معرفی دانگ‌ فنگ آئولوس

دانگ‌ فنگ آئولوس برای رقابت با چری آریزو 5 به خیابان آمد

در این مطلب قصد داریم به معرفی دانگ‌ فنگ آئولوس بپردازیم. مشخصات فنی، طراحی ظاهری و قیمت این سدان جدید چینی را در ادامه بخوانید.

چینی‌ها طی یک دهه اخیر فعالیت گسترده‌ای در تولید خودرو داشته‌ و در این زمینه به موفقیت‌های زیادی رسیده‌اند و پیشرفت‌های چشمگیری نیز در این صنعت داشته‌اند. یکی از بزرگترین شرکت‌های خودروسازی چین، شرکت دانگ فنگ است که برخی از محصولات آن را در ایران داریم.

معرفی دانگ‌ فنگ آئولوس

به تازگی زیربرند این شرکت با نام آئولوس مشغول تولید و عرضه خودروهای جدیدی شده و به سرعت مسیر رشد را می‌پیماید. یکی از تازه ترین محصولات این زیربرند هائوجی است که در کلاس شاسی بلند قرار دارد و آئولوس هم اکنون پس از این خودرو در صدد برآمده تا خودروی سدان فست بک خود را با نام Yixuan D53 راهی بازار کند. این خودرو رقبای سرسختی نظیر MG5، چری آریزو 5 و جیلی Binrui دارد.

طراحی ظاهری سدان Yixuan D53

خودروی جدیدی که زیربرند آئولوس می‌خواهد راهی بازار کند در واقع نوعی فیس لیفت از نسخه حال حاضر این سدان محسوب می‌شود. طراحی ظاهری Yixuan D53 در نسخه جدید زمخت‌تر و خشن‌تر از قبل شده و طوری آمده که قرار است به رقابت با محصولات مطرح چینی بپردازد. برخی از کارشناسان جلوپنجره این خودروی جذاب را به دهانی تشبیه می‌کنند که می‌خواهد خودروهای رقیب را ببلعد.

معرفی دانگ‌ فنگ آئولوس

نکته‌ای که باید بدان توجه داشت، فرم جلوپنجره نسخه فیس لیفت شده سدان آئولوس است. امروزه اغلب خودروهایی که تولید می‌شوند (مخصوصا در چین) صاحب چنین جلوپنجره‌ای هستند. اگر به پایین این جلوپنجره با دقت نگاه کنید، می‌توانید تریم نارنجی‌رنگی را که بین قاب پلاک و ورودی هوای پایین وجود دارد ببینید. همچنین ترکیب و هارمونی این تریم نارنجی با تریم مشکی قالب پروفیل جلو بر زیبایی و جذابیت نمای جلویی افزوده‌اند.

اگر به سایر محصولات آئولوس یا دانگ فنگ نگاهی بیندازیم متوجه این نکته خواهیم شد که اغلب خودروهای این شرکت خودروسازی در نمای جلی و قالب پروفیل جلو به همین شکل و شمایل هستند و عملا نسخه فیس لیفت شده تفاوتی با دیگر محصولات ندارد و حداقل این موضوع برای مشتریان چینی طراحی منحصربه‌فرد و عجیب و غریبی نیست.

از نمای جلو که بگذریم، به نمای عقب این خودرو می‌رسیم که به نظر می‌رسد جذاب‌ترین بخش این خودروی سدان محسوب می‌شود. طراحی پروفیل عقب و آن قوسی که عموما در خودروهای کلاس فست بک دیده می‌شود شبیه به دم قایق است و همین بر زیبایی خودرو می‌افزاید. تم دودی چراغ‌ها در بازطراحی کاملی که آئولوس انجام داده چهره بهتری به خود گرفته‌اند و شکل این چراغ‌ها شباهت زیادی به چراغ‌های خودروی آئولوس مکس دارد.

