واکمن سونی

واکمن جدید سونی با قیمت سرسام‌آور معرفی شد

سونی از دو مدل واکمن جدید و لوکس اندرویدی خود با نمایشگر 5 اینچی 720p، پشتیبانی وسیع از فرمت‌های مختلف با پوششی از مس و طلا رونمایی کرد.

اگرچه آی‌پاد رسما به خاطره‌ها پیوسته و تولید آن متوقف شده، اما پخش‌کننده‌های موسیقی مبتنی بر اندروید هم‌چنان به قوت خود باقی هستند و طیف گسترده‌ای از گزینه‌های اقتصادی تا مواردی که به اندازه یک گوشی پرچم‌دار هزینه دارند را شامل می‌شود. در این میان، به‌نظر می‌رسد سونی در تلاش است تا به‌وسیله احیای سری واکمن، جای خالی یک پلیر اختصاصی موسیقی با مبلغی مناسب برای یک خودروی دست دوم را پر کند!

هنگامی‌که سونی در ماه آوریل از عرضه دو پلیر پرچم‌دار خود به نام‌های NW-WM1ZM2 DAP و MW-WM1AM2 به ترتیب با قیمت 4200 و 1600 دلار خبر داد، این اطلاعات را برای عرضه در بازار آسیا منتشر کرده بود. اکنون، قیمت این دستگاه‌ها با ورود به بازار آمریکای شمالی، به ترتیب به 3700 و 1400 دلار کاهش داشته‌اند. با اینکه سونی خبر از عرضه هر دو مدل را به بازار این منطقه داده است، اما هنوز اثری از آنها در وب‌سایت سازنده یا خرده‌فروشی‌ها نیست.

واکمن NW-WM1ZM2

مشخصات و قابلیت‌های سری جدید واکمن سونی

اگرچه هر دو واکمن جدید سونی مبتنی بر اندروید هستند، اما از جنبه طراحی، اگر جک‌های هدفون دوگانه را نادیده بگیریم، تا حدودی به یک تلفن مدرن شباهت دارند. در فرآیند ساخت هر دو سری از بلوک‌های فلزی ماشین‌کاری شده جامد برای استحکام بیش‌تر استفاده شده است. پوشش مدل NW-WM1ZM2 از جنس مس بدون اکسیژن با روکش طلا و در NW-WM1AM2 آلومینیوم آنودایز شده است.

به‌نظر می‌رسد که تمام قطعات داخلی هر دو دستگاه برای ارائه یک تجربه شنیداری ایده‌آل طراحی شده‌اند، این جزئیات حتی در نوع لحیم کاری (طلای بدون سرب) برای ساخت تخته‌ها که روی آنها را پوششی از مس بدون اکسیژن با روکش طلا پر کرده نیز دیده می‌شود. این صفحات مسی در هر دو مدل واکمن جدید سونی برای اتصال به زمین و محافظت از نویز بهینه‌تر استفاده شده است.بدنه واکمن جدید سونی سیم‌کشی داخلی جک متعادل 4.4 میلی‌متر در مدل NW-WM1ZM2 با استفاده از کابل تولید شده توسط برند مشهور Kimber kable ساخته شده است. سونی به‌طور انحصاری تمام تراشه‌های DAC و آمپر را برای خط واکمن طراحی می‌کند. به‌نظر می‌رسد این غول ژاپنی از هیچ هزینه‌ای برای ارائه بهترین تجربه شنیداری دریغ نکرده و این موضوع در برچسب قیمتی این دو دستگاه نیز منعکس شده است.

هر دو سری از واکمن های جدید سونی، تا 40 ساعت پخش موسیقی با وضوح بالای 96 کیلوهرتز را با منبع تغذیه جدید و قوی‌تر ارائه می‌کنند. هم‌چنین این دو پلیر از نمایشگرهای 5 اینچی 720p بزرگ‌تر نسبت به نمونه 4 اینچی نسل‌ قبل بهره می‌برند. از دیگر مشخصات سری جدید Walkman، می‌توان به اندروید 11، اسلات کارت MicroSD برای فضای ذخیره‌سازی اضافی، یک کانکتور USB-C و دو جک هدفون برای هر دو نوع استاندارد 3.5 میلی‌متری و متعادل 4.4 میلی‌متری اشاره کرد.

اسمبل واکمن جدید

 

دو پلیر جدید واکمن سونی هم‌چنین از فایل‌هایی با فرمت WAV تا 384 کیلوهرتز (32 بیت)، پخش FLAC تا 384 کیلوهرتز (24 بیت)، پخش DSD تا DSD256، رمزگشایی کامل MQA و الگوریتم DSEE سونی برای ارتقای کیفیت آهنگ‌های CD با کیفیت 44.1 کیلوهرتز (16 بیت) به 192 بیت پشتیبانی می‌کند.

در حالی‌که برچسب قیمت بالای این دو محصول نمی‌تواند چندان برای غالب مردم وسوسه‌انگیز باشد، اما سونی با عرضه این سری به‌طور ویژه جامعه خاص و متخصصین صدا را هدف قرار داده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. عالیییه ، سونی فوق العاده اس.