اولین گوشی سامسونگ با نمایشگر رول شونده

اولین گوشی سامسونگ با نمایشگر رول شونده این شکلی خواهد بود

پس از انتشار خبر رونمایی از گوشی جدید با صفحه نمایش رول شونده، این سوال ایجاد شد که طراحی اولین گوشی سامسونگ با نمایشگر رول شونده چگونه است؟

شرکت سامسونگ طی سال‌های اخیر در تلاش بوده تا پتنت‌های خود را تبدیل به ابزارهایی کاربردی کند تا در خدمت مشتریانش باشند. در همین راستا هر ساله بالغ بر هزاران پتنت جدید ثبت می‌کند و جزو یکی از پرکارترین کمپانی‌های جهان است. هم‌اکنون نیز این شرکت طرحی مفهومی از گوشی هوشمندی با صفحه نمایش رول شونده منتشر کرده که جالب توجه به نظر می‌رسد.

اولین گوشی سامسونگ با نمایشگر رول شونده را ببینید

بر اساس طرح مفهومی این گوشی، پتنت جدید سامسونگ یک گوشی با نمایشگر رول شونده است و تصاویر جدیدی از آن منتشر شده که می‌توانند زاویه دید مناسبی را در اختیار کاربران قرار دهد. همان‌طور که می‌دانید طی دو سه سال اخیر شرکت سامسونگ موفق شده بازار گوشی های هوشمند تاشو را با عرضه دو سری گلکسی زد فولد و گلکسی زد فلیپ تصاحب کند.

حالا کره‌ای‌ها قصد دارند بازار آینده را با برنامه‌ریزی‌های خود زیباتر و جذاب‌تر کنند. در سال‌های اخیر بارها در اخبار مختلف شنیده‌ایم که سامسونگ در تلاش است تا از نمایشگرهای رول شونده خود رونمایی نماید، اما این امر تا به امروز در هاله‌ای از ابهام بوده و حالا کار به جایی رسیده که غول فناوری کره جنوبی موفق شده برخی از فناوری‌ها و قابلیت‌های این گوشی رول شونده را در اختیار کاربران و علاقه‌مندان بگذارد.

اولین گوشی سامسونگ با نمایشگر رول شونده

هنوز زمان دقیق رونمایی یا عرضه این محصول با نمایشگر رول شونده مشخص نیست و سامسونگ تاریخ دقیقی برای آن در نظر نگرفته است. تنها کاری که در حال حاضر می‌توانیم انجام دهیم این است که منتظر بمانیم و ببینیم که در ماه‌های آینده از پرونده‌های نظارتی و افشاگران چه اطلاعات جدیدی منتشر می‌شود.

گفتنی است که طراح مدل‌های مفهومی، آقای جرمین اسمیت تصاویر ظاهر احتمالی گوشی های هوشمند رول شونده سامسونگ را به اشتراک گذاشته است. گواهی حق اختراع یا ثبت این پتنت در تاریخ 2020 بوده و طرح مفهومی مذکور از روی این گواهی درست شده است. البته لازم به ذکر است که پتنت نمایشگر رول شونده در سال 2022 منتشر شده و حالا این شرکت کره‌ای ده‌ها اختراع شبیه به آن را در رزومه خود دارد.

با نگاهی دقیق به طرح مفهومی این گوشی هوشمند با صفحه نمایش رول شونده درخواهیم یافت که نمایشگر این گوشی چگونه و تا چه حد گسترش می‌یابد و چطور پنل پشتی‌اش را می‌پوشاند. بدین ترتیب با این وسعت می‌تواند محتوا را در صفحه‌ای گسترده‌تر به نمایش بگذارد. ابعاد این دستگاه هوشمند در مقایسه با گوشی های تاشو کوچک‌تر خواهد بود، ولی نمایشگر بزرگ‌تری را در اختیار شما قرار می‌دهد.

اولین گوشی سامسونگ با نمایشگر رول شونده

همان‌طور که در ابتدای این مطلب گفتیم، کمپانی سامسونگ در هر سال جدید اقدام به ثبت هزاران پتنت جدید می‌کند و البته که ثبت یک پتنت به این معنی نیست که الزاما محصول نهایی آن به طور تجاری عرضه می‌شود و شاید این شرکت هیچ‌وقت چنین گوشی هوشمندی را رونمایی نکند.

البته با توجه به آینده تکنولوژی و گوشی های هوشمند به نظر می‌رسد یکی از برنامه‌های مهم برای شرکت‌هایی نظیر سامسونگ، ارائه و عرضه گوشی‌هایی با نمایشگر رول شونده است. واحد سازنده نمایشگرهای سامسونگ یعنی سامسونگ دیسپلی مدت‌هاست که به طور جدی در این زمینه فعالیت می‌کند. البته این نوآوری ممکن است کاربران را شگفت‌زده نکند، چرا که این پتنت شبیه به همان نمایشگرهای تاشو است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*