باگ جدید ویندوز ۱۱ اجازه ارتقا به کامپیوترهای قدیمی را هم می‌دهد

باگ جدید ویندوز ۱۱ اجازه ارتقا به کامپیوترهای قدیمی را هم می‌دهد

وجود یک باگ جدید در ویندوز 11 باعث شد تا کاربران کامپیوترهای قدیمی برخلاف قوانین مایکروسافت، نسخه جدید این سیستم‌عامل را دریافت کنند.

با وجود سخت‌گیری‌های مایکروسافت مبنی بر سخت‌افزار مورد نیاز جهت ارتقا به ویندوز 11، به‌نظر می‌رسد یک باگ جدید معادلات را برای مدتی بر هم زده است. بر اساس گزارش‌هایی سراسری، کاربران سرویس Insider، توانستند در برهه‌ای، بدون داشتن سخت‌افزار واجد شرایط، آخرین نسخه از سیستم‌عامل مایکروسافت را دریافت کنند. باگ جدید ویندوز 11 همان‌طور که توسط “Know Techie” گزارش شده است، در پیش‌نمایش نسخه 22H2 ظاهر شد. این بیلدها به داوطلبان اجازه می‌دهند تا پیش از اینکه مجوز انتشار نسخه نهایی صادر شود، به تست نسخه‌های آزمایشی بپردازند.

از سوی دیگر، برخی از منابع داخلی نیز از ادعای ویندوز 10 مبنی بر واجد شرایط بودن رایانه‌های شخصی قدیمی برای دریافت به‌روزرسانی Windows 11 خبر داده‌اند.

باگ جدید ویندوز ۱۱ اجازه ارتقا به کامپیوترهای قدیمی را هم می‌دهد

بنابراین، آیا مایکروسافت بالاخره تسلیم شده و از خیر الزامات سخت‌افزاری خاص برای دریافت ویندوز 11 گذشته است؟ متاسفانه خیر، زیرا این شرکت فورا اعلام کرد که سوءتفاهم پیش آمده صرفا یک باگ جدید سیستمی بوده و قبل از انتشار نسخه جدید، رفع خواهد شد.

چرا مایکروسافت در ارتباط با سیستم مورد نیاز ویندوز 11 تا این حد سخت‌گیر است؟

با این فرض که شرکت‌ها معمولا قصد دارند تا حد امکان افراد بیش‌تری را به دریافت سیستم جدید خود تشویق کنند، پس چرا مایکروسافت امکان دریافت ویندوز 11 برای رایانه‌های شخصی را فراهم نمی‌کند؟

فرضیات زیادی در مورد اینکه چرا مایکروسافت چنین سیاست سخت‌گیرانه‌ای را اتخاذ کرده، وجود دارد. اما آنچه که خود شرکت عنوان کرده، اهمیت پشتیبانی از TPM 2.0 است. پردازنده‌ای که در TPM 2.0 تعبیه شده، در برابر حملات سایبری مقاوم‌تر عمل کرده و مایکروسافت نیز می‌خواهد مطمئن شود که ویندوز 11 تا جای ممکن بر روی کامپیوترها ایمن است.

با توجه به بیانیه مایکروسافت واضح است که اتفاق پیش‌آمده نتیجه تغییر نگرش این شرکت نبوده و صرفا ناشی از وجود یک باگ جدید در ویندوز 11 است. با این‌حال، با توجه به اینکه ویندوز 10 هنوز برای بسیاری گزینه‌ای محبوب‌تر بوده، بسیاری از عدم دسترسی به نسخه جدید شکایتی ندارند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*