شی نقره ای براق

شی نقره ای براق در مریخ دیده شد

مریخ نورد استقامت ناسا به تازگی تصویری از یک شی نقره ای براق در مریخ را به ثبت رساند که بسیاری آن را متعلق به موجودات فضایی می‌دانند؛ اما آیا این شی به حیات پیشرفته تعلق دارد؟

مریخ نورد استقامت ناسا اخیرا در کف دهانه جیزرو سیاره سرخ تصویری را به ثبت رساند که در آن یک شی نقره ای درخشان در میان دو صخره به چشم می‌خورد. در ابتدا بسیاری این شی نقره ای در مریخ را متعلق به موجودات بیگانه دانستند، اما ناسا با رد این ادعاها تاکید کرد این شی بخش جدا شده‌ای از یک فضاپیما است.

جزئیات مشاهده شی نقره ای براق در مریخ

شی نقره ای براق

اعضای تیم استقامت ناسا در همین رابطه اعلام کردند ما به تازگی یک شی غیر منتظره را در مریخ مشاهده کردیم که در واقع یک تکه روکش حرارتی است؛ این روکش حرارتی به موشکی که مریخ نورد استقامت را در فوریه 2021 به سطح مریخ رسانده تعلق دارد. از این رو این تکه براق فویلی قسمتی از یک روش حرارتی بزرگ است که محققان از آن برای کنترل دما در فضاپیماها استفاده می‌کنند.

گفتنی است بسیاری از افراد پیدا کردن این شی در میان صخره‌ها‌ را بسیار عجیب می‌دانند؛ زیرا فاصله آن با نقطه فرود استقامت به حدود 2 کیلومتر می‌رسد. البته طبق گفته محققان بادهای شدید مریخی این روکش حرارتی را به دره جیزرو سیاره سرخ آورده‌اند. همچنین بزرگنمایی این تصویر نیز به خوبی نشان می‌دهد که این شی در واقع یک روکش حرارتی است. ضمن این که محققان مدتی قبل نیز در سطح این سیاره با برخی از قطعات فضاپیمایی که استقامت را به مریخ آورده مواجه شده بودند.

شی نقره ای براق

ناسا مریخ نورد استقامت را با هدف کشف نشانه‌هایی از حیات مریخی باستانی به این سیاره فرستاده و قرار است پس از جمع‌آوری نمونه‌ها آنها را به زمین منتقل کند. همچنین بالگرد نبوغ نیز که مدتی قبل در آسمان مریخ به پرواز درآمده به استقامت در انجام این ماموریت کمک خواهد کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*