دکمه چرخان اپل واچ یا همان Digital Crown احتمالا در آینده به دوربین تبدیل می‌شود

دکمه چرخان اپل واچ یا همان Digital Crown احتمالا در آینده به دوربین تبدیل می‌شود

پتنت جدید Apple از تعبیه یک دوربین در پیکربندی دکمه چرخان (Digital Crown) ساعت هوشمند اپل واچ در آینده خبر می‌دهد.

بر اساس آخرین گزارشات، اپل در حال تحقیق بر روی نحوه قرار دادن لنز دوربین اپل واچ بوده و یک ایده کلیدی، تعبیه آن در بخش دکمه چرخان یا Digital Crown ساعت هوشمند خود است. بدین وسیله می‌توان تصور کرد که با اشاره به هر شخص، این ساعت اقدام به عکس‌برداری کند.

البته اپل برای این ثبت این پتنت، تدابیری جهت حفظ حریم خصوصی را نیز اعمال خواهد کرد تا از ایجاد مزاحمت و ثبت تصاویر جاسوسی جلوگیری شود. با این‌حال، حق ثبت اختراع ساعت هوشمند مجهز به دوربین، در نوع خود جزئیاتی را در ارتباط با حریم شخصی ارائه نداده است. از آنجا که ثبت یک پتنت صرفا به توصیف کارکرد آن وابسته است، بنابراین حفظ حریم خصوصی مسئله‌ای مستقل خواهد بود.

در این بیانیه گفته شده:

در طرح فعلی بر این نکته تاکید شده که نهادهای مسئول جمع‌آوری، تجزیه و تحلیل، افشا، انتقال و ذخیره‌سازی داده‌های شخصی، با خط‌مشی حفظ حریم خصوصی یا شیوه‌های رعایت حریم شخصی تثبیت شده، مطابقت دارند.

اپل قبلا نیز پیشنهادی را برای تعبیه دوربین در زیر نمایشگر اپل واچ ارائه داده بود.

پتنت جدید اپل چه چیزی را نشان می‌دهد؟

این حق اختراع نشان می‌دهد که به طور مکمل یا جایگزین، یک دوربین می‌تواند برای ثبت تصاویر در پیکربندی پشت بدنه ساعت پیاده‌سازی شود. اگرچه ممکن است در هنگام قرارگیری بر روی مچ دست، دوربین مسدود شود، اما احتمالا از طریق مکانیزم آزادسازی در رابط اتصال به‌وسیله برداشتن محفظه همراه ساعت و جدا کردن آن از مچ دست، امکان عکس‌برداری فراهم شود.

دکمه چرخان اپل واچ یا همان Digital Crown احتمالا در آینده به دوربین تبدیل می‌شود

بنابراین می‌توانید ساعت خود را از مچ دست جدا کرده، آن را بالا نگه دارید و طوری عکس بگیرید که جنبه جاسوسی و مخفیانه نداشته باشد. اپل هم‌چنین معتقد است که می‌توان صفحه ساعت را به منظره‌یاب تبدیل کرد و فلاش دوربین به‌طور چندمنظوره برای پایش نوری ضربان قلب یا سایر کاربردهای سنجش بدن، در هنگام بسته بودن به مچ دست عمل کند.

آیا دکمه چرخان اپل واچ به طور کلی حذف می‌شود؟

البته این ایده حاصل تفکری جانبی است و به عنوان مثال به مسائلی برای نحوه قفل شدن اپل واچ هنگام برداشتن از مچ دست پاسخ نمی‌دهد. در واقع، محور اصلی این پتنت نصب دوربین در دکمه چرخان یا Digial Crown این ساعت هوشمند است.

طبق این ایده، اپل واچ می‌تواند دارای یک صفحه چرخان باشد، مانند یک تاج قابل چرخش که برای ورودی‌های دیجیتال از آن استفاده شود. با قرارگیری یک دوربین در این مجموعه، می‌توان تصاویر را از طریق دیافراگمی که از طریق صفحه امتداد می‌یابد، ثبت کرد.

هم‌چنین لنز را می‌توان با دیافراگم و یا پشت دیافراگم صفحه ادغام کرد تا از این طریق قابلیت فوکوس بر روی سوژه فراهم شود. حسگر تصویری که در پشت دیافراگم قرار می‌گیرد را نیز می‌توان به گونه‌ای پیکربندی کرد که با تشخیص حرکت علامت‌گذاری روی صفحه، هم به عنوان دوربینی برای گرفتن عکس از یک صفحه عمل کند و همینطور برای سنسور تشخیص چرخش صفحه نقش داشته باشد.

در این راستا دو مشکل وجود دارند که از نصب لنز در دکمه چرخان اپل واچ ناشی می‌شوند. یکی از مشکلات این بوده که حق ثبت اختراع توضیحی را در مورد چگونگی ثبت عکس نداده است. در این زمینه، یک احتمال واضح این است که صفحه ساعت دوباره به منظره‌یاب تبدیل شده و دکمه‌ای برای گرفتن عکس تعبیه شود. از سوی دیگر، اپل می‌تواند قابلیت دسترسی به اپل واچ جدید خود را گسترش داده و اجازه دهد زمانی‌که مثلا کاربر مشت خود را گره می‌کند، عکس‌برداری انجام شود.

دکمه چرخان اپل واچ یا همان Digital Crown احتمالا در آینده به دوربین تبدیل می‌شود

 

با این‌حال، مسئله دیگر نیز در ارتباط با نحوه قرارگیری لنز در دکمه چرخان این ساعت هوشمند بوده که در حال حاضر، قطعه‌ای نسبتا پیچیده محسوب می‌شود.

یکی از دو مخترع این پتنت، تایلر اس. بوشنل است که اقدام قبلی وی، درخواست ثبت اختراع برای Digital Crown بود. به جای یک دستگاه مکانیکی، می‌توان بخش بالای این تاج را به یک منطقه حساس به لمس تبدیل کرد و این به طور بالقوه، فضایی را برای تعبیه لنز دوربین اپل واچ فراهم می‌کند.

البته اگر اپل این دو ایده را یا یک‌دیگر ترکیب ادغام کند، عکس‌های گرفته شده از طریق دکمه چرخان حساس به لمس ممکن است کمی لکه‌دار شوند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*