی برخوردار است. این مشخصات گوشی را نسبت به بقیه گوشی ها متمایز نمی کند ولی جایی را هم برای گله و شکایت باقی نمی گذارد. این گوشی با حافظه داخلی ۱۶ و ۳۲ گیگا بایتی ارایه خواهد شد.

درگاه USB Type-C

بله یک درگاه جدید که احتمالاً شما کابل آن را ندارید! اما نکسوس طوری طراحی شده که مسیر حرکت گوشی های هوشمند را به سازندگان آن ها نشان بدهد. گوشی های هوشمند قرار است از این پورت پشتیبانی کنند .

طراحی گوشی تقریباً مشابه نکسوس ۵ است . قسمت پشتی گوشی در چند رنگ سفید ، مشکی ، آبی وسبز عرضه خواهد شد. به نظر که خوب است.
ولی همچنان دو سوال باقی می ماند: قیمت و تاریخ عرضه. معمولاً گوشی های گوگل چند هفته پس از رونمایی به بازار عرضه می شوند ولی زمان انتظار خیلی طولانی نخواهد بود.

واما قیمت! گوشی های نکسوس اصولاً گوشی های گرانقیمتی نیستند ، اما آخرین گوشی گوگل یعنی نکسوس ۶ قیمت بالایی معادل ۶۴۹ دلار داشت. از طرفی گوشی های اندرویدی قدرتمند و ارزان قیمتی به زودی روانه بازار می شوند پس شاید نیابد انتظار داشت که نکسوس خیلی ارزان باشد.

نکسوس ۶P

nexus-6p

سال گذشته گوگل نکسوس ۶ را با همکاری موتورولا معرفی کرد. امسال ساخت این گوشی به هوآوی سپرده شده است. این گوشی که با مدل قبلی بسیار متفاوت خواهد بود Nexus 6P نام خواهد داشت.
در خصوص این گوشی هم شایعات زیادی وجود دارد. از تفاوت های عمده این گوشی با مدل قبلی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

طراحی جدید

اولین چیزی که نظرتان را جلب خواهد کرد طراحی جدید آن است! بدنه این گوشی کاملاً مستطیلی با لبه های خمیده و صفحه پشتی صاف و فلزی خواهد بود. و یک برآمدگی در بالای قسمت پشتی است که محل قرارگیری دوربین است.قرار است این گوشی در رنگ های نقره ای ، مشکی ، سفید و طلایی عرضه شود.

حسگر اثر انگشت

خب طبیعی است که باید حسگر اثرانگشت وجود داشته باشد. متاسفانه این حسگر در پشت گوشی قرار دارد که دسترسی به آن را کمی سخت می کند.

نمایشگر کوچکتر

این مورد کمی عجیب است! نکسوس ۶ امسال نمایشگری کوچکتر از ۶ اینچ و حداکثر ۵.۷ اینچ خواهد داشت. خب به نظر سعی شده اندازه نکسوس ۶ به آنچه الآن مد است نزدیک بشود. اندازه Moto X Style و Note 5 هم همینقدر است. نکسوس ۶P قرار است از روزولوشن ۲۵۶۰x440 برخوردار باشد، پس تصاویر کیفیت بسیار خوبی خواهند داشت.

پردازنده جدید

پردازنده این گوشی قرار است اسنپدراگون ۸۱۰ به همراه ۳ گیگا بایت رم باشد. حافظه داخلی ۳۲، ۶۴ یا ۱۲۸ گیگا بایتی خواهد بود.

دوربین

با توجه به تصاویر منتشر شده نمی شود در مورد دوربین نظر قاطعی داد اما برجستگی بزرگی در پشت گوشی دیده می شود که مربوط به دوربین است. پس باید انتظار یک دوربین بسیار متفاوت را داشته باشیم. نتایج بنچمارک نشان می دهد که دوربین پشتی ۱۱ و دوربین جلویی ۷ مگاپیکسلی هستند.

درگاه USB Type-C

همانند نکسوس ۵X این درگاه در نظر گرفته شده است.از قیمت و زمان عرضه این گوشی هم اطلاعات موثقی در دست نیست.

