حقایقی جالب و خواندنی درباره شیائومی

حقایقی جالب و خواندنی درباره شیائومی

در این مطلب با مروری بر حقایقی جالب و خواندنی درباره شیائومی همراه گجت نیوز باشید تا این برند معتبر چینی را مورد بررسی قرار دهیم.

امروزه آن دورانی که دنیای فناوری با برندهایی همچون نوکیا، سامسونگ و آیفون شناخته می‌شد، گذشته است و در عصر حاضر برندهای زیادی مانند هواوی و شیائومی وجود دارند که رقابت سرسختی با برخی برندها مانند سامسونگ دارند. در این میان برخی برندها در بدو ورود به عرصه فناوری اعتبار زیادی به دست آورده‌اند.

شیائومی و حقایقی جالب درباره آن

از جمله برندهای تازه واردی که تنها طی چند سال به شهرت جهانی رسید، شیائومی است. این کمپانی برجسته با دو فاکتور اقتصادی بودن و تنوع بالای محصولات موفق شده بازارسازی خوبی برای خود بکند و در سطح جهان مشتریان خاص خود را داشته باشد. در این میان 10 حقیقت جذاب وجود دارد که نشان می‌دهد نام برند برای موفقیت آن تأثیر داشته است. در ادامه این ده عامل را بررسی خواهیم کرد.

1. در شیائومی کلمه‌ای نهفته است!

حقایقی جالب و خواندنی درباره شیائومی

اگر لوگوی شیائومی را برعکس کنید متوجه خواهید شد که در آن کلمه‌ای پیداست که به یکی از شخصیت‌ها و کاراکترهای چینی شباهت زیادی دارد. معنای این کلمه در خود چین «نه هر ضربه» و در انگلیسی به معنای «قلب» است.

2. مقر بین المللی شیائومی در سنگاپور

چینی‌ها برای شیائومی کشور سنگاپور را به عنوان مقر بین‌المللی برگزیده‌اند و این انتخاب دو علت دارد. یک علت آن این است که شیائومی به بازخورد سنگاپوری‌ها نسبت به محصولات خودش اعتماد کامل دارد و علت دیگر بازار پیچیده سنگاپور است. در این صورت برند شیائومی و محصولات آنها برتری خاصی در میان سایر کشورها پیدا می‌کند.

3. تکنولوژی دوربین داخلی

سومین مورد جالبی که باعث رونق شیائومی در سطح جهانی شده، طراحی مخصوص چینی‌ها برای دوربین‌های داخلی است. این دوربین‌ها افراد را زیباتر از آنچه به نظر می‌رسند نشان می‌دهد و این مورد به حدی برای عده‌ای مهم است که معتقدند با دوربین‌های شیائومی پست‌های اینستاگرامی جذاب‌تر به نظر می‌رسند.

4. شیائومی و ارتباط با گوگل

جالب است که بدانید از 9 موقعیت برتری که برای رهبری این برند در نظر گرفته شده، سه جایگاه به کارمندان سابق گوگل اختصاص یافته است. نمی‌دانیم که ارتباط شیائومی با گوگل در چیست، ولی می‌دانیم که به احتمال زیاد یکی از مهم‌ترین دلایل موفقیت این برند، حضور همین افراد ماهر و با استعداد در دستگاه اجرایی و رهبری شیائومی است.

حقایقی جالب و خواندنی درباره شیائومی

5. رکورد گینس شیائومی

برند شیائومی دارای برخی رکوردها از جمله رکورد فروش گوشی در دو ثانیه است. این کمپانی موفق شده تنها در عرض دو ثانیه در کشور هند، 15 هزار گوشی هوشمند به فروش برساند. از طرف دیگر شیائومی در سال 2014 توانست تنها در عرض یک روز حدود 2.1 میلیون گوشی بفروشد و رکوردهای جهانی گینس را جابه‌جا کند.

6. شهرت بدون تبلیغات

نکته جالب درباره برند شیائومی این است که از تبلیغات برای برندینگ خود استفاده نمی‌کند و با این وجود باز هم دارای کسب و کار خوبی است و شهرت زیادی دارد.

7. فروش آنلاین شیائومی

از دیگر حقایق جالب درباره شیائومی این است که این برند تنها در دو کشور چین و سنگاپور دارای شعبه فیزیکی است و عمده فروش محصولات خود را مدیون فروشگاه های اینترنتی است. در واقع شرکت شیائومی محصولات خود را از طریق فضای مجازی و به صورت آنلاین به فروش می‌رساند. همین عامل باعث شده تا هزینه تولیدات خود را کاهش دهد و قیمت محصولاتش را به‌صرفه‌تر کند.

8. شیائومی و طلسم آن

بد نیست بدانید که شیائومی دارای طلسمی به شکل خرگوش است. نام این خرگوش میتو است و یک کلاه اوشانکا به سر دارد که روی آن ستاره‌ای قرمز رنگ دیده می‌شود و روسری قرمزرنگی نیز دور گردن آن وجود دارد. به نظر می‌رسد طراحی جالبی است.

حقایقی جالب و خواندنی درباره شیائومی

9. محصولات شیائومی معروف به اپل چین است

حقیقت جالب دیگر درباره این برند، شباهت زیاد محصولات این کمپانی به محصولات اپل است. بیشتر تولیدات این برند از نظر سادگی، مینیمال بودن و ظرافت با اپل مو نمی‌زند. از طرف دیگر هیجانی که شیائومی در چین به وجود آورده مشابه همان شور و هیجانی است که اپل در آمریکا به پا کرده است. همچنین شیائومی مانند اپل یک تلویوزیون مخصوص به خود را دارد.

10. مفهوم نام برند شیائومی

آخرین حقیقت جالب درباره برند شیائومی معنای لغوی این برند است. معنی اصلی شیائومی برنج و ارزن است و همین مورد نشان می‌دهد که مدیران آن قصد داشته‌اند در ابتدا از کسب و کاری کوچک کار خود را شروع کنند.

نظر شما درباره حقایقی جالب و خواندنی درباره شیائومی چیست؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*