شکایت روسیه از اپل

درآمد اپل از تبلیغات تا سال 2025 به 6 میلیارد دلار می‌رسد

اپل هر ماه در حال بیشتر کردن سرمایه‌هایش است و ظاهرا در سال‌های آینده، دست‌نیافتنی‌تر هم خواهد شد. اطلاعاتی که به تازگی منتشر شده‌ نشان می‌دهد تا سال 2025، درآمد اپل از تبلیغات به 6 میلیارد دلار می‌رسد.

برخی از مردم باور دارند اپل تمام درآمد خود را مدیون گوشی‌های آیفون و دیگر محصولات سخت‌افزاری‌اش است اما واقعیت چیز دیگری را نشان می‌دهد. این غول دنیای تکنولوژی بخش بزرگی از درآمدش را از اشتراک‌ها، خریدهای اپ استور و البته تبلیغات به دست می‌آورد. این درآمدها همواره در حال افزایش هستند و اگر پیش‌بینی‌ها درست از آب در بیایند، اپل در سال‌های آتی چندین میلیون دلار از تبلیغات به دست خواهد آورد.

بازار تبلیغات موبایلی جذابیت زیادی برای اپل دارد

بازار تبلیغات در گوشی‌های تلفن همراه در سال‌های اخیر به شدت داغ شده و بسیاری از شرکت‌های تولیدکننده گوشی‌های هوشمند در حال بهره بردن از این بازار پرسود هستند. با توجه به این که اپل جزو پرکاربرترین شرکت‌های سازنده گوشی‌های هوشمند است، می‌تواند سود زیادی را از این بازار به جیب بزند. اما شنیده‌ها نشان می‌دهند کوپرتینونشین‌ها می‌خواهند برای حفظ امنیت کاربران، محدودیت‌هایی را در زمینه تبلیغات موبایلی داشته باشند و آهسته و پیوسته، درآمد خود را بیشتر کنند.

رقابت با اپل

اطلاعاتی که به تازگی توسط منابع ما منتشر شده‌اند نشان می‌دهند بازار تبلیغات موبایلی تا سال 2024 میلادی به ارزش 400 میلیارد دلار خواهد رسید! خوب است بدانید ارزش این بازار جذاب در سال 2021 میلادی چیزی حدود 288 میلیون دلار بوده است. متخصصان این حوزه باور دارند اپل می‌تواند تا سال 2025 میلادی، سهم خود از بازار تبلیغات موبایلی را به شش میلیارد دلار برساند. شاید این عدد کمی خوش‌بینانه و حتی غیرواقعی به نظر برسد اما اگر با برنامه‌های شرکت اپل برای آینده آشنایی داشته باشیم، می‌بینیم چنین درآمدی برای اپل کاملا معقول به نظر می‌رسد.

موسسه جی پی مورگان باور دارد اپل می‌تواند با استفاده از یک میلیارد کاربر آیفون، درآمد تبلیغات خود را به سادگی تا سال 2025 به شش میلیارد دلار برساند. در کنار یک میلیارد کاربر گوشی‌های آیفون، باید به بیش از هشتصد میلیون مشترک سرویس‌های اپل هم اشاره کرد که می‌توانند هدف تبلیغات اپل باشند. همچنین شایعه‌هایی درباره موتور جستجو اپل شنیده می‌شود که می‌تواند یکی دیگر از منابع اپل برای درآمدزایی از تبلیغات باشد.

اپل به خاطر مشتریانش، از درآمد بیشتر صرف نظر خواهد کرد!

در سال 2025 میلادی، اپل 4.1 میلیارد دلار درآمد از بخش تبلیغات جستجو اپل به دست خواهد آمد. البته متخصصان موسسه جی پی مورگان باور دارند اپل می‌تواند این درآمد را بسیار بیشتر کند اما با توجه به اهمیت بالای «تجربه مشتریان» برای کوپرتینویی‌ها، محدودیت‌هایی به وجود خواهد آمد تا تبلیغات در محصولات اپل، روی اعصاب کاربران راه نرود.

8 مورد از گران‌قیمت‌ ترین لوازم جانبی اپل که اصلاً باور نمی‌کنید خریدار داشته باشند

البته بهتر است بدانید سیاست‌های سفت و سخت اپل تنها به خودش ضربه نزده‌ و برای دیگر شرکت‌ها هم مشکل‌ساز شده‌اند. گفته می‌شود شرکت متا (فیسبوک سابق) به دلیل سیاست‌های iOS، بیش از ده میلیارد دلار که می‌توانسته به واسطه استفاده از اطلاعات کاربران و تبلیغات به دست بیاورد را از دست داده است. حالا اپل هم باید مانند دیگر شرکت‌ها، به دلیل سیاست‌هایش درآمد کمتری از تبلیغات داشته باشد.

باید دید در نهایت اپل، چطور می‌تواند بدون آسیب زدن به «تجربه مشتریان» و البته بدون زیر پا گذاشتن قوانین سفت و سختی که خودش به وجود آورده، درآمد خود از تبلیغات را به شش میلیارد دلار برساند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*