اندورید مارشمالو

Android-6.0-Marshmallow

یک دلیل برای معرفی دو نکسوس ، نمایش قابلیت های نسخه جدید اندروید است. مارشمالو در ماه می معرفی شد ولی هفته آینده باید ارایه آن آغاز شود. گوگل تاریخ دقیق ارایه مارشمالو را روز سه شنبه اعلام خواهد کرد.انتظار معرفی ویژگی جدیدی برای مارشمالو را نداریم ولی انتظار ها برای مارشمالو به سر آمده است. نسخه جدید اندروید ویژگی های بهبودیافته بسیار جالبی برای ارایه خواهد داشت.

دو کروم کست

Chromecasts

گوگل کروم کست را دو سال پیش معرفی کرد و از آن زمان از سرویس های متنوع تر و بیشتری حمایت کرده است. اما تغییری در آن ایجاد نشده است. کروم کست هنوز یک وسیله کوچک است که به پورت HDMI تلویزیونتان متصل می شود و برای پخش موزیک ، ویدیو یا دکمه های کروم بر روی نمایشگر بزرگ تلویزیون استفاده می شود.

ولی حالا به نظر تغییراتی در کروم کست به وجود آمده : دو مدل جدید.

کروم کست ، نسل دوم

به نظر این نسل جدید کروم کست ها تغییرات عمده ای به خود دیده اند. موارد اصلی به شرح زیر هستند:

طراحی جدید

شکل نسل جدید کمتر عجیب و غریب است. شاید هم عجیب است ولی سایزش کوچک تراست.البته تصاویر زیاد گویا نیستند، اما به نظر می رسد کروم کست جدید لوگوی سه بعدی کروم است که در رنگ های مشکی، زرد و قرمز عرضه خواهد شد.

وای فای پر سرعت تر

این ویژگی مهمی است. این کروم کست از وای فای ۸۰۲.۱۱ac پشتیبانی می کند که خود به معنی پشتیبانی از شبکه های ۵ گیگا هرتزی است که سرعت بیشتر و اختلال کمتر را به همراه دارد .

چیزی برای مشاهده

در کروم کست جدید امکان دسترسی به مطالب جدید برای مطالعه ، و تماشا وجود دارد. عملکرد و محتوای احتمالی به طور دقیق معلوم نیست ولی مسلماً این پیشرفت می تواند کروم کست را دوست داشتنی تر کند.

یک اپلیکیشن جدید

گوگل همچنین در صدد به روز رسانی اپلیکیشن iOs و اندروید کروم کست است. در حال حاضر این اپلیکیشن عملکرد خاصی ندارد اما به روز رسانی آن قرار است به کروم کست امکان بدهد در سایر اپلیکیشن های کاربر دنبال تصاویر و ویدیو های قابل پخش بگردد.
و درست مثل گوشی های نکسوس خبری در مورد  قیمت و زمان عرضه منتشر نشده است. اما امیدواریم گوگل قیمت ۳۵ دلاری کروم کست را تغییر ندهد.

کروم کست صوتی

این یک برند جدید از کروم کست است و دقیقاً هم معلوم نیست عملکردش چیست. اما گفته می شود که فقط مربوط به پخش موسیقی، پادکست و رادیو و هر نوع فایل صوتی است. ظاهر آن احتمالاً شبیه کروم کست جدید است ، فقط به جای اتصال به تلویزیون به بلندگو متصل می شود. این کروم کست یک ویژگی محشر دارد؛ پخش موزیک در چند اتاق به طور همزمان. کافیست چند عدد از این کروم کست های صوتی بخرید ، هر کدام را به یک بلندگو در یک اتاق متصل کنید ، حالا می توانید آنها را با هم سینک کنید تا یک موزیک را هم زمان در چند اتاق پخش کنند.
گفته می شود اسپاتیفای شریک و همراه این کروم کست خواهد بود. کروم کست در حال حاضر از طرف چندین شرکت پخش موسیقی مثل پاندورا ، اردیو و دیزر حمایت می شود و تا کنون جای اسپاتیفای خالی بوده است. حالا بنا به گزارش ۹to5 Google اسپاتیفای هم به جمع پشتیبانان کروم کست می پیوندد.این کروم کست نباید زیاد گرانقیمت باشد.

اطلاعات در مورد محصولات جدید گوگل در همین حد است. به نظر چاره ای نداریم جز اینکه تا فردا منتظر بمانیم.

نظر شما در مورد کنفرانس فردای گوگل چیست ؟

منبع : theverge

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*