خودروهای وارداتی

سقف قیمت خودروهای وارداتی به کشور مشخص شد

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس یازدهم با اعلام سقف قیمت خودروهای وارداتی به کشور گفت ممنوعیت واردات خودروهای لاکچری باعث افزایش کیفیت خودروی ایرانی می‌شود.

سید علی موسوی، یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس یازدهم با اعلام این که برابر بودن قیمت خودروهای وارداتی با خودروهای ایرانی ضرورت دارد، گفت نباید اجازه دهیم مافیای واردات که در سایر کالاها نیز وجود دارد به واردات آینده خودرو وارد شود. از این رو جلوگیری از سلطان‌های بالقوه خودرویی باید در دستور کار قرار بگیرد.

تعیین سقف قیمت خودروهای وارداتی به کشور

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس یازدهم در ادامه گفته‌های خود با اعلام این که باید واردات خودروهای بالای 25 هزار دلار ممنوع شود، گفت آزادسازی واردات خودرو تصویب شد تا قیمت سنگین خودروهای داخلی شکسته شود. همچنین باید به نیازهای بازار نیز به خوبی پاسخ داد. دهک‌های بالای جامعه قادرند هر نوع خودرویی که علاقه دارند را خریداری کنند. از این رو واردات خودرو باید برای طبقه متوسط و ضعیف جامعه باشد. این طبقات حق دارند که یک خودرو ارزان باکیفیت خریداری کنند.

خودروهای وارداتی

موسوی در ادامه گفته‌های خود بیان کرد واردات ماشین رقابت کیفی میان خودروساز داخلی و خارجی به وجود خواهد آورد. خودروساز ایرانی می‌بایست برای رقابت با خودروی مشابه خارجی، کیفیت محصولات خود را افزایش دهد تا بتواند با آن کالا رقابت کرده و به سود برسد. از این رو ممنوعیت خودروی لاکچری باعث افزایش کیفیت خودروی ایرانی خواهد شد.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس یازدهم در پایان گفته‌های خود با اشاره به این که مجلس به دنبال ممنوعیت واردات ماشین‌های بالای 25 هزار دلار است، گفت مجلس قصد دارد با هدف حمایت از دهک‌های متوسط و پایین جامعه در برابر مافیای خودرو بایستد و اجازه ندهد قشر خاصی خودروی بالای 25 هزار دلار را به کشور وارد کنند؛ چرا که واردات خودروی لوکس علاوه بر این که برای قشر خاص سود کلان به همراه دارد، از رقابت میان خودرو ایرانی و خودرو هم‌قیمت خارجی جلوگیری می‌کند.