آبله میمون

مردان همجنس‌باز، بیشتر به آبله میمون مبتلا می‌شوند

سازمان جهانی بهداشت از شناسایی 257 مورد تایید شده و ۱۲۰ مورد مشکوک به آبله میمون در 23 کشور خبر داد. بررسی‌ها نشان می‌دهد مردان همجنس‌باز بیشتر از سایر افراد به این بیماری مبتلا می‌شوند.

سازمان جهانی بهداشت با اشاره به این که آبله میمون برای سلامت عموم خطر متوسطی به همراه دارد، تاکید کرد اگر اقدامات لازم انجام نشود، میزان خطر این بیماری برای عموم افزایش پیدا می‌کند. طبق گزارش جدید این سازمان، تاکنون 257 مورد تایید شده و ۱۲۰ مورد مشکوک به این بیماری در 23 کشور عضو شناسایی شده که بیشتر این موارد به کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی مربوط می‌شود.

طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی، اگر این ویروس بتواند در قالب یک پاتوژن انسانی ظاهر شود و در میان گروه‌هایی چون کودکان خردسال و افرادی که سیستم ایمنی سرکوب شده دارند گسترش پیدا کند، باعث افزایش خطر سلامت عمومی خواهد شد. البته واکسن‌ها و داروهایی که برای دفع یا درمان آبله وجود دارد، می‌تواند در برابر آبله میمون محافظت خوبی را ایجاد کند. آبله میمون باعث بیماری خفیف‌تری نسبت به آبله خواهد شد.

ابتلای مردان همجنس باز به آبله میمون

آبله میمون

سازمان بهداشت جهانی تاکید کرد کشورها برای کنترل شیوع بیشتر این بیماری در میان گروه‌های در معرض خطر و همچنین جلوگیری از سرایت آن به جمعیت عمومی باید اقدامات فوری را به انجام برسانند. گفتنی است تاکنون در شیوع فعلی این بیماری هیچ نوع مرگ و میری گزارش نشده، اما بررسی‌ها نشان می‌دهد مردان همجنس باز بیشتر از سایر افراد به آبله میمون مبتلا می‌شوند.