بنچمارک اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1

نتایج تست و بنچمارک چیپست اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 منتشر شد

کوالکام به تازگی از تراشه پرچمدار Snapdragon 8+ Gen 1 رونمایی کرده است. بیایید به بررسی نتایج تست و بنچمارک اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 بپردازیم.

کوالکام از نسخه بهبود یافته تراشه پرچمدار خود با نام اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 رونمایی کرد. در نگاه اول متوجه افزایش ۲۰۰ مگاهرتزی در حداکثر فرکانس کاری تراشه خواهید شد که پیشرفت چشمگیری نیست. هرچند که تمرکز کوالکام روی بهبود بهینگی چیپست بوده است و در این بخش شاهد بهبود محسوس ۳۰ درصدی هستیم. اما این تراشه در عمل چگونه است؟

نگاهی به نتایج تست‌ ها و بنچمارک اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1

بنچمارک اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1

ایسوس به منظور نشان دادن قدرت تراشه جدید کوالکام، آن را درون یک گوشی گیمینگ ناشناس قرار داد. البته توجه کنید که عملکرد این گوشی را نمی‌توان با یک محصول نهایی مقایسه کرد؛ زیرا صرفا جهت آزمایش چیپست جدید ساخته شده است. با در نظر گرفتن این موارد، بیایید به بررسی نتایج بنچمارک اسنپدراگون 8 نسل 1 بپردازیم.

در جدول زیر نتایج تراشه جدید کوالکام در کنار نتایج Snapdragon 8 Gen 1 (در گلکسی اس 22 اولترا) قرار گرفته‌اند.

بنچمارک اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1

احتمالا با نتایج GFXBench Car Chase کمی گیج خواهید شد. هر دو پردازنده ظاهرا در یک سطح قرار داشتند و در نتیجه نهایی نیز مدل استاندارد ۲ فریم از تراشه جدید پیش افتاد. وقتی به سراغ تست سنگین‌تر Manhattan می‌رویم، برتری‌های اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 آشکارتر می‌شوند. این روند در تست‌های گیک‌بنچ نیز ادامه پیدا کرد.

البته جذابترین بخش داستان به نتایج تست 3DMark Wild Life Extreme Stress تعلق دارند. در اینجا با یک بنچمارک سنگین طرف هستیم که صرفا نمی‌خواهد نشان دهد کدام گوشی توانایی اجرای روان آن را دارد، بلکه طوری طراحی شده که دستگاه را از طریق ۲۰ چرخه گرافیکی بسیار سنگین شکنجه دهد.

بنچمارک اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1

نه تنها اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 در این بخش کمی بهتر از نسل قبلی خود عمل کرد، بلکه خیلی دیرتر نیز (در دور ۱۶) دچار افت عملکرد شد.

البته مقایسه نتایج به دست آمده از بنچمارک اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 با نسل قبل آن منصفانه نیست؛ زیرا سامسونگ تلاش زیادی برای خنک نگه داشتن و مصرف باتری کمتر گلکسی اس 22 اولترا کرده است، ولی دستگاه آزمایشی ایسوس برای نشان دادن حداکثر توان تراشه ساخته شده است. در واقع این تست می‌تواند پتانسیل احتمالی تراشه جدید را نشان دهد.

 

تراشه Snapdragon 8+ Gen 1 در دنیای واقعی

بنچمارک اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1

شاید از خودتان بپرسید که معنی نتایج بنچمارک اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 در دنیای واقعی چیست. می‌توان با اجرای بازی Apex Legends Mobile روی گوشی آزمایشی ایسوس به این سوال پاسخ داد.

در بخش تنظیمات بازی گزینه‌ ExtremeHD، در کنار ۶۰ فریم بر ثانیه انتخاب شده بود و Anti-aliasing و Bloom هم فعال بودند. در این حالت بازی فوق‌العاده روان اجرا شد و تنها سکسه‌ای که رخ داد مربوط به لود بافت‌ها در هنگام ورود به نقشه یا زوم در یک مقیاس بزرگ بود. احتمالا این موارد هم به بهینه‌سازی بازی مربوط باشند؛ زیرا Apex Mobile یک بازی تقریبا جدید است.

بنچمارک اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1

در طول بازی گوشی گرم شد؛ اما گرما به حدی نبود که کاربر را آزار دهد. با وجود این، اگر بخواهیم از حداکثر توان اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 به صورت روزانه استفاده کنیم، حتما یک سیستم خنک کننده داخلی قوی به کار می‌آید. در مورد عمر باتری نیز باید گفت که تراشه اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 چه در هنگام بازی و چه در بنچمارک‌ های مختلف نتایج فوق‌العاده خوبی را ثبت کرد.

.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*