باارزش ترین برندهای جهان

اپل به صدر جدول باارزش ترین برندهای جهان رسید

نتایج جدیدترین نظرسنجی کانتار برند زد نشان می‌دهد اپل توانسته پس از 6 سال مجددا در صدر لیست باارزش ترین برندهای جهان جای بگیرد.

نتایج نظرسنجی کانتار برند زد (Kantar BrandZ) حاکی از آن است که اپل توانسته با سبقت از رقبای سرسخت خود عنوان باارزش ترین برند جهان را از آن خود کند. گوکل و آمازون به عنوان رقبای سرسخت اپل به ترتیب در جایگاه دوم و سوم این لیست قرار گرفتند.

اپل صدرنشین جدول باارزش ترین برندهای جهان

ارزش اپل در سال 2022 به 947 میلیارد دلار افزایش پیدا کرد و این غول فناوری آمریکایی موفق شد پس از 6 سال مجددا در صدر لیست با ارزش ترین برندهای دنیا قرار بگیرد. اپل آخرین بار در سال 2015 میلادی توانسته بود عنوان با ارزش ترین برند جهان را از آن خود کند.

تعداد مشترکان اپل برای خدماتی شامل سرگرمی و ابری در سال 2021 به رقم چشمگیر 800 میلیون مشترک رسید، اما با این وجود قیمت سهام این شرکت از ابتدای سال 2022 تا به امروز حدود 25 درصد کاهش پیدا کرده است.

باارزش ترین برندهای جهان

برند لویی ویتون که به شرکت LVMH تعلق دارد نیز به اولین برند لوکسی تبدیل شد که توانسته در بین 10 برند برتر دنیا قرار بگیرد. ارزش این برند پس از پایان بحران کرونا حدود 64 درصد رشد داشته و به 124.2 میلیارد دلار رسیده است.

شرکت تسلا نیز توانست در جایگاه بیست و نهم این لیست قرار بگیرد که از صعود 18 پله‌ای این برند حکایت دارد. در واقع افزایش علاقه مشتریان به خرید خودروهای الکتریکی باعث شد تا تسلا بتواند عنوان برترین برند خودرویی را نیز کسب کند. گفتنی است کانتار برند زد با هدف نشان دادن تاثیر برند بر ارزش بازار یک شرکت و توانایی آن در فروش این نظرسنجی را برگزار می‌کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*