نسخه آفرود 12 چرخ ون فولکس واگن

تبدیل ون خاطره انگیز فولکس واگن به یک آفرودر 12 چرخ عجیب + عکس

نسخه آفرود 12 چرخ ون کلاسیک فولکس واگن تایپ 2، هیولایی واقعی است که از پس هر مسیر پر فراز و نشیبی بر می‌آید. در ادامه شاهد تصاویر آن باشید.

مکانیک اهل وین اتریش «کرت کرتزنر» (Kurt Kretzner) یک فولکس واگن تایپ 2 تی 1 شصت ساله را به یک هیولای آفرودر تبدیل کرده است. او چهار سال را صرف طراحی و ساخت این آفرودر 12 چرخ عجیب و غریب کرده است.

نسخه آفرود 12 چرخ ون فولکس واگن

این نسخه ون پرفروش فولکس واگن که Half-Track Fox نام دارد، از 4 محور بهره می‌برد. 2 محور با تایرهای 14 اینچی در قسمت جلو، وظیفه هدایت خودرو را بر عهده دارند و 2 محور دیگر با تایرهای 13 اینچی در قسمت عقب، یک مکانیزم محرکه زنجیره‌ای را به وجود می‌آورند. با چنین چیدمانی، این ون از دایره گردش حدود 10 متر برخوردار شده است.

نسخه آفرود 12 چرخ ون فولکس واگن

مکانیک وینی، این فولکس واگن 12 چرخ را خودروی رویاهای خود دانسته که پس از تلاش‌های فراوان نتوانسته پیدا کند و در نتیجه، خود تصمیم به ساختش گرفته است. به گفته او، این ون آفرود برای هر نوع راننده‌ای گزینه‌ای ایده‌آل خواهد بود؛ از کلبه‌داران در کوهستان، شکارچیان و جنگل‌بانان گرفته تا کارکنان رادیو و تلویزیون و مهندسان مسئول تعمیر تله اسکی.

کابین نسخه 12 چرخ ون تایپ 2

کرتزنر تمامی چرخ‌ها را به ترمز مجهز کرده و همچنین یک دیفرانسیل لغزش محدود خودکار را برای مدیریت هرچه بهتر قدرت پیاده‌سازی کرده است. البته این نسخه ویژه عجیب و غریب از فولکس واگن Type 2 T1 قدرت بالایی ندارد و خروجی پیشرانه 1.2 لیتری آن فقط 33 اسب بخار است. حداکثر سرعت آن نیز به 35 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

نسخه آفرود 12 چرخ ون فولکس واگن

گفته می‌شود که کرتزنر یک نسخه دیگر ساخته، اگرچه تاکنون فقط شاهد یک نسخه بوده‌ایم. پس از اینکه این مکانیک اتریشی این ون آفرود 12 چرخ را ساخت، تا سال‌ها هیچ اثری از آن به چشم نخورد تا اینکه به موزه پورشه در گموند اتریش راه پیدا کرد. پس از آن هم به دست گروهی با نام Bullikartei e.V رسید که متشکل از طرفداران ون کلاسیک فولکس واگن تایپ 2 بود. این گروه در سال 2005 شروع به بازسازی این ون کرد اما تلاشش بی‌ثمر ماند.

کابین نسخه 12 چرخ ون تایپ 2

نهایتاً اواخر سال 2018 این ون تحت مالکیت شرکت «وسایل نقلیه تجاری فولکس واگن» (Volkswagen Commercial Vehicles)، یکی از زیرمجموعه‌های گروه فولکس واگن قرار گرفت. این شرکت این خودرو را به صورت کامل بازسازی و دوباره بدنه آن را رنگ کرد و حتی برای بازسازی فضای داخلی به طراحان خود آزادی عمل کامل داد؛ فضای داخلی این ون حالا از تریم چوب‌های راش و کاج بهره‌مند شده است. این ون آفرودر جذاب فوریه گذشته به گردش برده شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*