بیت کوین

افت 18 درصدی قیمت بیت کوین طی یک هفته

بیت کوین بازار پررونقی را سپری نمی‌کند و قیمت آن در یک سال گذشته حدود ۳۲.۶ درصد و طی یک هفته با افت 18 درصدی مواجه شده کرده است.

بیت کوین، اتریوم و سایر ارزهای دیجیتال اصلی، طی هفته اخیر ریزش چشمگیری را تجربه کردند و بیش از 100 میلیارد دلار از بازار ارزهای دیجیتال پس از هشدار جدی جانت یلن، وزیر خزانه داری ایالات متحده، خارج شد.

قیمت بیت کوین با کاهش 18 درصدی، به حدود 27000 دلار رسیده که پایین‌ترین قیمت ثبت شده از اواخر سال 2020 است. سایر رمزارزهای بازار نیز به دنبال بیت کوین دچار افت قیمت شده‌اند. با ریزش قیمت بیت‌ کوین معمولا ارزش سایر رمزارزها نیز سقوط می‌کند.

طی 24 ساعت گذشته و به دنبال کاهش قیمت حدود 8 درصدی بیت کوین، قیمت اتریوم نیز با ریزش حدود 8 درصدی در روز گذشته و 28 درصد طی یک هفته گذشته، با قیمت 1351 دلار معامله می‌شود. ارزهای دیجیتال جزئی حتی کاهش شدیدتری را تجربه می‌کنند، به طوری که TRX (ترون)، ADA (کاردانو)، XRP (ریپل)، SOL (سولانا)، DOGECOIN (دوج کوین) و BNB (بایننس اسمارت چین) همگی شاهد کاهش ریزشی حدودا دو برابری نسبت به بیت کوین در 24 ساعت گذشته بوده‌اند.

افت 18 درصدی قیمت بیت کوین

وضعیت سایر ارزهای دیجیتال هم چندان خوب نیست و بازار قرمزپوش شده است و باید منتظر ماند و دید این روند حرکت نزولی تا چه زمان ادامه دارد. با وجود اینکه برخی تحلیلگران بازار، از بیت کوین 100 هزار دلاری و 70 هزار دلاری در سال 2022 صحبت می‌کردند و سرمایه‌گذاران را با تحلیل‌های خود به سمت خرید بیت کوین تشویق می‌کردند، ولی آنچه در عمل در بازار دیده می‌شود، وضعیت دیگری است.

پس از انتشار آخرین داده‌های تورم، آنتونی پمپلیانو، سرمایه‌گذار ارزهای دیجیتال، در خبرنامه خود نوشت:

کاهش در ماه آوریل، ناشی از افزایش هزینه‌های انرژی و مواد غذایی و رساندن تورم به بالاترین نرخ از سال 1981 است.

افت 18 درصدی قیمت بیت کوین، شروع یک جهش قیمتی بزرگ است؟

نایجل گرین، مدیر اجرایی گروه مشاوره مالی deVere، در مصاحبه‌ای گفت که سرمایه‌گذاران بیت کوین پس از اینکه ارز دیجیتال بیشترین روند هفتگی نزولی را در تاریخ خود ثبت کرد، دلیلی برای شاد بودن دارند و به ارتباط بیت کوین با بازار سهام به عنوان یکی از دلایل آن اشاره کرد. قیمت بیت کوین ابتدا در اواخر سال گذشته شروع به کاهش کرد. قیمت این رمز ارز پس از اینکه فدرال رزرو اعلام کرد که شروع به کاهش خرید دارایی های عظیم خود و افزایش نرخ بهره خواهد کرد، کاهش یافت.