در نسخه قبلی آئولوس تنها یک خروجی اگزوز وجود داشت که خیلی هم قدیمی به نظر می‌آمد، ولی حالا در نسخه فیس لیفت این خودرو شاهد تعبیه چهار اگزوز در دیفیوزر سپر عقب هستیم. در کل وقتی به جای یک اگزوز از چهار خروجی استفاده می‌شود، یعنی این که طراحان این خودرو می‌خواسته‌اند بر جلوه اسپرت بودن آن بیفزایند.

معرفی دانگ‌ فنگ آئولوس

با مقایسه طراحی ظاهری این دو خودرو می‌توان به این نتیجه رسید که دانگ فنگ آئولوس در زمینه چهره این سدان موفق عمل کرده و توانسته خودروی جذاب‌تر و زیباتری را راهی بازار کند. ظاهر خودرو در تمام ابعاد پیشرفت محسوسی دارد. از دیگر مولفه‌هایی که باعث می‌شود Yixuan D53 اسپرت‌تر به نظر برسد، وجود پا رکابی‌های اسپرت به همراه رینگ‌های 16 اینچی آلیاژی تیره رنگ است. طول، عرض و ارتفاع این خودرو به ترتیب 4.66 متر، 1.81 و 1.49 متر و فاصله محوری آن 2680 میلی‌متر است.

مشخصات فنی سدان Yixuan D53

از جمله مهم‌ترین قسمت‌های هر خودرویی که مشتریان توجه زیادی به آن نشان می‌دهند، مشخصات فنی و کیفیت سواری آن است. نسخه اولیه سدان آئولوس که هنوز از روی آن فیس لیفتی تولید نشده بود، مجهز به سه پیشرانه 1 لیتری سه سیلندر توربو، 1.5 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی و 1.5 لیتری توربوشارژ بوده است.

لازم به ذکر است که اولین پیشرانه این خودرو (1 لیتری سه سیلندر توربوشارژ) قادر است قدرت 125 اسب بخار و گشتاور 196 نیوتن‌متر را تولید کند. همچنین پیشرانه 1.5 لیتری این سدان می‌تواند قدرت 150 اسب بخار و گشتاور 230 نیوتن‌متر را تولید کند. متاسفانه جزئیات دقیقی تا به این لحظه درباره نسخه جدید منتشر نشده است.

برخی از منابع چینی معتقدند که فیس لیفت Aeolus Yixuan مجهز به یک پیشرانه 1 لیتری سه سیلندر توربوشارژ خواهد بود و این مدل پایه، نیروی محرکه موتور را از طریق یک گیربکس 5 سرعته دستی به چرخ‌ها منتقل می‌کند. بد نیست بدانید که دانگ فنگ برند آئولوس را تأسیس کرده تا بتواند از طریق این زیربرند خودروهای اسپرت خود را به تولید انبوه برساند.

معرفی دانگ‌ فنگ آئولوس

معرفی دانگ‌ فنگ آئولوس

دانگ فنگ با راه‌اندازی این زیربرند باعث شده تا برای محصولات آئولوس رنگ‌های متنوع و منحصربه‌فرد و اکسسوری‌های مختلفی وجود داشته باشد. یکی از تکنیک‌های خودروسازان این است که برای شاسی بلندهای خود از تم‌های دو رنگ استفاده می‌کنند و مشتریان نیز به این مسئله روی خوش نشان داده‌اند و حالا دانگ فنگ آئولوس نیز این روند داغ را دنبال می‌کند.

همان‌طور که گفتیم همچنان اطلاعات جزئی از این خودرو نداریم و کمپانی دانگ فنگ نیز اعلام نکرده که قیمت فیس لیفت سدان آئولوس چقدر است. مدل پایه نسخه قدیمی همین سدان، قیمتی نزدیک به 10500 دلار داشته که با پول امروز ما به 350 میلیون تومان می‌رسد. انتظار می‌رود نسخه پایه فیس لیفت آئولوس نیز در همین محدوده قیمتی باشد.