وزیر ارتباطات

وزیر ارتباطات: با استناد به آمار مراجع جهانی، سرعت اینترنت اخیرا افزایش داشته است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت اخیرا سرعت اینترنت موبایل و ثابت با استناد به آمار مراجع جهانی افزایش پیدا کرده است.

عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص اعتراض کاربران به کاهش سرعت اینترنت موبایل و ثابت طی ماه‌های گذشته عنوان کرد مراجع جهانی و سایت‌های معتبری در مورد سرعت ارائه خدمات اینترنت وجود دارند که قابل رجوع و استناد هستند و ما هم آنها را قبول داریم. وی افزود طبق مراجع جهانی، سرعت اینترنت موبایل و ثابت اخیرا افزایش پیدا کرده است.

وزیر ارتباطات از افزایش سرعت اینترنت خبر داد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه گفته‌های خود بیان کرد این مراجع سرعت اینترنت سیار و اینترنت ثابت را هر ماه اندازه‌گیری می‌کنند. در همین راستا گزارش‌های منتشر شده سایت Speed Test نشان می‌دهند سرعت اینترنت موبایل از ۲۱.۸ مگابیت بر ثانیه قبل، در این دولت به 25 مگابیت بر ثانیه رسیده که از افزایش ۱۵ درصدی آن حکایت دارد. سرعت اینترنت خانگی نیز از 9 مگابیت بر ثانیه به ۱۰ مگابیت بر ثانیه افزایش پیدا کرده است.

زارع پور با اعلام این که اینترنت ثابت ایران در رتبه ۱۴۵ جهان قرار دارد و چنین جایگاهی رضایت‌بخش نیست، گفت البته در بخش اینترنت موبایل در حال نزدیک شدن به متوسط جهانی هستیم، اما این سرعت نیز شایسته مردم نبوده و می‌بایست حتما سرعت و کیفیت شبکه افزایش پیدا کند. وی تاکید کرد یکی از بال‌های شبکه ملی اطلاعات همین شبکه پرسرعت و با کیفیت در سراسر کشور محسوب می‌شود، اما پسرفتی هم در این حوزه وجود نداشته است.