خودرو زرهی JLTV جدید اوشکوش

خودرو زرهی JLTV جدید اوشکوش ممکن است راهی اوکراین شود

خودرو زرهی JLTV جدید اوشکوش یک وسیله نقلیه سبک نظامی تاکتیکی است که طبق گزارش‌های رسمی، احتمالا به جنگ روسیه و اوکراین وارد می‌شود.

بیش لز 80 روز است که از جنگ روسیه و اوکراین می‌گذرد و دنیا در قرن بیست و یکم، نظاره گر یکی از وحشتناک‌ترین تهاجم‌های تاریخ است. در این میان، تمام کشورهای جهان تصمیم گرفته‌اند که در سمت اوکراین بایستند و با ارسال تجهیزات نظامی و اعمال تحریم‌های گسترده علیه پوتین، این جنگ را پایان ببخشند.

آمریکا هم جزو همین کشورها است که در همان روزهای اول، طرف خود را مشخص کرد و اکنون به نظر می‌رسد که قصد دارد تا JLTV جدید خود را در اختیار اوکراینی‌ها قرار دهد.

نگاهی به حضور خودرو زرهی JLTV جدید اوشکوش

خودرو زرهی JLTV جدید اوشکوش

کشور رومانی که در جنوب اوکراین قرار دارد و هم مرز این کشور محسوب می‌شود، این روزها میزبان کنفرانس «هوافضا و امنیت دفاعی دریای سیاه» یا همان “BSDA” است که در این کنفرانس، بهترین و بروزترین تجهیزات نظامی در سراسر جهان را می‌توانید مشاهده کنید. خودرو زرهی JLTV جدید اوشکوش یکی از میهمانان ویژه‌ی این کنفرانس است که گفته می‌شود به زودی به کمک نیروهای ارتش اوکراین خواهد رفت.

مشخصات فنی JLTV جدید آمریکا

خودرو زرهی JLTV جدید اوشکوش

همانطور که می‌دانید، این خودرو زرهی از دل خط تولید شرکت اوشکوش (Oshkosh) بیرون می‌آید و شامل چهار نسخه متفاوت با کاربردهای مختلف می‌شود.

  • 1- کاربرد عمومی با هدف جابه جایی نفرات با نام “General Purpose”
  • 2- خودرو زرهی مجهز به سلاح‌های سنگین با نام “Heavy Guns Carrier”
  • 3- نسخه “Utility”
  • 4- مدل “Close Combat Weapons Carrier” با سرعت بالاتر و توانایی جابه جایی نفرات و سلاح های سبک در فواصل نزدیک

مدل‌های “Utility” و “Heavy Guns Carrier” اکنون در کنفرانس بخارست حضور دارند که در ادامه به سلا‌ح‌های نظامی و مشخصات فنی آن‌ها نگاهی خواهیم داشت.

خودرو زرهی JLTV جدید اوشکوش

خودرو زرهی JLTV جدید اوشکوش به سلاح 12.7 میلی متری ساخت شرکت “Elbit” است که اپراتور خودرو می‌تواند این سیستم را به صورت ریموت و از راه دور هم کنترل کند. در ادامه مهندسین شرکت Elbit، تجهیزاتی مثل دوربین دید در شب، سیستم تخمین فاصله، لیزر و سیستم نارنجک انداز و سلاح‌های ضد تانک را هم به این خودرو زرهی اضافه کرده‌اند تا این شاهکار آمریکایی در برابر ناوگان زرهی روسیه، هیچ ترسی نداشته باشد.

خودرو زرهی JLTV جدید اوشکوش

همچنین بد نیست بدانید که خودرو زرهی JLTV جدید آمریکا از پروتکل محافظتی “CBRN” ساخت شرکت “Beth EI” بهره می‌برد که می‌تواند خودرو را در برابر تاثیر حملات شیمیایی، سلاح‌های بیولوژیکی، جنگ رادیولوژیکی و تاثیرات بمب هسته‌ای، مصون نگه دارد. به علاوه این خودرو به سیستم مخابراتی اینترکام WisPr و ژنراتور هیبرید هم مجهز شده است.

خودرو زرهی JLTV جدید اوشکوش

طبق شایعات شنیده شده، شرکت اوشکوش عنوان کرده است که این خودرو زرهی، پرسودترین محصول آن‌ها در طول تاریخ خواهد بود و این شرکت تا اینجای کار توانسته تا 16 هزار از این JLTV را به ارتش آمریکا بفروشد. همچنین متحدان آمریکا مثل بلژیک، مونته نگرو، اسلوونی، لیتوانی، برزیل، مقدونیه شمالی و خود برزیل هم در لیست انتظار قرار دارند تا خودرو زرهی JLTV جدید اوشکوش را به ناوگان خودروهای تاکتیکی خود بیاورند.  اما مهم‌ترین مقصد این خودرو تاکتیکی سبک، شاید کشور اوکراین باشد! به هر حال آمریکایی‌ها خوشحال می‌شوند تا تجهیزات نظامی جدید خود را به جای دستگاه‌ها شبیه سازی و مانور های نظامی، در یک جنگ واقعی محک بزنند.

در پایان باید بگوییم که شما می‌توانید آخرین اخبار رسمی جنگ روسیه و اوکراین را از طریق این لینک، از وب سایت گجت نیوز دنبال کنید.

آخرین اخبار جنگ روسیه و اوکراین

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*