سرعت عملکرد گلکسی A73

تماشا کنید: مقایسه سرعت عملکرد گلکسی A73 در برابر آیفون 13

در این مطلب با یک ویدیو، سرعت عملکرد گلکسی A73 سامسونگ را با آیفون 13 اپل مقایسه کرده‌ایم تا ببینیم کدام گوشی می‌تواند در باز کردن برنامه‌ها و بازی‌ها سریع‌تر عمل کند.

سامسونگ مدتی پیش از جدیدترین گوشی میان رده سری A خود یعنی گلکسی A73 رونمایی کرد. با توجه به محبوبیت و فروش بالای گوشی های قبلی این سری از جمله گلکسی A71 و A72، گلکسی ای 73 هم آمده تا بتواند سهم بالایی از بازار را به خود اختصاص دهد. البته بسیاری از کاربران از تغییرات اندک این گوشی نسبت به مدل قبلی و همچنین قیمت نسبتا بالای آن شکایت داشته‌اند.

در این مطلب قصد داریم مقایسه‌ای را بین سرعت عملکرد گلکسی A73 سامسونگ و آیفون 13 اپل داشته باشیم. آیفون 13 نیز مدل استاندارد آخرین سری از گوشی های اپل محسوب می‌شود که با توجه به اندازه، قیمت و ویژگی‌هایی که دارد جزو پرفروش‌ترین گوشی‌های این شرکت و حتی کل بازار بوده است.

در ادامه ویدیوی مقایسه سرعت عملکرد گلکسی ای 73 و آیفون 13 را مشاهده می‌کنید. شما فکر می‌کنید کدام‌یک از آنها می‌تواند در باز کردن برنامه‌ها و بازی‌های مختلف سریع‌تر عمل کند؟‌

ویدیوی مقایسه سرعت عملکرد گلکسی A73 و آیفون 13

سامسونگ گلکسی ای 73 دارای وزن 181 گرم، استاندارد IP67 برای محافظت در برابر نفوذ آب و گردوغبار، نمایشگر 6.7 اینچی سوپر امولد پلاس با وضوح 2400 در 1080 پیکسل و نرخ تازه‌سازی تصویر 120 هرتزی، سیستم عامل اندروید 12 با رابط کاربری وان یو آی 4.1، تراشه 6 نانومتری اسنپدراگون 778 جی با پشتیبانی از شبکه 5G، پردازشگر گرافیکی Adreno 642L، پردازنده 8 هسته‌ای با حداکثر فرکانس 2.4 گیگاهرتز، 6 یا 8 گیگابایت رم، 128 یا 256 گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی، دوربین چهارگانه 108+12+5+5 مگاپیکسلی، دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی، بلوتوث 5.0، حسگر اثر انگشت اپتیکال زیر نمایشگر و باتری 5 هزار میلی‌آمپرساعتی با شارژ سریع 25 واتی است.

سرعت عملکرد گلکسی A73

در مقابل، گوشی اپل آیفون 13 از وزن 174 گرم، استاندارد IP68 برای محافظت در برابر نفوذ آب و گردوغبار، نمایشگر 6.1 اینچی Super Retina XDR OLED با وضوح 2532 در 1170 پیکسل، سیستم عامل آی او اس 15 با ارتقا به نسخه‌های بالاتر، تراشه 5 نانومتری A15 Bionic، پردازنده 6 هسته‌ای با حداکثر فرکانس 3.23 گیگاهرتز، پردازشگر گرافیکی 4 هسته‌ای Apple GPU، رم 4 گیگابایت، حافظه ذخیره‌سازی داخلی 128 یا 256 یا 512 گیگابایت، دوربین دوگانه 12+12 مگاپیکسلی، دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی، بلوتوث 5.0، فیس آی دی و باتری 3240 میلی‌آمپرساعتی با شارژ سریع 23 واتی برخوردار است.

شما کدام‌یک از این دو گوشی از دنیای اندروید و آی او اس را ترجیح می‌دهید؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

9 دیدگاه

  1. سلام دوستان مهمترین مسئله اینجاست که آیفون ۱۳ اصلا قابل مقایسه از هر لحاظ با این مدل سامسونگ نیست راست میگه با پرچمدار سامسونگ مقایسه کنه.

  2. بعضیا میان میگن a73بهتر بود مهم اینه ک برا همیشه یا حداقل دوسال خوب باشه ولی سامسونگ زود افت می‌کنه اینم فقط اولشه

  3. سامسونگ=آشغال

  4. افراد سیاسی و مهم و یا حتی جاسوس های کشور های مختلف برای داشتن ایمنی بالا معمولا از نوکیا یا گوشی های خاص که ضد ردیابی باشه استفاده می کنند و این گوشی ها توسط نه شرکت بلکه متخصصین خاص دستکاری می شود و ربطی به آیفون و سامسونگ ندارد تا جایی که بنده اطلاع دارم تا چند سال قبل که حتی سازمان های خیلی مهم روس نوکیا استفاده می کردند

  5. A73 یک میان رده هستش پردازنده ضعیف تری داره قیمت ایفون ۱۳ کجا A73 کجا ایفون باید بهتر باشه

  6. تو این ویدئو ثابت شد میان رده سامسونگ واقعا در برابر مدل استاندارد یک پرچمدار اونم با بهینه ترین سیستم عامل،کم که نیاورد هیچ،در بعضی اپ ها هم سریعتر ظاهر شد
    بی شک بهترین میان رده ی سال 2022 همین A73 هست و بس

    • سلام، من حدودا تا اواخر فیلمو نگاه کردم تا حدودی باهم برابر بودن ولی خب درکل بخواییم حساب کنیم اپل سریعتر بود، من به شخصه بین این 2تا گوشی A73 رو انتخاب میکنم، چون با سیستم عامل ios جور نیستم، کلا با گوشیهای اپل جور نیستم چون یجورایی از اینکه همه دارن بهش به عنوان یک برند خاص نگاه میکننو میگن کلاس داره و قیمتهاشم همیشا زیاد بوده، وااا گوشی گوشیه دیگه درسته یه گوشی قویتره با امکانات بهتر و یکی صعیف ولی نه اینکه بگیم نه ااین کلاس داره این نداره، مگه ماشینه که بگیم بوگاتی با کلاس تره تا پورشه،، بیشتر این مسخره بازیهام تو ایرانه، دختره مثلا 2میلیون داده گوشی طرح ایفون یعنی کپی خریده، چرا چون کلاس داره، درصورتی که میتونست یه گوشی از برند هوآوی یا سامسونگ بخره، این موصوع واسه حداقل 3تا4سال قبله که گوشی ارزونتر بود

    • سلام، واقعا درست گفتی، فقط قیمت خوبی هم داشته باشه ک دیگه عالیه

  7. آیفون که نداریم.بخریم..ولی خداییشa73گوشی میانرده.عالیی هستش