ضرر ایلان ماسک از سقوط قیمت بیت کوین

ضرر هنگفت ایلان ماسک از سقوط اخیر بیت کوین

ضرر مالی ایلان ماسک از سقوط ارزش بیت کوین طی هفته‌های گذشته به حدی بوده است که رقم آن می‌تواند هوش از سر شما ببرد. در ادامه به رقم ضرر مرد مریخی از سرمایه گذاری در این بازار، نگاهی می‌اندازیم

زمستان ارزهای دیجیتال شروع شده است و به نظر می‌رسد که ثروتمندترین فرد جهان (از نظر موسسات آماری) و یکی از پر نفوذترین مدیرعامل‌های آمریکا هم نمی‌تواند از دست مجازات‌های کریپتویی، فرار کند.

ایلان ماسک از سرمایه گذاری در بیت کوین چقدر ضرر کرده است؟

ضرر ایلان ماسک از سقوط قیمت بیت کوین

برای جواب دادن به این سوال باید به اوایل سال 2021 برگردیم. قیمت بیت کوین در اوایل ژانویه 2021، تقریبا در محدود 30 هزار دلار نوسان می‌کرد و دقیقا همین حوالی بود که طمع مردم برای خرید این ارز دیجیتال، رو به فزونی می‌رفت. در همین راستا (یا شاید به دلایل دیگر!)، شرکت تسلا در یک اقدام غافلگیر کننده، 1.5 میلیارد دلار از سرمایه‌های اضافی خود را به بازار بیت کوین آورد تا شاید بتواند از این آب گل آلود، ماهی بگیرد. چنین مبلغی، به معنای انتقال 50 هزار بیت کوین به والت ایلان ماسک بود.

ضرر ایلان ماسک از سقوط قیمت بیت کوین

قیمت و نمودار لحظه‌ای بیت کوین در تاریخ 28 خرداد که رقم 20644.58 دلار (دلار آمریکا) را نشان می‌دهد.

با این اقدام هیجان انگیز، گفته می‌شد که خریداران تسلا می‌توانند از این به بعد به جای پول (دلار یا هر ارز دیگری)، با بیت کوین به نمایندگی‌های تسلا بروند و خودرو برقی خود را انتخاب کنند. اما غافل از اینکه همیشه دنیا روی خوش خود را به مرد مریخی نشان نمی‌دهد و سرمایه‌های ارز دیجیتال تسلا از آن تاریخ تا به امروز، با ضرر 500 میلیون دلاری همراه بوده است اما باز هم این تمام ماجرا نیست.

ضرر ایلان ماسک از سقوط قیمت بیت کوین

در ابتدای سال 2022 میلادی، شرکت تسلا سرمایه بیت کوین خود را به عدد 2 میلیارد دلار افزایش داد (با توجه به نرخ بیت کوین در همان تاریخ). ولی متاسفانه طبق اخبار شنیده شده، منابع حاکی از این هستند که سرمایه ارز دیجیتال تسلا در حال حاضر، تقریبا برابر 905 میلیون دلار است. یعنی ایلان ماسک با ضرر 600 میلیون دلاری، تقریبا به یکی از بزرگ‌ترین بازنده‌های بازار بیت کوین تبدیل شده!

البته این اعداد نباید شما را گول بزنند چرا که چنین ضرری در میان سرمایه‌ی عظیم ایلان ماسک و شرکت تسلا، حتی به یک درصد هم نمی‌رسد. پس می‌توان گفت که سقوط آزاد بیت کوین، حداقل برای ایلان ماسک، نقش یک هیجان کوتاه مدت را دارد و می‌تواند او را برای مدت کوتاهی سرگرم نگه دارد. همچنین گفته می‌شود که سرمایه گذاری ایلان ماسک در بیت کوین و به طور کلی دنیای ارزهای دیجیتال، یک سرمایه گذاری بلند مدت است و خرید خودروهای تسلا با این ارزها، به زودی آغاز خواهد شد.

سرنوشت بیت کوین؛ آیا بیت کوین به زیر 20 هزار دلار می‌رسد؟

با توجه به بحران‌های مالی در سطح جهان و افزایش نرخ بهره در آمریکا، گفته می‌شود که حتی بیت کوین 20 هزار دلاری هم سقوط خواهد کرد! کارشناسان این حوزه با قاطعیت تمام از بیت کوین 8 هزار دلاری و 15 هزار دلاری صحبت می‌کنند که باز هم چنین اعدادی برای ایلان ماسک، ترسناک نخواهند بود.