فراری SF90 با تیونینگ منصوری به نام F9XX

فراری SF90 تیونینگ منصوری؛ اسب وحشی ایتالیایی با ۱۱۰۰ اسب بخار قدرت

فراری SF90 با تیونینگ منصوری و قدرت 1100 اسب بخار به یک سوپر اسپرت ایتالیایی تبدیل شده است. در ادامه به مشخصات فنی این خودرو اسپرت نگاهی خواهیم داشت.

تقریبا دو ماه از پرونده جنجالی فراری و منصوری می‌گذرد و به نظر می‌رسد که این تیونر ایرانی فعلا قصد ندارد که بیخیال این شرکت ایتالیایی شود. در ادامه به جدیدترین محصول منصوری که بر اساس یکی از بهترین سوپر اسپرت های فراری ساخته شده است نگاهی خواهیم داشت.

معرفی فراری SF90 تیونینگ منصوری

فراری SF90 با تیونینگ منصوری به نام F9XX

این خودرو چه از نظر ظاهری و چه از نظر قدرت پیشرانه، بهبودهای زیادی را پشت سر گذاشته است. در نسخه اورجینال فراری SF90 با یک پیشرانه 8 سیلندر خورجینی تویین توربو شارژ 4 لیتری طرف بودیم که می‌توانست 796 اسب بخار قدرت تولید کند.

فراری SF90 با تیونینگ منصوری به نام F9XX

اما به لطف تیونینگ های تیم منصوری، قدرت این پیشرانه به 966 اسب بخار و گشتاور آن به 980 نیوتن متر افزایش پیدا کرده است. اما این تمام ماجرا نیست! سه موتور الکتریکی جدید (دو موتور در محور عقب و یک موتور در محور جلو) به این هیولای ایتالیایی اضافه شده است که قدرت نهایی آن را به 1100 اسب بخار (دقیقا 1084 اسب بخار) می‌رساند.

فراری SF90 با تیونینگ منصوری به نام F9XX

منصوری دقیقا بهبود های اعمال شده بر روی پیشرانه را اعلام نکرده است اما حدس می‌زنیم که اضافه شدن کیت مکش اصلاح شده، توربو شارژ قوی تر و ECU ریسینگ از جمله بهبودها باشند. به هر حال می‌دانیم که نهایت سرعت و شتاب 0-100 فراری SF90 تیونینگ منصوری به 335 کیلومتر بر ساعت و 2.4 ثانیه می‌رسد.

تغییرات ظاهری و بهبودها نسبت به نسخه اصلی

فراری SF90 با تیونینگ منصوری به نام F9XX

اما بهبودهای منصوری فقط به قلب تپنده‌ی این سوپر اسپرت ایتالیایی محدود نمی‌شود. چرا که در ادامه به بامپرهای اصلاح شده در قسمت جلو و دریچه‌های هوای جدید برای ترمزها می‌رسیم که در کنار کاپوت فیبر کربنی، توانسته‌اند تا وزن کلی خودرو را کاهش دهند. همچنین چرخ‌های جلو و عقب هم به ترتیب به 21*9.5 و 22*12 تغییر پیدا کرده‌اند که با لاستیک‌های 255/30 و 335/25 و رینگ‌های آلومینیومی با طرح فیبر کربن و کالیپرهای اسپرت زرد رنگ، یک چهره اسپرت و درشت را به وجود آورده‌اند.

فراری SF90 با تیونینگ منصوری به نام F9XX

در نمای پشتی خودرو هم تقریبا همه چیز تغییر پیدا کرده است. از هواکش های مخصوص که راه تنفس این غول بی شاخ و دم V8 را هموار می‌کنند تا اسپویلر بزرگ برای ایجاد داون فورس بیشتر و نهایتا بامپرهای جدید، همه و همه بر روی بیشتر شدن قدرت و اصلاحات آیرودینامیکی فراری SF90 تیونینگ منصوری تاثیر داشته‌اند. همچنین دیفیوزر اختصاصی به همراه اگزوز اکتیو 4 کاناله هم به این سوپر اسپرت ایتالیایی اضافه شده است.

فراری SF90 با تیونینگ منصوری به نام F9XX

قطعات فیبر کربن هم اصلی ترین المان کارگاه منصوری هستند که می‌توانید این فیبر کربن ها را در قسمت‌هایی مثل درپوش موتور در قسمت عقب، آینه‌های بغل، دریچه های هوای کناری و دیفیوزر عقب ببینید.

فراری SF90 با تیونینگ منصوری به نام F9XX

نهایتا به نشان F9XX می‌رسیم که به کیت اختصاصی منصوری برای این محصول اشاره دارد. اما در داخل کابین آن چه خبر است؟ در اتاق فراری SF90 تیونینگ منصوری تقریبا خبر خاصی نیست؛ اما از آن جایی که این طراح ایرانی قصد داشته تا نمای کلی خودرو را هماهنگ کند، می‌بینیم که چرم مشکی به همراه رگه‌هایی از رنگ زرد که المان‌های اصلی طراحی ظاهری هستند، در داخل کابین هم دیده می‌شوند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*