دستگاه جدید مایکروسافت به رقابت با اپل تی وی می‌رود

دستگاه جدید مایکروسافت به رقابت با اپل تی وی می‌رود

مایکروسافت در حال توسعه یک دستگاه جدید برای رقابت با اپل تی وی است که علاوه بر پخش رسانه‌ای، قابلیت استریم بازی‌‌های ایکس باکس را نیز دارد.

ایکس باکس مایکروسافت، بدون شک یکی از محبوب‌ترین کنسول‌های بازی در جهان است. این شرکت با معرفی سری S در سال 2020، گزینه‌ای اقتصادی را برای طیف وسیعی از مشتریان گیمر عرضه کرد. اکنون این غول فناوری می‌خواهد تجربه Xbox را بر روی دیگر پلتفرم‌ها نیز گسترش داده و در حال کار بر روی یک دستگاه پخش جدید برای رقابت با اپل تی وی است.

این موضوع که ابتدا توسط Windows Central گزارش و سپس توسط مایکروسافت تایید شد، نشان می‌دهد که این شرکت در حال توسعه یک دستگاه ایکس باکس جدید با نام رمز “Keystone” است. با این حال، محصول آینده مایکروسافت جایگزین کامل کنسول بازی نیست و در واقع به طور کامل بر روی استریم (از جمله پخش بازی) متمرکز خواهد شد.

جزئیات مربوط به این دستگاه مرموز هنوز نامشخص بوده، اما سخنگوی مایکروسافت فاش کرد که بخش بازی این شرکت متعهد است تا تجربه Xbox را از طریق یک سخت‌افزار کم‌هزینه جدید، فراتر از گذشته در دسترس عموم قرار دهد. به گفته او، با اتصال Keystone به انواع تلویزیون و مانیتور، کاربران می‌توانند بدون استفاده از کنسول، به بازی بپردازند.

دستگاه جدید مایکروسافت به رقابت با اپل تی وی می‌رود

رندر تایید نشده از دستگاه مایکروسافت Keystone

هنوز هیچ اطلاعاتی در مورد عرضه دستگاه جدید ایکس باکس مایکروسافت و رقیب اپل تی وی در دست نیست، اما Windows Central متعقد است که این پروژه چند سالی در حال توسعه بوده و احتمالا تا معرفی رسمی آن چند ماه فاصله داریم.

به لطف سرویس ابری بازی Xbox Cloud Gaming، هر شخصی که به اتصال مناسب اینترنت دسترسی داشته باشد، می‌تواند بازی‌های ایکس باکس را بر روی هر دستگاه، از جمله آیفون و آیپد اجرا کند. پلتفرم مایکروسافت به جای ارائه بازی‌ها به صورت شخصی، عناوین را روی سرورهای خود اجرا کرده و آن‌را به صورت آنلاین از طریق دستگاه کاربر استریم می‌کند، بنابراین به سخت‌افزار قدرتمندی نیاز نیست.

بهترین بخش سرویس ابری بازی ایکس باکس، بازی‌های اختصاصی این کنسول از جمله عناوین شاخص بتلفیلد، Forza، Need For Speed، Halo، Fortnite، The Sims و غیره خواهد بود.

این گزارش هم‌چنین پیش‌بینی می‌کند که مایکروسافت برنامه‌های پخش رسانه را نیز برای رقابت با اپل تی وی بر روی دستگاه جدید خود ارائه خواهد داد. بنابراین دستگاه جدید این شرکت به عنوان یک ستاپ باکس برای فیلم‌ها، برنامه‌های تلویزیونی و آهنگ‌ها نیز قابل استفاده است.

دستگاه جدید مایکروسافت به رقابت با اپل تی وی می‌رود

اپل تی وی

سری S ایکس باکس که مقرون به صرفه‌ترین کنسول بازی مایکروسافت است، 299 دلار قیمت دارد. بنابراین می‌توان پیش‌بینی کرد که دستگاه جدید استریم این شرکت قیمت پایین‌تری خواهد داشت.

با فرض آنکه “Keystone” مایکروسافت قیمتی حداکثر 199 دلاری داشته باشد، این دستگاه بدون شک برای رقابت با اپل تی وی مطرح خواهد شد. از آنجایی‌که ستاپ باکس اپل فاقد قابلیتی برای استریم بازی‌های کنسول جهت جایگزینی ایکس باکس یا پلی‌استیشن است، Keystone این پتانسیل را دارد که به گزینه‌ای پرفروش و محبوب تبدیل شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*