واردات خودرو فقط با ارز حاصل از صادرات

واردات خودرو فقط با ارز حاصل از صادرات مجاز است!

به گفته یکی از اعضای مجلس شورای اسلامی، دولت اعلام کرده واردات خودرو فقط با ارز حاصل از صادرات امکان پذیر خواهد بود. تبعات این کار چیست؟

گفتیم که واردات خودرو آزاد شده و به نظر می‌رسد همه چیز آماده برای وارد کردن خودرو از کشورهای مختلف است؛ اما مگر واردات آزاد بدون قید و شرط هم می‌شود؟ به گفته نماینده زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی، واردات خودرو فقط از طریق ارز حاصل از صادرات خودرو، قطعات و نیرو محرکه انجام خواهد شد.

واردات در ازای صادرات ترفند جدید دولت

به گفته مصطفی طاهری، از جمله مواردی که در طرح آزادسازی واردات خودرو مطرح شده این است که در قبال ارز حاصل از صادرات خودرو و قطعات آن می‌توان مبادرت به واردات خودرو کرد. همان‌طور که می‌دانید در کشور ما تنها خودروسازان برتر و شناخته شده خودرو تولید می‌کنند و این یعنی اقدام دولت باز هم به نفع خودروسازان تمام می‌شود.

واردات خودرو فقط با ارز حاصل از صادرات

طاهری در ادامه توضیح می‌دهد که قانون بر واردات خودرو توسط تولیدکننده یا خودروساز تأکید ندارد؛ بلکه هر کس بتواند خودرو، قطعات یا نیرو محرکه صادر کند، قادر به واردات خودرو از کشورهای دیگر خواهد بود. وی در ادامه گفت:

هر چه میزان واردات بیشتر شود، فضای رقابتی در بازار خودرو بیشتر می‌شود. اگر روند واردات خودرو صعودی باشد، قیمت‌ها کاهش یافته و نقطه تعادل قیمتی کمتر می‌شود.

در پایان عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد که سه سال گذشته در کشور ممنوعیت واردات خودرو بوده و شاید بتوان روند واردات خودرو را آزاد کرد تا این مشکل در کشور حل شود؛ ولی در حال حاضر با ارز حاصل از صادرات خودرو، قطعات و نیرو محرکه می‌توان واردات انجام داد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. چقدر این دست و پا زدن زشته که ماشین به هر نحوی وارد نشه.باعث خجالته که رانت ماشین اینقدر قدرتمنده که هیچ نهادی قدرت نداره جلوشون رو بگیره.البته با یه حساب سرانگشتی هر ماشین به قدری برای این چند ده گروه که هر نهادی هستن سود داره که اعداد ارقام وحشتناکه.حساب کنید هر ماشین جای یکصد تا چند صد میلیون سو استفاده باشه در حدود پانصد هزار خودرو وارداتی و داخلی ضرب کنید .پای مبلغهای بسیار زیادی وسطه.برای همین همه جوره بیخیال نمیشن.ساده نباشید.کسی فکر مردم نیست.ماشین سودش گمه برای این گروه قدرتمند .

  2. قرار نبود اینگونه باشد
    همه چیز آزاد بود .
    این میرسلیم چرا دست از سر ما برنمیداره؟
    آقایون شرق زده از ایران بروید . خسته شدیم از تحریم و انحصار

  3. میگم ها! حالا که واردات در قبال صادرات شده و همشهریهای آذری از خزر+ راضیند، چطوره دنا ببریم بجاش خزر بیاریم اینطوری هم صادرات واردات رونق میگیرد همم رضایت همگونی جلب میشود
    و السلام

  4. هوار هوار واردات خودرو ازاد شد .
    چه خود رویی خود رویی که ۷۰۰ یا ۸۰۰ میلیون پولشه وهمین مقدار کمرگی وارد ۱/۵ میلیارد می دانید ۱۵۰/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰ ﷼
    پس این حکومت با قشر محروم سر جنگ داره و چشم دیدن طبقه ضعیف را نداره . و اجازه نمیده ماشین ارزان قیمت وا رد شود تا
    مبادا تا مبادا طبقه متوسط خودرو به قیمت اصلی سوار شود
    وباید ۴ برابر ارزش خودرو بپردازه و بعد ارابه ادمکش تحویل بگیره یک سال هم تونوبت

  5. یه قیمتی میدن که بازهم نور چشمان خودشون به فیض عظما برسن مردم کشک