حذف شارژر از جعبه گوشی

حذف شارژر از جعبه گوشی ها، سامسونگ را به دادگاه می‌کشاند

سامسونگ پس از حذف شارژر از جعبه گوشی های پرچمدارش، به شدت مورد انتقاد کاربران قرار گرفت. حالا این کمپانی باید بهای تصمیم خود را بپردازد!

سازمان حمایت از مصرف کنندگان برزیل (Procon)، قصد دارد در واکنش به حذف شارژر از جعبه گوشی های سامسونگ، علیه این کمپانی اقدام حقوقی انجام دهد. البته سامسونگ تنها شرکتی نیست که باید با پیامدهای تصمیم خود روبرو شود؛ چرا که اپل هم در وضعیت مشابهی قرار دارد.

ابتدا اپل بود که آیفون 12 را بدون شارژر عرضه کرد و سامسونگ هم از زمان فروش سری گلکسی اس 21، چنین سیاستی را در پیش گرفت. هر دو کمپانی، دغدغه‌های محیط زیستی را بهانه تصمیم خود کرده‌اند؛ اما مشتریان ناراضی، این توجیه را نمی‌پذیرند و دست‌کم، خواهان کاهش قیمت گوشی‌های بدون شارژر هستند.

 شارژر گوشی سامسونگ

به گفته‌ی وزارت دادگستری برزیل، سازمان حمایت از مصرف کنندگان برای رسیدگی به این موضوع وارد عمل شده و پیشنهادهایی را ارائه داده است. عدم حصول توافق، می‌تواند به ممنوعیت فروش محصولات سامسونگ در این کشور منجر شود.

البته تا همین حالا، اپل جریمه‌ای 2.07 میلیون دلاری به Procon در سائوپائولو پرداخت کرده و سامسونگ هم در فورتالتزا جریمه شده است. ظاهرا در پرونده اخیر نیز این دو کمپانی، برگ جریمه 5.13 میلیون دلاری دریافت کرده‌اند؛ اما مشخص نیست این مبلغ، برای هریک از آن‌هاست یا مجموع جریمه‌ها!

ناگفته نماند که در برزیل برخلاف سایر بازارها، گلکسی ای 53 همراه با یک شارژر 15 واتی عرضه می‌شود. شاید سامسونگ برای اجتناب از درگیری بیشتر با نهادهای قانونی، چنین امتیازی را به مشتریان برزیلی داده است؛ هر چند که خریداران مدل‌های پرچمدار، این‌‌قدر خوش‌شانس نیستند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. سامسونگ میمون صفت اول اپلو مسخره میکرد الان خودش از اپل بدتر شارژ رو حذف میکنه واقعا خنده داره این حجم وقاحت و تقلید

    • سامسونگ با حذف شارژر،گوشیهاشو ارزونتر کرده اما اپل چون تمامی مشتریهاش گوشهای بلندی دارن،قیمت رو کمتر که نکرد هیچ،اضافه هم کرد
      چشمای کورت رو باز کن