ویجت های صفحه قفل iOS 16

تمام ویجت هایی که می‌توانید به صفحه قفل iOS 16 اضافه کنید

فهرستی از تمام ویجت هایی که می‌توانید به صفحه قفل iOS 16 اضافه کنید را گردآوری کرده‌ایم. البته این تمام ویجت‌های نهایی آی او اس ۱۶ نیست.

اپل تغییرات گسترده‌ای در صفحه قفل iOS 16 به وجود آورده است که باعث سفارشی‌پذیرتر شدن آن می‌شود. یکی از بزرگ‌ترین این تغییرات، امکان اضافه کردن ویجت‌ها برای نخستین بار به لاک اسکرین آیفون است.

ویجت‌های صفحه قفل چند سالی است که در گوشی‌های اندرویدی ارائه می‌شوند؛ بنابراین خوب است که از پاییز پیش رو کاربران آیفون‌ها نیز می‌توانند از آن‌ها در لاک اسکرین گوشی خود استفاده کنند.

همانطور که احتمالاً می‌دانید، ویجت‌ها اطلاعاتی از اپلیکیشن‌های شما را بدون نیاز به اجرای کامل برنامه در اختیار شما می‌گذارند. اکنون این ویجت‌ها به صفحه قفل آیفون شما اضافه خواهند شد تا حتی نیازی به باز کردن قفل صفحه هم نباشد. ضمناً با لمس هر یک از این ویجت‌ها کاربر احتمالاً به همان اپلیکیشن پرتاب خواهد شد که خیلی تعاملی به نظر می‌رسد.

در زیر فهرستی از ویجت‌های پیش‌فرض اپل را مشاهده خواهید کرد که در صفحه قفل اولین نسخه آزمایشی iOS 16 وجود دارد و شما می‌توانید آن‌ها را به بالا یا پایین ویجت ساعت اضافه کنید.

فهرست ویجت های پیش‌فرض صفحه قفل iOS 16

ابتدا به ویجت‌هایی اشاره خواهیم کرد که شما می‌توانید آن‌ها را به بالای ساعت دیجیتالی صفحه قفل گوشی آیفون اضافه کنید. این ویجت‌ها بسیار ابتدایی بوده و عمدتاً در حد چند کلمه با یک آیکون را به نمایش می‌گذارند.

iOS 16 Widgets

  • تقویم – روز هفته، ماه، رویداد بعدی
  • ساعت – ساعت محلی شما، زنگ هشدار بعدی
  • تناسب اندام – اطلاعات فعالیت از جمله کالری‌های مصرفی و دقایق تمرین
  • یادآورها مربوط به امروز
  • سهام – وضعیت یک سهام خاص به همراه علامت بالا یا پایین
  • آب و هوا – ماه، خورشید، شرایط آب و هوایی، مکان، باران، شاخص کیفیت هوا و باد

اما در زیر ویجت‌هایی را مشاهده خواهید کرد که ابعاد بزرگ‌تری دارند و می‌توانید آن‌ها را در کنار یکدیگر هم قرار دهید. شما قادر به قرار دادن ۴ ویجت مربعی شکل در کنار یکدیگر یا یک ویجت مربعی در کنار یک ویجت مستطیلی بزرگ یا دو ویجت مستطیلی بزرگ در کنار یکدیگر هستید.

iOS 16 Widgets

ویجت باتری

ویجت باتری به دو صورت مربعی و مستطیلی می‌تواند وضعیت باتری آیفون شما را به نمایش بگذارد. ایرپادز را هم که به گوشی وصل کنید، وضعیت باتری آن را می‌توانید ببینید. اگر از دو ویجت باتری استفاده کنید، یکی از آن‌ها باتری ایرپادز و دیگری باتری آیفون را نمایش می‌دهد.

ویجت شارژ و باتری

ویجت تقویم

ویجت تقویم در سه فرمت مختلف ارائه می‌شود. شما می‌توانید تاریخ فعلی را با درون یک ویجت مربعی ببینید. زمان رویدادهای بعدی را هم می‌توانید در یک ویجت بزرگ‌تر همراه با عنوان آن رویداد مشاهده کنید.

ویجت های صفحه قفل iOS 16

ویجت ساعت

سه ویجت ساعت به شما اجازه مشاهده ساعت موقعیت جغرافیایی فعلی خود را می‌دهد. علاوه بر این شما می‌توانید این ویجت را در دو نوع مستطیلی نیز مشاهده کنید که در یک نسخه ساعت جهانی تا حداکثر سه شهر و دیگری زمان بعدی آلارم دیده می‌شود.

ویجت ساعت

ویجت تناسب اندام

یکی از ویجت‌های تناسب اندام حلقه گرافیکی را نشان می‌دهد، در حالی که یک ویجت مستطیلی میزان کالری، زمان و ساعت فعالیت شما را نشان می‌دهد.

ویجت تناسب اندام

ویجت خانه

برای اپلیکیشن Home، دو نوع ویجت وجود دارد که یکی چراغ‌ها و سوئیچ‌های خاموش و روشن را نشان می‌دهد، در حالی که دیگری هرگونه مشکل امنیتی را نمایش خواهد داد. شما می‌توانید آن را به یک وسیله امنیتی مثل دوربین امنیتی منزل خود متصل کنید.

ویجت Home

ویجت اخبار

یک ویجت تک لایه است که مهم‌ترین اخبار روز را به نمایش می‌گذارد.

ویجت اخبار

ویجت یادآورها

یک ویجت تک لایه است که دسترسی سریع به فهرست یادآورهای شما را ارائه می‌کند و زمان یادآور بعدی تنظیم شده را به نمایش می‌گذارد.

ویجت های صفحه قفل iOS 16

ویجت سهام

یکی از ویجت‌های سهام کوچک و دیگری بزرگ‌تر هستند که به شما اجازه ردیابی عملکرد نماد مورد نظرتان در طول روز را می‌دهد. ویجت بزرگ‌تر هم وضعیت سه سهام را به نمایش می‌گذارد.

ویجت سهام

ویجت آب و هوا

۸ ویجت مختلف آب و هوایی در دسترس شما است که وضعیت ماه، خورشید، شرایط آب و هوایی، موقعیت، باران، شاخص کیفیت آب و هوا، شاخص ماورابنفش و باد را نشان می‌دهد.

ویجت آب و هوا

ویجت های بیشتری برای صفحه قفل iOS 16 در راه هستند

این فهرست ویجت‌ها کامل و جامع نیست؛ زیرا احتمالاً اپل پاییز که نسخه نهایی iOS 16 را عرضه می‌کند، به تعداد این ویجت‌ها اضافه می‌شود. همچنین توسعه‌دهندگان نیز می‌توانند با استفاده از WidgetKit API اپل، ویجت‌های مخصوص اپلیکیشن خود را بسازند؛ بنابراین انتظار می‌رود ویجت های زیادی برای صفحه قفل iOS 16 در راه باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*