پژو 408 جدید

پژو 408 جدید با طراحی جدید و جذاب معرفی شد

پژو 408 جدید در چین معرفی شد. این سدان جمع‌وجور اکنون از ظاهر و کابین جدید بهره می‌برد. در ادامه با مشخصات و امکانات این خودرو آشنا می‌شویم.

شرکت پژو از نسل جدید پژو 408 در بازار چین پرده برداشت. هرچند پژو این سدان جمع‌وجور را در قالب نسل جدید رونمایی کرد، اما پژو 408 در بازار چین فقط یک فیس لیفت را تجربه کرده و به همین دلیل ظاهر بیرونی و کابین آن اکنون به میزان زیادی به هاچ بک 308 بازار اروپا شباهت دارد. گفتنی است پژو تولید یک شاسی بلند کوپه فست بک جدید را نیز با نام 408 برای بازار اروپا در دستور کار خود قرار داده که به‌زودی معرفی خواهد شد.

مشخصات پژو 408 جدید

پژو 408 جدید

پژو در سال 2014 برای نخستین بار از نسل دوم پژو 408 پرده برداشت و در سال 2018 نیز برای آن یک فیس لیفت را در نظر گرفت. در همین راستا این خودرو اکنون یک فیس لیفت جدید را تجربه کرده که در این نسخه تغییراتی در ابعاد و فاصله محوری آن رخ نداده است. از این رو طول این سدان جمع‌وجور همانند قبل 4750 میلی‌متر و فاصله محوری آن نیز 2730 میلی‌متر است.

پژو 408 جدید

در واقع پژو 408 جدید در این نسخه بر همان پلتفرم EMP2 نسل قبلی توسعه پیدا کرده است. همچنین در این نسخه نمای کناری و کل اتاق این خودرو بدون تغییر مانده و طراحان فقط بخش جلو و عقب آن را به‌روز کردند. در نمای جلوی پژو 408 جدید شاهد چراغ‌های جدیدی هستیم که نصب دی‌لایت‌های دندان ببری تا روی سپر باعث شده این خودرو به نسل جدید پژو 308 و فیس لیفت 3008 شبیه شود.

پژو 408 جدید

طراحان ابعاد جلوپنجره را افزایش دادند و ورودی‌های هوای روی سپر نیز باعث شده تا این نما نسبت به قبل اسپرت‌تر شود. طراحان برای بخش عقب نیز تغییراتی را در نظر گرفتند و در این بخش چراغ‌های LED باریکی به چشم می‌خورد که طراحان با یک نوار مشکی همانند سدان پژو 508 آنها را به یکدیگر متصل کردند. همچنین اسپویلر یکپارچه برجسته روی لبه در صندوق نیز نمای این بخش را جذاب‌تر کرده است.

پژو 408 جدید

طراحان با ارائه رنگ‌های بیرونی جدید برای پژو 408 جدید توانستند آن را جذاب‌تر از قبل کنند. البته این خودرو از همان رینگ‌های آلیاژی پنج‌پر قبلی بهره می‌برد. طراحان برای کابین این خودرو داشبورد جدید iCockpit این خودروساز را در نظر گرفتند. از این رو پژو 408 در کابین به دلیل برخورداری از غربیلک فرمان کوچک، دکمه‌های پیانویی در وسط داشبورد، نمایشگر 10 اینچی اطلاعاتی- سرگرمی و صفحه آمپر دیجیتالی 12 اینچی نسبت به قبل مدرن‌تر شده است.

پژو 408 جدید

پژو 408 جدید از لحاظ فنی کاملا مشابه نسل قبلی است. از این رو این سدان همانند قبل با دو پیشرانه روانه بازار خواهد شد که پیشرانه اول از نوع 1.2 لیتری سه سیلندر با قدرت 136 اسب بخار و پیشرانه دوم از نوع 1.6 لیتری 4 سیلندر با قدرت 167 اسب بخار است. یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک نیز قدرت تولید از این پیشرانه‌ها را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند.

پژو 408 جدید

از آنجایی که پلتفرم این خودرو قدیمی بوده و نمی‌توان پیشرانه‌های مخصوص به نسخه‌های پلاگین هیبریدی را به بازار عرضه کرد، به همین دلیل مشتریان بازار چین فقط این خودرو را در دو نسخه بنزینی می‌توانند سفارش دهند.

پژو 408 جدید

پژو-دانگ فنگ وظیفه تولید نسل جدید پژو 408 را بر عهده دارد و در حال حاضر مشتریان چینی می‌توانند آن را پیش‌خرید کنند. به احتمال زیاد این خودرو نسبت به قبل با افزایش قیمت زیادی مواجه نخواهد شد و قیمت پایه آن حدود 17 هزار و 900 دلار خواهد بود. از رقبای اصلی این خودرو در چین می‌توان به تویوتا کرولا، فولکس واگن لاماندو و هوندا اینتگرا اشاره کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*