ساخت مغز مصنوعی برای انجام آزمایشات پزشکی

دانشمندان دانشگاه Brown موفق به ساخت نوعی مغز مصنوعی شده اند که انجام آزمایش های پزشکی نظیر تاثیر داروها و پیوندها را بسیار ساده تر از قبل می کند.

تکنیک جدیدی که محققین توسعه داده‌اند، یک مغز مینیاتوری (با داشتن مجموعه‌ای از نورون‌های الکتریکی فعال) را با استخراج سلول‌ها از طریق سانتریفیوژ و سپس کاشت آن سلول‌ها را به وجود می‌آورد. برای حاصل شدن این مغز پیچیده و سه‌بعدی، شما تنها ۲ تا ۳ هفته باید انتظار بکشید و در عین حال، تنها ۲۵ سنت برای مواد آن پرداخت خواهید کرد!

البته این مغز کوچک، نمی‌تواند انعطاف و قابلیت‌های آزمایش یک مغز واقعی (چیزی که برای آزمایش بسیار مفیدتر است) را داشته باشد، اما به قدری خوب طراحی شده تا بتوانید آزمایش‌های مختلفی را بر روی آن انجام داده و نتایجی واقعی را دریافت کنید. محققان امیدوارند تا این طرح و کشفی که آنها داشته‌اند، به بشر و توسعه‌ی دانسته‌های عصبی کمک کرده و از طرفی، هزینه‌های بسیار بالایی که محققین برای گرفتن تنها چند پاسخ کوچک انجام می‌دهند را نیز حذف کند.

حالا این احتمال وجود دارد که از این پس و با وجود چنین نمونه‌های ارزان و شبیه‌ساز مغز، شاهد نظریه‌ها و تئوری‌های مختلف دانشمندان در سراسر جهان باشیم.

منبع : engadget

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه