بیل گیتس

بیل گیتس: دنیای NFT بر اساس نظریه‌ی «احمق‌تر از من» ساخته شده است!

بیل گیتس معتقد است که دنیای توکن‌های غیر قابل تعویض (NFT) بر اساس نظریه «احمق‌تر از من« ساخته شده و فاقد ارزش ذاتی است.

بیل گیتس از میلیاردهای دنیای فناوری، دنیای توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) را به نظریه «احمق‌تر از من» مرتبط دانسته است. این اصطلاح مالی بدین مفهوم است که می‌توان هر نوع دارایی بی‌ارزشی را با قیمتی بسیار بالاتر از ارزش ذاتی فروخت، تا وقتی که احمق‌های بزرگ‌تر مایل به خرید آنها باشند!

گیتس طی یک رویداد در مورد تغییرات اقلیمی که توسط TechCrunch برگزار شد، گفته که ترجیح می‌دهد بر روی دارایی‌هایی با خروجی ملموس مانند مزارع یا کارخانه‌ها یا شرکت‌های تولیدکننده محصولات سرمایه‌گذاری کند و هیچ معامله‌ای در بازار NFT نداشته و در آن دخالتی ندارد.

گیتس در ادامه صحبت‌های خود گفت:

من در هیچ‌یک از این بازارها موقعیت خرید یا فروش ندارم. دارایی هایی که برای پرهیز از مالیات یا هر نوع قوانین دولتی طراحی شده‌اند، مشکوک هستند.

گیتس با اشاره به یکی از شاخص‌ترین پروژه‌های دنیای NFT به نام “Bored Ape Yacht Club” به شوخی گفت:

بدیهی است که تصاویر دیجیتالی گران‌قیمت از میمون‌ها، باعث بهبود اوضاع جهان خواهد شد!

توکن غیرقابل تعویض

این اولین بار نیست که گیتس نسبت به بازار ارز‌های دیجیتال ابراز تردید کرده است. وی در مصاحبه‌ سال گذشته خود، نگران خطراتی بود که خریداران و سرمایه‌گذاران معمولی بیت‌کوین را تهدید می‌کند، به‌خصوص در برهه‌ای که این ارز دیجیتال بسیار بی‌ثبات بود و روند آن صرفا بر اساس توییت‌های ایلان ماسک تعیین می‌شد.

گیتس در سال 2021 گفت:

من فکر می‌کنم افرادی که در این بازار سرمایه‌گذاری می‌کنند، پول چندانی برای ذخیره نداشته باشند. استنباط کلی من این است که اگر پول کم‌تری نسبت به ایلان ماسک دارید، بهتر است مراقب باشید.

هشدارهای بیل گیتس در ارتباط با نوسانات کاملا به موقع بود. زمانی‌که او چنین اظهارنظری کرد، قیمت بیت‌کوین در حال افزایش بود و در آوریل همان سال به 63 هزار دلار رسید. سپس به‌طور چشم‌گیری ورق برگشت و این ارز دیجیتال با فراز و نشیب‌های بسیاری مواجه شد.

از آن زمان، بیت‌کوین روندی نزولی داشته و در زمان نگارش این مقاله تا محدوده 20000 دلار ریزش داشته است. این سقوط بزرگ پس‌لرزه اتفاقاتی نظیر فروپاشی استیبل‌کوین Terra در ماه مه و شکست مداوم پلتفرم اعطای وام‌ کریپتو سلسیوس بود که بازار رمزارزها را به شدت تحت تاثیر خود قرار داد.

به‌طور مشابه، دنیای NFT نیز سیری نزولی داشته و ارزش برخی از بزرگ‌ترین پروژه‌ها نظیر Bored Ape Yacht Club تا 50 درصد کاهش داشته‌اند. به‌طور هم‌زمان، حجم معاملات نیز افزایش داشته، زیرا بسیاری از سرمایه‌گذاران به دنبال خرید دارایی‌های دیجیتال با قیمت‌های پایین‌تر هستند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. متاورس و باصطلاح رمزارز هم چنین: باد آورده را باد مي‌برد.
    و السلام

  2. حقیقت محض.هیچوقت فاز کسایی که پولای هنگفتی واسه یه عکس بی ارزش مثل عکس یه میمون میدن و درک نخواهم کرد