مشخصات و امکانات بهمن ریسپکت

مشخصات و امکانات بهمن ریسپکت در بازار ایران

در این مطلب به مشخصات و امکانات بهمن ریسپکت، سدان جدید بهمن موتور می‌پردازیم و جزئیات بیشتری از این خودروی لوکس را شرح خواهیم داد.

یکی از بهترین خودروهایی که در نمایشگاه خودروی تهران رونمایی شد، محصولی از گروه خودروسازی بهمن موتور به نام ریسپکت بهمن موتور بود که امروز قصد داریم ببینیم این سدان جذاب با چه امکانات رفاهی و آپشن‌هایی به بازار ایران عرضه می‌شود. گفتنی است این خودرو جدیدترین محصول این شرکت از دیار چین محسوب می‌شود.

آشنایی با مشخصات و امکانات بهمن ریسپکت

مشخصات و امکانات بهمن ریسپکت

طی چند سال اخیر سلیقه مشتریان از سمت خودروهای سدان و کوپه به سمت خودروهای کراس اوور و شاسی بلند رفته و روز به روز شاهد تنوع بیشتری در این دو سگمنت پرطرفدار هستیم و از طرف دیگر هم روز به روز از میزان محبوبیت سگمنت سدان کاسته می‌شود و تنوع آنها نیز در بازار رو به کاهش می‌رود.

در بازار امروز، خودروسازان مطرح و بزرگ در تلاش هستند تا با سلیقه مشتریان خود آشنا شوند و روی آن متمرکز شوند و به همین خاطر است که بیشتر تمرکز شرکت‌های خودروسازی دنیا روی تولید خودروهای کراس اوور و شاسی بلند است. کشور ما نیز از این قاعده مستثنی نیست و مشتریان امروزی ترجیح می‌دهند یک کراس اوور سوار شوند تا سدان!

در بازار داخلی ما تب خرید و فروش کراس اوورها و شاسی بلندها بیشتر از هر جای دیگری است و خودروسازهای چینی نیز این موضوع را فهمیده‌اند و همین باعث شده تا طی دو سال اخیر بیشتر خودروهای مونتاژی در سگمنت کراس اوور باشند. بد نیست بدانید که آخرین سدان بازار ایران از سوی شرکت فرداموتورز و در سال 1399 وارد بازار شد.

حالا تقریبا پس از دو سال شاهد معرفی یک خودروی سدان جدید آن هم توسط شرکت بهمن موتور هستیم که نام آن را رسپکت گذاشته‌اند. این شرکت در سال 1400 خبر از رونمایی و عرضه این سدان در سال 1401 داده بود و جالب است که بدانید نام این خودرو در کشور چین کویین ژوآندا بوده و به تازگی عرضه شده است.

مشخصات و امکانات بهمن ریسپکت

شرکت چینی سازنده این خودرو یکی از زیر مجموعه‌های شرکت بزرگ چری است و بهمن موتور مدت‌هاست با آن همکاری دارد و دلیل این که چری آریزو 7 شباهت زیادی به سدان جدید بهمن موتور دارد نیز همین است. رسپکت بهمن موتور مجهز به یک پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ است که می‌تواند حداکثر قدرت 145 اسب بخار و گشتاور 230 نیوتن‌متر را تولید کند. از طرفی انتقال نیرو در این خودرو از طریق یک گیربکس 9 سرعته دستی به چرخ‌ها صورت می‌گیرد.

امکانات رفاهی و آپشن های رسپکت

از جمله امکانات رفاهی و آپشن‌های این خودرو می‌توان به حالت‌های رانندگی اقتصادی و اسپرت، نشانگر تعویض دنده، تثبیت کننده سرعت خودرو (کروز کنترل)، سیستم تهویه مطبوع به همراه دریچه برای سرنشین‌های عقب، استارت دکمه‌ای، سیستم تشخیص مانع عقب، دوربین دید عقب به همراه خطوط پویای راهنما در نمایشگر، دوربین 360 درجه برای سهولت در پارک، فرمان چرمی مجهز به کلیدهای دسترسی به سیستم مولتی مدیا، شارژر وایرلس تلفن همراه، سیستم مولتی مدیا 10.25 اینچی با قابلیت اتصال به بلوتوث و دارای سیستم جی پی اس، درگاه USB (دو عدد در جلو و یک عدد در عقب)، 6 عدد اسپیکر، خروجی برق 12 ولت و نور محیطی داخل کابین با قابلیت تغییر در چند رنگ اشاره کرد.

همچنین چراغ‌های روشنایی در روز، چراغ‌های مه شکن عقب، چراغ‌های ال ای دی، قابلیت روشن شدن خودکار چراغ‌های جلو، قابلیت تنظیم برقی چراغ‌های جلو، سیستم روشنایی مشایعت تا درب منزل، آینه‌های جانبی برقی تاشو به همراه گرم کن و چراغ خوشامدگویی، آینه داخلی ضد تابش نور، شیشه خصوصی درها و شیشه عقب، برف پاک کن ژله‌ای، سانروف، روکش چرمی صندلی، صندلی برقی راننده مجهز به گرم‌کن با قابلیت تنظیم در 6 جهت، صندلی سرنشین مجهز به گرم کن با قابلیت تنظیم دستی در 4 جهت، صندلی عقب با قابلیت جمع شدن 60/40، قابلیت تنظیم زاویه فرمان، ریموت کنترل مجهز به کلید صندوق عقب، کالیپر ترمز قرمز رنگ و باز شدن درب باک از داخل از دیگر امکانات این خودرو محسوب می‌شوند.

مشخصات و امکانات بهمن ریسپکت

تجهیزات ایمنی ریسپکت بهمن موتور: ترمز جلوی دیسکی خنک شونده، ترمز عقب دیسکی، سیستم ترمز ABS و EBD، سیستم کمکی ترمز BA، سیستم کنترل پایداری الکتریکی خودرو، سیستم ترمز پارک برقی، سیستم توقف خودکار قبل از شروع به حرکت، سیستم کنترل حرکت خودرو در سربالایی، اتصال سه نقطه‌ای کمربند ایمنی جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع، اتصال سه نقطه‌ای کمربند ایمنی ردیف عقب به همراه قفل اضطراری، هشداردهنده باز بودن کمربند ایمنی راننده، قفل ایمنی کودک درهای عقب و شیشه‌ها، 2 عدد کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، 2 عدد کیسه هوای جانبی، 2 عدد کیسه هوای پرده‌ای، سیستم نمایش لحظه‌ای فشار باد تایرها، سیستم اتصال صندلی کودک، سیستم ضد سرقت خودرو، سیستم هشدار دهنده سرعت با قابلیت تنظیم، سیستم ایمنی تشخیص مانع شیشه بالابر و سانروف و سیستم هوشمند ورود بدون کلید.

اکنون با دانستن مشخصات و امکانات بهمن ریسپکت به نظر شما این خودرو چینی که به تازگی وارد بازار ایران شده می‌تواند بین مشتریان ایرانی موفق ظاهر شود؟