مک بوک

قابلیت مالتی تسکینگ Stage Manager مک او اس جدید چگونه کار می‌کند؟

قابلیت Stage Manager، یک ویژگی جذاب برای استفاده بهینه از پنجره‌ها در نسخه جدید مک او اس است. در ادامه با نحوه کار این ویژگی آشنا می‌شویم.

یکی از داغ‌ترین ویژگی‌های جدید سیستم‌عامل مک او اس 13 Ventura، قابلیت مالتی تسکینگ Stage Manager است. ویژگی چندوظیفگی مفیدی که در پلتفرم iPadOS 16 نیز در دسترس خواهد بود و برای سازماندهی بهتر پنجره‌های دسکتاپ طراحی شده است. این ویژگی اواخر سال جاری همراه با دیگر به‌روزرسانی‌های macOS 13 Ventura برای دستگاه‌های مجهز به مک عرضه خواهد شد. در ادامه به توضیح کاربردها و نحوه استفاده از قابلیت Stage Manager می‌پردازیم.

فارغ از ابعاد نمایشگر شما، فضای کافی برای پیگیری هم‌زمان برنامه‌ها و پنجره‌های باز در مک وجود ندارد. با استفاده از این قابلیت مالتی تسکینگ در مک او اس جدید، اکنون پنجره‌های باز در سمت چپ صفحه به‌عنوان اسکرین‌شات‌های کوچک نشان داده خواهند شد، در حالی‌که پنجره موجود به‌طور برجسته در مرکز نمایش داده می‌شود.

آیا به کار با دو پنجره به‌طور هم‌زمان نیاز دارید؟ حالا می‌توانید با استفاده از قابلیت Stage Manager به‌راحتی آنها را گروه‌بندی کنید.

قابلیت stage manager

نحوه استفاده از قابلیت Stage Manage

این ویژگی در نسخه جدید مک او اس به‌طور پیش‌فرض روشن است. با این‌حال، می‌توانید تعدادی از تنظیمات را بر روی آن اعمال کنید که در ادامه به مراحل انجام آن می‌پردازیم:

1- از نوار منو در قسمت بالا و سمت راست، گزینه Control Center را انتخاب کنید.

2- روی Stage Manager کلیک کنید.

3- بسته به اولویت خود، این گزینه را خاموش یا روشن کنید.

4- به‌طور پیش‌فرض، برنامه‌های باز در سمت چپ نمایشگر نشان داده می‌شوند. می‌توانید محل قرارگیری را طوری تغییر دهید که برنامه‌های مخفی شوند.

گزینه‌های قابل انتخاب عبارتند از:

  • نمایش برنامه‌های اخیر: این گزینه، برنامه‌های استفاده شده را در سمت چپ نمایش می‌دهد.
  • پنهان کردن برنامه‌های اخیر: برنامه‌های فعال پنهان می‌شوند، تا زمانی‌که کنترل ماوس را به سمت چپ ببرید.

تمامی دستگاه‌های مک که تحت پشتیبانی macOS 13 Ventura قرار داشته باشد، به قابلیت Stage Manager مجهز خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*