لوسید و ریویان

ادعای جدید ایلان ماسک: لوسید و ریویان ورشکست می‌شوند

ایلان ماسک اعلام کرد لوسید و ریویان که به عنوان دو استارتاپ فعال در حوزه تولید خودروهای الکتریکی محسوب می‌شوند، به زودی ورشکست خواهند شد.

لوسید و ریویان به عنوان دو استارتاپ فعال در حوزه تولید خودروهای برقی محسوب می‌شوند که قصد دارند با عرضه محصولات باکیفیت سهم زیادی از بازار خودروهای الکتریکی را به خود اختصاص دهند. در همین راستا ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا بر این باور است شرکت‌های جدیدی چون لوسید و ریویان اگر تغییرات چشمگیری را انجام ندهند، قطعا ورشکست خواهند شد.

احتمال ورشکستگی لوسید و ریویان

ایلان ماسک با تشبیه وضعیت لوسید و ریویان به شیرجه‌زنی هواپیما گفت این دو شرکت برای زنده ماندن باید هزینه‌های خود را به میزان چشمگیری کاهش دهند. وی تاکید کرد این دو خودروساز همانند هر خودروسازی دیگری به جز تسلا و فورد بدون تغییرات گسترده و کاهش هزینه به زودی از بین خواهند رفت.

ایلان ماسک در حالی تسلا و فورد را به عنوان خودروسازان ماندگار در حوزه تولید خودروهای الکتریکی می‌داند که در میان گفته‌های خود به سایر خودروسازان بزرگ آمریکایی نظیر جنرال موتورز و استلانتیس اشاره‌ای نکرده است. مدیرعامل تسلا با انتقاد از افزایش قیمت محصولات ریویان در ابتدای سال 2022 عنوان کرد این موضوع بسیار ساده است؛ اگر قیمت را افزایش دهید، آمار فروش شما نیز کاهش پیدا خواهد کرد.

لوسید و ریویان

بررسی‌ها نشان می‌دهد ریویان به ازای هر خودرویی که تولید می‌کند با ضرر زیادی مواجه می‌شود و بسیاری از کارشناسان این حوزه بر این باورند که دو خودروی R1T و R1S ریویان با وجود افزایش قیمت نیز ارزان‌تر از قیمت واقعی روانه بازار می‌شوند. البته میزان سرمایه ریویان به بیش از 17 میلیارد دلار می‌رسد و این شرکت می‌تواند نسل‌های بعدی سری خودروهای R2 را نیز به تولید برساند. همچنین شرکت لوسید نیز از لحاظ سرمایه‌ای در وضعیت مناسبی قرار دارد.

علاوه بر شرکت‌های رقیب، تسلا نیز با مشکلاتی مواجه است. در همین راستا ماسک اعلام کرد حل مشکل سیستم خودران کامل محصولات تسلا باعث رفع مشکلات فعلی این شرکت خواهد شد. ماسک با اشاره به اینکه تمرکز اصلی تسلا حل مشکلات این فناوری است، گفت تکمیل شدن این تکنولوژی تفاوت میان تسلای باارزش با تسلای بی‌ارزش را نشان خواهد داد.

لوسید و ریویان

گفتنی است تسلا مدتی قبل تست سیستم خودران کامل بتا در معابر عمومی را نیز آغاز کرده است. در این تست بیش از 100 هزار مالک محصولات تسلا تکنولوژی خودران کامل این شرکت را تست کردند و به زودی این میزان به 200 هزار تست‌کننده نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*