گوگل سیستم عامل اندروید ۶ مارشمالو را از هفته آینده منتشر می کند

گوگل ۴ ماه پیش نسخه جدید سیستم عامل اندروید را با نام مارشمالو ( marshmallow ) و شماره نسخه ۶.۰ معرفی کرد.حالا پس از گذشت مراحل آزمایشی ،  این نسخه آماده انتشار رسمی شده و قرار است هفته آینده منتشر گردد.اندروید ۶ مارشمالو ابتدا برای اسمارت فون های Nexus و تبلت های گوگل و سپس برای دیگر اگجت های اندرویدی عرضه خواهد شد.

اندروید ۶ به نسبت اندروید ۵ لالی پاپ تغییر ظاهری چندانی نداشته است، اما تمرکز اصلی این سیستم عامل جدید موبایلی بر روی بهبودهای نرم افزاری پنهانی ست تا بتواند تجربه کاربری و ثبات بهتری را از خود نشان دهد. یکی از قابلیت های جدید اندروید ۶، حالت ذخیره شارژ باتری به نام Doze است. در این حالت پس از مدت کوتاهی که دستگاه کار نکند، پردازنده های سیستم به طور کامل خاموش می شوند تا به عمر باتری افزوده شود. یکی دیگر از قابلیت های قابل توجه نسخه جدید، سیستم بازسازی شده دسترسی اپلیکیشن هاست. در واقع کاربران با این قابلیت می توانند کنترل بیشتری روی اطلاعات دستگاه های خود و دسترسی اپلیکیشن ها به آن اطلاعات را در اختیار داشته باشند.

کاربران در اندروید مارشمالو می توانند به مواردی همچون دوربین و یا موقعیت ها، براساس نیاز اجازه دسترسی دهند و یا آنها را لغو کنند. این دقیقاً مشابه روشی است که iOS دسترسی های خود را مدیریت می کند. شاید بزرگترین تغییر ظاهری این سیستم عامل را بتوان قابلیت جدید Now on Tap نامید. این قابلیت به موتورهای جستجوی گوگل اجازه می دهد تا محتوای موجود در داخل اپلیکیشن ها را نیز جستجو و بررسی کنند تا بتوانند اطلاعات دقیق تری را در اختیار کاربران بگذارند. همچنین کاربران می توانند در مورد مطالبی که در صفحه مطالعه می کنند از Google Now سوال کنند تا به اطلاعات دقیق تری دست پیدا کنند. هنوز هیچ یک از کاربران اندرویدی از مزایای واقعی اندروید مارشمالو باخبر نیستند و نمی دانند که این نسخه جدید تا چه حد می تواند اکوسیستم اندروید را گسترش دهد.

منبع: The Verge

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*