انواع تیپ های رانا پلاس

آشنایی با انواع تیپ های رانا پلاس + مشخصات و امکانات

در این مطلب به توضیح انواع تیپ های رانا پلاس خواهیم پرداخت و تفاوت‌های هر تیپ با دیگری را بیان می‌کنیم. در ادامه با ما باشید.

یکی از خودروهای پرطرفداری که مشتریان ایرانی اقدام به خرید آن می‌کنند، رانا پلاس است. این سدان که تحت مالکیت شرکت ایران خودرو تولید می‌شود، تیپ‌های مختلفی دارد و در این مطلب قصد داریم به تفاوت‌های آنها با یکدیگر بپردازیم.

انواع تیپ های رانا پلاس را بشناسید

پس از این که پژو 206 صندوقدار راهی بازار شد، مدیران ایران خودرو تصمیم گرفتند فیس لیفتی از آن را با تغییرات بنیادی و تحت برندی مستقل روانه بازار کنند. بنابراین رانا همان فیس لیفت پژو 206 اس دی به شمار می‌رود. پس از چند سال که رانا تولید و عرضه شده بود، ایران خودرو مجددا تصمیم گرفت نسخه پلاس این سدان را تولید کند.

انواع تیپ های رانا پلاس

بنا بر آنچه گفته شد، رانا پلاس در واقع فیس لیفتی از یک فیس لیفت دیگر است که هم‌اکنون در بازار وجود دارد و در خط تولید این شرکت قرار دارد. این خودرو دارای 3 کد کلاس متفاوت است که اولین آن مربوط به کد 61015 خواهد بود و این کد همان رانا پلاس معمولی با سقف فلزی است.

این نسخه از رانا پلاس مجهز به یک پیشرانه TU5 است که می‌تواند حداکثر قدرت 105 اسب بخار و گشتاور 142 نیوتن‌متر را تولید کند. نیروی محرکه این خودرو نیز از طریق یک گیربکس 5 سرعته دستی به محور جلو منتقل می‌شود. این خودرو دارای امکانات رفاهی و آپشن‌هایی است که در ادامه خواهد آمد:

دو کیسه هوای جلو، ترمز ABS و EBD، ترمز دیسکی جلو و کاسه عقب، آینه‌های جانبی جدید راهنمادار، صفحه جلوآمپر جدید، کامیپوتر سفری، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، تهویه دستی، دستگیره‌ها و زه همرنگ بدنه، بلوتوث، تزئینات طرح فیبر کربن، سنسور پارک عقب و کروز کنترل.

انواع تیپ های رانا پلاس

از طرف دیگر دو کد کلاس دیگر این خودرو شامل کدهای 61502 و 61503 است. هر دوی این خودروها مجهز به یک پیشرانه TU5 پلاس هستند و می‌توانند نهایتاً 113 اسب بخار قدرت و 144 نیوتن‌متر گشتاور تولید کنند. سیستم انتقال قدرت از موتور به چرخ‌ها نیز از طریق یک گیربکس 6 سرعته دستی انجام می‌شود. مصرف سوخت ترکیبی این دو رانا پلاس نیز 6.9 لیتر در هر 100 کیلومتر است.

علاوه بر امکاناتی که برای رانا پلاس معمولی با سقف فلزی گفتیم، این دو کد دارای امکاناتی نظیر فرمان برقی، آنتن اکتیو و سقف شیشه‌ای نیز هستند. تفاوت این دو کد اخیر با یکدیگر در رنگ شیشه سقف خودرو است. این خودرو در شرایط فعلی و در بازار قیمتی نزدیک به 300 میلیون تومان دارد و این عدد برای سقف شیشه‌ای 6 سرعته حدود 330 میلیون تومان خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*