توربین بادی Trinity ، گجتی سبز برای شارژ ابزارهای الکترونیکی

انرژی و باز هم انرژی ، این بحران عصر حاظر است. افزایش گازهای گلخانه‌ای و به دنبال آن تغییرات آب و هوایی سیاره سبزمان این روزها به چالشی بزرگ برای تمام ساکنان زمین مبدل شده و به نظر می رسد که هیچ راهی به غیر از تغییر منابع تامین انرژی از سوخت های فسیلی به منابع تجدید پذیر و دوستدار محیط زیست ، برایمان باقی نمانده باشد.

در همین راستا در همین راستا، اخیراً کمپانی Janulus با ارائه ایده‌ای خلاقانه به معرفی توربین بادی جدیدی به نام Trinity پرداخته است و توانسته با معرفی چهار مدل از این توربین، توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کند.این گجت سبز می تواند با اسافاده از انرژی باد ، ابزارهای الکترونیکی کاربران را شارژ کند.

از لحاظ مالی، پروژه‌ی Trinity بیش از آنچه تصور می‌شد، موفق به جذب سرمایه مورد نیازش در کمپین کیک استارتر شده است. اگرچه ۲۲ روز تا پایان طرح این توربین بادی باقی است، این پروژه موفق به جذب سرمایه‌ای ۱۲۴ هزار دلاری گردیده است که در مقایسه با هدف اولیه این پروژه که ۵۰ هزار دلار اعلام شده بود، بسیار چشمگیر است. با توجه به این آمار، پیش‌بینی می‌شود تولید انبوه این توربین بادی در آینده نزدیک، دور از انتظار نباشد.

همانطور که در ابتدا بیان شد، کمپانی Janulus قصد دارد این توربین بادی را در چهار مدل ارائه کند. از مدل Trinity 50  (مدل ۵۰ واتی) می‌توانید به مانند یک دوست در سفرهای خود بهره ببرید. این مدل قادر است با یک بار شارژ شدن، اسمارت‌فون شما را تا چهار بار تغذیه نماید. مدل Trinity 400 (مدل ۴۰۰ واتی) می‌تواند ۱۶ اسمارت‌فون را شارژ کرده و همچنین انرژی مورد نیاز برای خودروی مسافرتی کوچک شما را نیز فراهم نماید. با این حال اگر به دنبال توربینی با خروجی انرژی بیشتری هستید، می‌توانید از مدل‌های Trinity 1000 و Trinity 2500 استفاده کنید. این دو مدل قادر هستند انرژی مورد نیاز یک خانه را فراهم نمایند.

Trinity-Portable-Wind-Turbi

هر چهار مدل توربین بادی Trinity به گونه‌ای طراحی شده‌اند که حتی در مواقعی که سرعت باد بسیار کم (در حدود ۴ مایل بر ساعت) است، قادر به تولید انرژی هستند. با این وجود، اگر سرعت باد افزایش یابد، پره‌های توربین تغییر وضعیت داده و انرژی تولیدی از طریق توربین بادی افزایش می‌یابد.
شایانِ گفت است، برای این توربین‌های بادی اپلیکیشنی ارائه گردیده که کاربر می‌تواند با استفاده از آن، مقدار انرژی تولیدی توسط توربین و مقدار انرژی باطری را توسط اسمارت‌فون خود مشاهده نماید.

منبع : kickstarter

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*