پردازنده epyc amd

پردازنده AMD EPYC مرزهای حافظه کش L3 را جا به جا می‌کند

شرکت AMD از برنامه‌های خود برای توسعه نسل چهارم و پنجم پردازنده های سرور EPYC با بهره‌گیری از فناوری 3D V-Cache خبر داد.

شرکت AMD از برنامه جدید خود برای توسعه خط تولید پردازنده های سرور EPYC و تمدید عرضه آن تا سال 2024 خبر داده است. طی اعلامیه‌ای برای سرمایه‌گذاران، AMD فاش کرد که نسل چهارم تراشه های EPYC در مسیر عرضه برای سال 2023 هستند. این سری هم‌چنین از اضافه شدن دو عضو جدید به نام Genoa-X با تجهیز به حافظه 3D V-Cach برای بارهای کاری و محاسباتی فنی بهینه شده و Siena، با هدف استفاده حداکثری و کاربری مخابراتی خبر داد.

شرکت AMD در ادامه، به معرفی پردازنده های جدید EPYC بر اساس معماری Zen 5 با نام رمز تورین پرداخت که نویدبخش افزایش عملکرد نسبت به نسل گذشته، با توجه به بازطراحی کامل آن است. نسل پنجم این تراشه‌ها قرار است طی دو سال آینده وارد بازار شوند.

پردازنده های AMD EPYC و Siena

اگرچه AMD در ارتباط با مشخصات سری تورین اطلاعات چندانی را ارائه نکرد، اما به‌طور جامع‌تر از تازه‌واردان نسل چهارم مجموعه EPYC صحبت کرده است. پردازنده Genoa-X با بهره‌گیری از فناوری پیشرفته Die-Stacking (3D V-Cache)، بیش از 1 گیگابایت حافظه پنهان L3 را در هر سوکت ارائه می‌دهد که بیش از هر تراشه مبتنی بر معماری x86 در بازار خواهد بود.

برنامه تولید پردازنده amd

برنامه تولید پردازنده های سرور AMD تا سال 2024

این ویژگی باعث می‌شود که این سری برای بارهای کاری سنگین که به مقادیر زیادی داده، مانند دینامیک سیالات محاسباتی و تحلیل ساختاری متکی هستند، مناسب باشند. AMD پیش‌تر این بار کاری را برای شرکت‌هایی که پیچیدگی‌های دنیای فیزیکی را مدل‌سازی می‌کنند، برای اطلاع از طراحی محصولات جدید نوآورانه، ضروری توصیف کرده است.

تراشه های جدید Genoa-X در انواع مختلف عرضه می‌شوند که هر کدام نیازهای عملکردی متفاوتی را برآورده می‌کنند که در بالاترین سری، تعداد هسته‌های آنها به 96 خواهد رسید.

در همین حال، پردازنده های AMD EPYC Siena برای عملکرد در هر وات بهینه‌سازی شده‌اند، که این گزینه را به انتخابی معقول برای اهداف محاسباتی حداکثری با استفاده از فضای محدود و دیگر موارد استفاده مخابراتی تبدیل می‌کند.

این تراشه‌های جدید به مجموعه پردازنده‌ های همه منظوره EPYC Genoa و Bergamo با تعداد هسته‌های بالا و بهینه‌سازی ابری می‌پیوندند و با پوشش دادن طیف کاملی از موارد استفاده، خط تولید AMD را کامل خواهند کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*