نفخ معده

با این 3 میوه نفخ معده را از بین ببرید

نفخ معده احساس ناخوشایندی بوده که ممکن است هر فردی با آن مواجه شود. از این رو قصد داریم شما را به سه میوه عالی برای از بین بردن نفخ شکم آشنا کنیم.

بسیاری از افراد به دلیل خوردن غذای ناسالم و حتی خوردن سبزیجاتی مانند انواع مختلف کلم با احساس ناخوشایند نفخ معده مواجه می‌شوند و به دنبال راهکاری می‌گردند تا هرچه سریع‌تر از شر آن خلاص شوند. از این رو قصد داریم شما را با 3 میوه موثر برای از بین بردن نفخ شکم آشنا کنیم.

معرفی سه میوه برای از بین بردن نفخ معده

آلو

آلو که به عنوان راهکاری بسیار موثر برای درمان یبوست شناخته می‌شود، می‌تواند به سرعت احساس نفخ را از بین ببرد؛ زیرا این میوه ارزشمند از ماده‌ای با نام سوربیتول با اثر ملین بهره می‌برد. از این رو با مصرف آلو خشک و تازه می‌توانید بلافاصله احساس نفخ معده را از بین ببرید.

پاپایا

نفخ معده

میوه پاپایا هرچند ظاهر عجیبی دارد، اما برای روده و گوارش بسیار مفید است. این میوه گرمسیری دارای آنزیمی به نام پاپائین بوده که باعث هضم بهتر پروتئین خواهد شد. ضمن این که این میوه به میزان زیادی حاوی فیبر بوده و باعث سلامت روده خواهد شد. علاوه بر این، با مصرف پاپایا می‌توان از شر یبوست و اسهال نیز خلاص شد. همچنین دانه‌های این میوه نیز سرشار از مواد مغذی چون فسفر، کلسیم و منیزیم است.

از بین نفخ معده با کیوی

کیوی که به عنوان بمب سبز ویتامین C شناخته می‌شود برای سلامت بدن بسیار مفید بوده و از اثر ملین خفیف نیز برخوردار است. در واقع با خوردن کیوی می‌توان بلافاصله احساس ناخوشایند نفخ را از بین برد. ضمن این که کیوی از آنزیمی به نام اکتینیدین بهره می‌برد و باعث کمک به هضم پروتئین خواهد شد. همچنین کیوی سرشار از فیبر بوده و حتی با خوردن پوست آن هم می‌توان فیبر بیشتری را دریافت کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*