خودروهای بنزینی

از سال 2035 تولید و عرضه خودروهای بنزینی و دیزلی در اروپا ممنوع می‌شود

نمایندگان پارلمان اروپا طرح جدیدی را تصویب کردند که طبق آن از سال 2035 تولید و عرضه خودروهای بنزینی و دیزلی در اروپا ممنوع خواهد شد.

پارلمان اروپا به پیشنهاد کمیسیون اروپا اخیرا طرح جدیدی را رأی کاهش 100 درصدی انتشار گاز دی اکسید کربن تا سال 2035 به رأی گذاشت که نمایندگان این پارلمان با 339 رای موافق، 249 رای مخالف و 24 رای ممتنع آن را به تصویب رساندند؛ طرحی که به واسطه آن عرضه خودروهای جدید بنزینی و دیزلی در 27 کشور عضو اتحادیه اروپا تا سال 2035 میلادی ممنوع خواهد شد.

همچنین قانونگذاران اروپا تایید کردند که انتشار دی اکسید کربن تا سال 2030 میلادی نیز باید حدود 55 درصد کاهش پیدا کند. بررسی‌های انجام شده حاکی از آن است که حدود 12 درصد از کل دی اکسید کربن در کشورهای عضو اتحادیه اروپا توسط خودروها تولید می‌شود.

ممنوعیت عرضه خودروهای بنزینی و دیزلی در اروپا

پاسکال کانفین، رئیس کمیته محیط زیست اتحادیه اروپا پس از رای‌گیری عنوان کرد این طرح برای پارلمان اروپا یک پیروزی مهم محسوب می‌شود و برای کاهش انتشار دی اکسید کربن نیز بسیار موثر خواهد بود. البته مخالفان این طرح بر این باورند که چنین طراحی علیه نوآوری و فناوری خواهد بود. گفتنی است دولت‌های کشورهای عضو اتحادیه اروپا قبل از تصویب نهایی باید طی هفته‌ها و ماه‌های آینده در خصوص الزامات سخت‌گیرانه برای کاهش آلایندگی خودروها طرح‌های نهایی خود را ارائه دهند.

خودروهای بنزینی

اگر این طرح توسط کشورهای اتحادیه اروپا به تصویب نهایی برسد، ممنوعیت تولید و عرضه خودروهای بنزینی و دیزلی تا سال 2035 به خودروسازان آلمانی آسیب زیادی وارد خواهد کرد؛ زیرا تمرکز این خودروسازان روی تولید خودروهایی با پیشرانه‌های احتراقی بوده و هنوز همانند رقبای خارجی خود نتوانسته‌اند در حوزه خودروهای برقی درخشان ظاهر شوند.

گفتنی است نمایندگان پارلمان اروپا در حالی طرح ممنوعیت عرضه خودروهای بنزینی و دیزلی در اروپا را تصویب کردند که بر اساس گزارش جدید انجمن خودروسازان اروپا سهم خودروهای برقی و هیبریدی از خودروهای سواری جدید عرضه شده در اتحادیه اروپا فقط 18 درصد است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*