توسعه ارتباطات روستایی

وزیر ارتباطات از پیشتازی ایرانسل در توسعه ارتباطات روستایی خبر داد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با انتشار گزارشی در صفحه اینستاگرامی خود ایرانسل را اپراتور پیشتاز در توسعه ارتباطات روستایی معرفی کرد.

عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به تازگی در صفحه اینستاگرامی خود گزارشی را از فعالیت اپراتورهای ارتباطی در حوزه توسعه ارتباطات روستایی در استان‌های مختلف ایران تا هفته پایانی اردیبهشت ۱۴۰۱ منتشر کرد که طبق آن اپراتور ایرانسل باز هم در این حوزه نسبت به سایر اپراتورها پیشتاز بود.

پیشتازی ایرانسل در توسعه ارتباطات روستایی

طبق گزارش منتشر شده، تا هفته پایانی اردیبهشت ماه 1401 حدود 70 روستای بالای 20 خانوار در ۱۳ استان به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت متصل شدند که سهم ایرانسل 37 روستا بود.

در واقع اپراتور ایرانسل 8 روستا را در آذربایجان غربی، 7 روستا در کردستان، 6 روستا در سیستان و بلوچستان، 6 روستا در خراسان رضوی، 4 روستا در استان هرمزگان، 2 روستا در چهارمحال و بختیاری، یک روستا در استان آذربایجان شرقی، یک روستا در کرمان، یک روستا در خراسان شمالی و یک روستا را در گیلان به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت متصل کرد.

توسعه ارتباطات روستایی

عیسی زارع پور در این پست اینستاگرامی خود اعلام کرد در هفته پایانی اردیبهشت ۱۴۰۱ در سراسر ایران حدود 70 روستا به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند که در مجموع 4966 خانوار با بیش از 17 هزار نفر جمعیت اکنون به ارتباطات پایدار و پرسرعت دسترسی دارند. وی افزود باید تا پایان سال به عهدمان در خصوص اتصال کلیه روستاهای بالای 20 خانوار به شبکه ملی اطلاعات عمل کنیم. البته در این راه به حمایت دولت، مجلس و مشارکت مردیم نیاز داریم.

گفتنی است اپراتور ایرانسل در توسعه اینترنت پرسرعت روستایی نسبت به سایر اپراتورها پیشتاز بوده و طی سال‌های گذشته توانسته در ایجاد دسترسی مردم ساکن در روستاهای بالای 20 خانوار کشور به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت به ویژه در استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و کهگیلویه و بویراحمد اقدامات مهمی را به انجام برساند.

توسعه ارتباطات روستایی

علاوه بر این، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در تاریخ ۳ بهمن ۱۴۰۰ در آیین رونمایی از اتصال هزار روستای بالای 20 خانوار کشور به شبکه ملی اطلاعات از دکتر بیژن عباسی آرند، مدیرعامل ایرانسل و مجموعه کارکنان این اپراتور بابت راه‌اندازی ارتباطات روستایی تشکر کرد. وزیر ارتباطات در آن مراسم گفت «زحمت اصلی در برقراری دسترسی روستاییان عزیز به اینترنت پرسرعت را این عزیزان می‌کشند.»

در آن مراسم به نمایندگی از 250 سایت ارتباطی روستایی ایرانسل، سایت ارتباطی روستایی این اپراتور در شهرک غدیر دهستان سیاخ دارنگون در استان فارس راه‌اندازی شد و با فناوری LTE-Pro اهالی این روستا به اینترنت پرسرعت دسترسی پیدا کردند.

ضمن این که اپراتور ایرانسل در گزارش قبلی وزیر ارتباطات که در فروردین ۱۴۰۱ منتشر شد نیز با اتصال 25 روستا از مجموع 36 روستا در ۱۱ استان توانست به اپراتور پیشتاز در توسعه ارتباطات روستایی تبدیل شود. همچنین در اولین گزارش وزیر ارتباطات از اقدامات اپراتورها در این حوزه که در تاریخ ۱۴ دی ۱۴۰۰ منتشر شد نیز اپراتور ایرانسل توانست با اتصال ۱۴ روستا در استان‌های فارس، سیستان و بلوچستان، خوزستان، خراسان رضوی و بوشهر از مجموع 32 روستا پیشتاز شود.

توسعه ارتباطات روستایی

زارع پور در تاریخ ۹ آذر ۱۴۰۰ در ساختمان مرکزی ایرانسل حضور یافت و سایت ارتباطی روستایی ایرانسل در روستای آغوز دره شهرستان گلوگاه استان مازندران را به شکل آنلاین افتتاح کرد. وی با اشاره به این که ارتباطات روستاها باید تا پایان سال ۱۴۰۱ تکمیل شود گفت از زحمات ایرانسل نیز در توسعه ارتباطات روستایی تشکر می‌کنیم. مدیرعامل ایرانسل نیز در این مراسم عنوان کرد بخش شبکه ملی اطلاعات و پروژه توسعه ارتباطات روستایی (USO) جزو مهم‌ترین تعهدات این اپراتور محسوب می‌شوند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*