گوشی گلکسی A12

آیا خرید گوشی گلکسی A12 سامسونگ منطقی است؟

افراد زیادی به خرید گوشی گلکسی A12 سامسونگ روی خوش نشان می‌دهند اما آیا خرید این گوشی با قیمت اقتصادی می‌تواند منطقی باشد؟

در آشفته بازار تلفن همراه کشورمان به ندرت می‌توانیم گوشی‌هایی با قیمت اقتصادی و کیفیت قابل قبول پیدا کنیم. برای اکثر گوشی‌های پایین‌رده و میان‌رده امروزی بایستی چند میلیون تومان هزینه کنیم تا بتوانیم برای سال‌های معدودی صاحب یک گوشی با عملکرد متوسط باشیم. با این وجود هنوز برخی گوشی‌های اقتصادی در بازار وجود دارند که می‌توانیم با خیال راحت‌تری به سراغشان برویم. یکی از گوشی‌هایی که میان مردم به محبوبیت رسیده و خریداران زیادی دارد گوشی گلکسی A12 بوده و به همین دلیل قصد داریم ارزش خرید این پایین‌رده سامسونگی را مورد بررسی قرار بدهیم. با گجت نیوز همراه باشید.

برای سنجش ملموس‌تر عملکرد گلکسی ای 12، دیوایس را در بخش‌های مختلفی زیر ذره‌بین خواهیم برد تا بتوانیم کیفیت کارکرد این گوشی را با جزئیات بالایی دنبال کنیم.

طراحی و کیفیت ساخت

گوشی گلکسی A12

از آنجایی که با یک گوشی پایین‌رده مواجه هستیم، تعجبی ندارد اگر بگوییم متریال مورد استفاده در بدنه سامسونگ گلکسی ای 12 پلاستیک بوده است. البته کره‌ای‌ها از نوعی پلاستیک مات در این محصول بهره گرفتند که حس خوبی هنگام در دست گرفتن گوشی القا می‌کند. همچنین به دلیل مات بودن بدنه، اثر انگشت روی آن نخواهد ماند و ظاهر گوشی تغییر نمی‌کند.

دکمه پاور با حسگر تشخیص اثر انگشت ادغام شده و برای تشخیص مالک گوشی سرعت بالایی دارد. خشاب سیم‌کارت و کارت حافظه جانبی (پشتیبانی تا یک ترابایت)، پورت USB-C با قابلیت شارژ سریع 15 واتی و جک 3.5 میلی‌متری هدفون از جمله مواردی هستند که روی لبه‌های جانبی شاهد آن‌ها خواهید بود. اسپیکر گوشی نیز روی لبه پایینی قرار گرفته که قدرت چندان زیادی ندارد و نمی‌توانید از آن انتظار زیادی داشته باشید.

صفحه نمایش

گوشی گلکسی A12

گوشی گلکسی A12 از پنل PLS IPS برخوردار شده و ابعاد نسبتا بزرگی دارد. این صفحه نمایش 6.5 اینچی رزولوشن 720×1600 پیکسلی دارد که برای چنین ابعادی کافی محسوب نمی‌شود. با این وجود کیفیت کلی نمایشگر مطلوب بوده و می‌توانید به لطف ابعاد بزرگش به تماشای فیلم یا بازی‌های موبایلی بپردازید.

سخت افزار

گوشی گلکسی A12

سامسونگ در محصول خود چیپست Helio P35 را انتخاب کرده تا قطعات پردازشی گوشی گلکسی A12 نیز اقتصادی بودن آن را یادآوری کنند. این چیپست از شبکه 5G پشتیبانی نمی‌کند ولی می‌توانید با خرید گلکسی A12 سامسونگ به شبکه 4G LTE متصل شده و از اینترنت پرسرعت استفاده کنید.

نباید از چیپست ای 12 انتظار داشته باشید تا بتواند برنامه‌های سنگین را با سرعت بالا لود کند. با این وجود برای کارهای روزمره و سبک مانند گشت و گذار در اینترنت یا استفاده از برنامه‌های پیام‌رسان و سرگرمی می‌تواند کاملا پاسخگوی نیازهای کاربر باشد.

چهار گیگابایت حافظه رم برای دیوایس در نظر گرفته شده که با توجه به بازه قیمتی‌اش مناسب ارزیابی می‌شود. گرچه مالتی تسکینگ محدود به دو الی سه برنامه خواهد بود اما حین کار با گوشی نشانه‌ای از ضعف رم مشاهده نخواهید کرد.

دوربین

دوربین های A12

چهار سنسور دوربین روی ماژول دوربین اصلی قرار گرفته که سر دسته آن‌ها، دوربین 48 مگاپیکسلی است. این دوربین به دلیل رزولوشن بالای خود می‌تواند تصاویری با جزئیات قابل قبول ثبت کند تا حتی هنگام زوم روی سوژه مورد نظر، افت کیفیت چندان اذیت‌کننده نباشد. تصاویری که در شرایط نوری مساعد ثبت می‌شوند نویز کم و پردازش رنگ کیفیت خوبی دارند اما همان‌طور که انتظار داشتیم، هنگام عکس‌برداری در شب نویز تصاویر افزایش پیدا می‌کنند.

رزولوشن دوربین سلفی گوشی گلکسی A12 نیز 8 مگاپیکسل بوده و تصاویر نسبتا با کیفیتی را تحویل می‌دهد. گوشی‌های بالارده در قسمت رزولوشن دوربین سلفی پا را از 20 مگاپیکسل نیز فراتر گذاشته‌اند اما ای 12 همچنان می‌تواند تصاویر قابل قبولی را با دوربین 8 مگاپیکسلی خود ثبت کند.

باتری

شارژدهی گلکسی A12

یکی از نقاط قوت اصلی گلکسی ای 12 باتری آن محسوب می‌شود که با ظرفیت بالای خود کاربران را شگفت‌زده می‌کند. باتری 5000 میلی‌آمپری ای 12 دوام بالایی داشته و می‌تواند با یک بار شارژ کامل پاسخگوی 16 ساعت وبگردی باشد. به طور کلی مصرف انرژی دیوایس پایین بوده و سامسونگ با تعبیه این باتری حجیم، خیال کاربر را از بابت عمر باتری راحت کرده است.

همچنین فناوری شارژ سریع 15 واتی نیز برای گوشی در نظر گرفته شده تا با سرعت بالاتری بتوانید این باتری حجیم را به طور کامل شارژ کنید.

سخن پایانی

ظاهر کلی A12

مهم‌ترین بحث در خرید یک تلفن همراه، انتظارات کاربر به حساب می‌آید. خریداری که به فکر تهیه گوشی گلکسی A12 می‌افتد باید بداند این گوشی نمی‌تواند نیازهای یک کاربر حرفه‌ای را برآورده کند و تنها برای استفاده‌های روزمره و معمولی مناسب خواهد بود. کیفیت دوربین، نمایشگر و سخت افزار پردازشی دیوایس همگی در سطح معمولی قرار می‌گیرند و می‌توانید روی آن‌ها حساب کنید؛ اما شاید نقطه قوت اصلی این گوشی باتری با دوامش باشد که به لطف حجم بالای خود می‌تواند شارژدهی خوبی داشته باشد.

اگر به دنبال خرید یک موبایل اقتصادی هستید که بتواند نیازهای اولیه یک کاربر امروزی را برطرف کند، گلکسی ای 12 بهترین گزینه پیش روی شما خواهد بود که با قیمت تقریبی بین 4 الی 5 میلیون تومان، عملکرد مناسبی را نسبت به قیمتش به نمایش می‌گذارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*