آیفون

اپل برای کاهش عمدی سرعت آیفون های قدیمی می‌تواند 900 میلیون دلار جریمه شود

رسوایی بزرگ اپل در مورد کاهش عمدی سرعت آیفون های قدیمی و شکایت کاربران ممکن است این شرکت را با جریمه سنگین 900 میلیون دلاری مواجه کند.

مانند اکثر غول‌های فناوری، اپل نیز با پرداخت غرامت و جریمه بیگانه نیست. این شرکت که اخیرا به دلیل حذف شارژر از جعبه گوشی‌های خود محکوم شده، ممکن است در ماجرای دیگری نیز مقصر شناخته شود. در سال 2017، یک رسوایی بزرگ علیه این کمپانی به‌وجود آمد که به موجب آن، اپل به کاهش عمدی سرعت و عملکرد آیفون های قدیمی خود متهم شد.

مدل‌هایی که تحت تاثیر کاهش عمدی سرعت اپل قرار گرفتند، شامل آیفون 6 و 6 پلاس، 6 اس، 6 اس پلاس، آیفون 7 و 7 پلاس، SE پلاس، آیفون 8، 8 پلاس و X هستند. برای انجام این کار، سازنده ابزار مدیریت عملکرد را در به‌روزرسانی سیستم‌عامل خود برای کاهش سرعت گوشی‌های هوشمند خود اعمال کرد.

آیفون x

هم‌چنین، در حالی‌که این شرکت ادعا کرد که آپدیت‌هایش عملکرد آیفون‌ها را بهبود خواهد بخشید، در عمل مشخص شد که دقیقا عکس این اتفاق رخ داده است. پس از کشف کاربران و روزنامه‌نگاران، این جنجال بالا گرفت و اپل را مجبور به عذرخواهی کرد. این برند با تایید اظهارات کاربران، ادعا کرد که این روش به نفع مصرف‌کننده بوده است. در واقع، این فرآیند ظاهرا با هدف افزایش عمر باتری‌ و دیگر مسائل مربوطه اعمال شده بود.

جاستین گاتمن، رهبر یک گروه حامی مصرف‌کننده، امروز از تشکیل پرونده این رسوایی و دادگاهی کردن آن خبر داده است. در شکایتی که اخیر ارائه شده، 750 میلیون پوند به عنوان غرامت برای کاربرانی که از کاهش عمدی سرعت آیفون های خود متضرر شده‌اند، طلب شده است. جاستین گاتمن ادعا کرده که اپل عمدا عملکرد واقعی ابزار خود را پنهان کرده تا به مصرف‌کنندگان از بابت محدودیت عملکرد دستگاه‌ها هشدار ندهد.

اپل در واکنش به این اتهام گفت:

ما هرگز کاری برای کاهش تجربه کاربر انجام نداده و نخواهیم داد. هدف ما همواره ایجاد محصولاتی بوده که مشتریان ما آن را دوست دارند و عمر طولانی آیفون‌ها نیز بخشی مهم از این روند است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*