پردازنده جدید کوالکام به لطف مهندس سابق اپل، چیپست Apple M2 را له می‌کند

پردازنده جدید کوالکام به لطف مهندس سابق اپل، چیپست Apple M2 را له می‌کند

مدیرعامل کوالکام ادعا کرده که به لطف استخدام مهندسین سابق اپل سیلیکون، پردازنده جدید این شرکت تراشه Apple M2 را در بخش کامپیوترهای شخصی شکست می‌دهد.

وقتی مشخص شد که پردازنده M1 اپل از لحاظ عملکرد و بهره‌وری، یک نمونه انقلابی است، بدون شک باعث غافلگیری کوالکام و اینتل شد. در تمام طول این مدت واضح بود که اپل روی چیزی کار کرده که بتواند با بهترین تراشه‌های اینتل در رقابت باشد، اما هیچ‌کدام از شرکت‌ها انتظار نداشتند که غول مستقر در کوپرتینو، با نسل اول تراشه‌های مک خود تا این حد موفق باشد.

با این وجود، هر دو شرکت رقیب مجبور بودند چهره‌ای شجاعانه از خود نشان داده و ادعا کنند که نه تنها به اپل خواهند رسید، بلکه از آن پیشی خواهند گرفت و تراشه Apple M2 را مغلوب خواهند کرد.

پت گلیسنگر، مدیرعامل اینتل، تحت تصوری واهی بود که این شرکت می‌تواند در رقابت با اپل پیروز شود. وی در مصاحبه‌ای با Axios در شبکه HBO گفت:

اپل تصمیم گرفت که می‌تواند تراشه بهتری نسبت به ما تولید کند و می‌دانید، آنها کار بسیار خوبی را در این زمینه انجام دادند. بنابراین کاری که من باید انجام دهم این است که تراشه‌ای بهتر از آنچه که خودشان می‌توانند بسازند را عرضه کنم. من امیدوارم که بتوانم این بخش از تجارت آنها و هم‌چنین بسیاری از سهم‌های دیگر بازار را در طول زمان به‌دست آورم.

در این میان، کوالکام نیز در زمینه تراشه موبایل به همان اندازه خوش‌بین به‌نظر می‌رسید. کریستیانو آمون، مدیر اجرایی این شرکت که معتقد است کوالکام می‌تواند بهترین تراشه موجود در بازار را به‌وسیله جذب تیمی که سابقا بر روی چیپست اپل کار می‌کردند، تولید کند.

https://9to5mac.com/2022/06/08/qualcomm-will-beat-m2/

توالی بحث‌برانگیز این رویدادها در واقع باعث شد کوالکام به برخی از مهندسان ارشد سیلیکون اپل دسترسی پیدا کند.

جرارد ویلیامز، رهبر سابق تراشه‌های سری A و دو مدیر سابق چیپست‌های اپل در سال 2019، این شرکت را ترک کردند تا کمپانی جدید تولید تراشه خود را تحت نام “Nuvia” ایجاد کنند. این سه نفر در آن زمان گفتند که قصد دارند با اینتل و AMD رقابت کنند.

از سوی دیگر، اپل این ادعا را باور نکرد و معتقد بود که قصد واقعی آنها از این کار، تحت فشار گذاشتن غول فناوری برای خرید شرکت و عملا بازخرید فناوری بوده است.

این اختلاف هنوز حل نشده بود که در اوایل سال جاری، کوالکام شرکت “Nuvia” را به قیمت 1.4 میلیارد دلار خریداری کرد. این تصمیم به سازنده تراشه اجازه داد تا به بسیاری از تخصص‌های پشت پرده در فرآیند توسعه M1 اپل دسترسی پیدا کند.

آیا پردازنده جدید کوالکام می‌تواند Apple M2 را مغلوب کند؟

کریستیانو آمون، مدیرعامل کوالکام در مصاحبه با CNET گفت که این شرکت اکنون مصمم است که می‌تواند اپل را در بازار تراشه‌های کامپیوترهای شخصی شکست دهد.

آمون هفته گذشته طی مصاحبه‌ای گفت:

ما قصد داریم تا رهبری بازار پردازنده را در بخش رایانه‌های شخصی به‌دست آوریم.

وی در ادامه افزود که از اپل برای توسعه برنامه‌های سازگار با معماری ARM، تشکر می‌کند و خاطرنشان کرد که مایکروسافت نیز در حال گسترش فعالیت‌های خود در این زمینه است.

پردازنده جدید کوالکام به لطف مهندس سابق اپل، چیپست Apple M2 را له می‌کند

کریستیانو آمون، مدیرعامل کوالکام

آمون که با سرمایه‌گذاری بر روی Nuvia، امیدوار است تا برگ برنده را تصاحب کند، ادعا کرده که نگران از دست دادن تجارت مودم اپل نیست.

از دست دادن اپل، به عنوان یکی از بزرگ‌ترین مشتریان تجاری کوالکام، تاثیری بالقوه بر این شرکت خواهد داشت. طبق گزارش‌ها، سازنده آیفون در حال کار بر روی مودم اختصاصی خود برای هماهنگی با پردازنده‌های سری A سفارشی خود است. کوالکام سال گذشته عنوان کرد که سهم استفاده از مودم‌های این شرکت در دستگاه‌های اپل تا سال 2023 به 20 درصد کاهش خواهد یافت و پس از آن نیز تک‌رقمی می‌شود.

آمون در پایان گفت که کوالکام هم‌چنان در حال رشد است و اینکه آیا اپل آماده استفاده از مودم خود خواهد بود یا خیر به او بستگی ندارد. او افزود:

آنها شماره ما را دارند و می‌دانند ما را کجا پیدا کنند!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*