ایستگاه فضایی اختصاصی چین

جزئیات ایستگاه فضایی اختصاصی چین اعلام شد

چین اخیرا پس از پرتاب فضاپیمای سرنشین دار شنزو ۱۴ یک قدم به تکمیل ایستگاه فضایی اختصاصی خود نزدیک شد. در ادامه جزئیات جدید از ساخت ایستگاه فضایی اختصاصی چین را بررسی خواهیم کرد.

چین اخیرا توانست با موفقیت فضاپیمای سرنشین دار شنزو ۱۴ را به فضا پرتاب کند و یک قدم به به تکمیل ایستگاه فضایی خود نزدیک شود. در همین راستا چینی‌ها جزئیات جدیدی از ساخت ایستگاه فضایی خود را منتشر کردند که نشان می‌دهد این پروژه با سرعت زیادی در حال تکمیل بوده و آزمایشگاه فضایی ملی این کشور به زودی به بهره‌برداری خواهد رسید.

جزئیات ساخت ایستگاه فضایی اختصاصی چین

ایستگاه فضایی اختصاصی چین

این ایستگاه از یک ماژول اصلی به نام تیان هی تشکیل شده که این ماژول هم‌اکنون در مدار زمین قرار دارد. چینی‌ها قصد دارند دو ماژول آزمایشی ونتیان و منگتیان را نیز به ترتیب درماه‌های ژوئیه و اکتبر به دو طرف ماژول اصلی متصل کنند. این ایستگاه فضایی با بیش از 110 متر مکعب محیطی را برای سکونت حداکثر 6 فضانورد به وجود خواهد آورد. همچنین در این ایستگاه 6 اتاق خواب و دو حمام نیز وجود خواهد داشت.

چینی‌ها برای این آزمایشگاه فضایی ملی خود 25 کابینت آزمایش علمی در سه ماژول را در نظر گرفتند که دانشمندان می‌توانند از هر یک از آنها به عنوان یک آزمایشگاه کوچک استفاده کنند. این ایستگاه در مدار پایین زمین و در ارتفاع 340 کیلومتر تا 450 کیلومتر به دور زمین خواهد چرخید. همچنین عمر مفید این دستگاه 10 سال خواهد بود، اما طبق گفته کارشناسان با نگهداری مناسب می‌توان عمر آن را به بیش از 15 سال افزایش داد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*