5 ارز دیجیتالی

5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر داشته باشید

بازار ارزهای دیجیتال آشفته است و در این مطلب قصد داریم به معرفی 5 ارز دیجیتالی بپردازیم که بد نیست در این هفته زیر نظر قرار بگیرند.

این روزها قیمت بیت کوین در نوسان است و البته مدت‌هاست که در یک روند نزولی قرار گرفته و درجا می‌زند. همین دو روز پیش بود که پادشاه ارزهای دیجیتال تا کف قیمتی 17.622 دلار سقوط کرد، ولی خوشبختانه از آن پایین‌تر نرفت و هم‌اکنون نیز در قیمت 20 هزار دلاری آرام گرفته است.

تاریخ 28 خرداد سال جاری روزی است که بیت کوین به سطحی رسید که در مقایسه با اوج هاوینگ قبلی‌اش هم پایین‌تر بود. عوامل متعددی روی روانشناسی بازار تأثیر می‌گذارند و می‌تواند هر یک از آنها منجر به سقوط یک سهام یا ارز دیجیتال شود. سه عامل مهم طی روزهای اخیر باعث شده تا سرمایه‌گذاران و دارندگان رمز ارز دچار رعب و وحشت شوند که در ادامه آنها را نام می‌بریم:

اولین عامل مهم در ایجاد ترس میان سرمایه گذاران، سیاست‌های پولی انقباضی بانک مرکزی آمریکا است. عامل دوم توقف برداشت‌ها و سومین دلیل پلتفرم وام‌دهی سلسیوس و نیز مشکلاتی است که موسسه تری اروز کپیتال از نظر مالی درگیر آن شده است. هر یک از این سه عامل باعث شده‌اند سرمایه گذاران محتاطانه‌تر برخورد کنند.

5 ارز دیجیتالی که باید در این هفته مد نظر داشت

درباره بیت کوین تحلیلگران و کارشناسان زیادی اظهار عقیده کرده‌اند و برخی از آنها خبر صعود تاریخی این رمز ارز را می‌دهند و عده‌ای نیز معتقدند که بیت کوین اصلا ارزش سرمایه گذاری و پول خرج کردن را ندارد. یکی از همین کارشناسان بازارهای مالی به نام هالگر شاپتیز معتقد است که در طول تاریخ پربار ارز دیجیتال بیت کوین، چهار دفعه دچار ریزش شدید شده و طی این دفعات، حدود 60 درصد از ارزش خود را از دست داده است.

بازار ارز دیجیتال

5 ارز دیجیتالی

آقای شاپتیز بر این باور است که سقوط 74 درصدی فعلی نیز در زمره همین ریزش‌های شدید قرار می‌گیرد. همچنین یکی دیگر از کارشناسان بازار ارز دیجیتال به نام رکت کپیتال معتقد است که بیت کوین در ریزش‌های قبلی خود دقیقا روی شاخص میانگین متحرک به کف قیمتی خود رسیده بود، ولی پس از آن صعود جانانه‌ای داشت و این بار نیز بعید به نظر می‌رسد که بخواهد مدت زیادی در این محدوده بماند و درجا بزند.

گفتنی است که تنها در یک ماه (در خرداد سال جاری) ارزش پادشاه ارزهای دیجیتال حدود 39 درصد سقوط کرده است و از سال 2013 تا به امروز این بدترین عملکرد بیت کوین محسوب می‌شود. در بازار فعلی و ریزشی که بیت کوین تجربه کرده، عده بسیاری از تحلیلگران معتقدند که باید به زودی شاهد کف سازی این ارز دیجیتال باشیم، ولی برخی از مخالفان ارزهای دیجیتال نیز همچون آقای پیتر شف به سرمایه‌گذاران هشدار می‌دهند که اگر همین‌طور ادامه یابد، بیت کوین 20 هزار دلاری به 3 هزار دلار خواهد رسید.

هم‌اکنون تنها سوالی که مطرح می‌شود این است که آیا سرمایه‌گذاران و کسانی که اقدام به خرید بیت کوین می‌کنند، قادر هستند تا در مدت کوتاهی جلوی ریزش بیشتر این رمز را بگیرند یا خیر! در ادامه پنج رمز ارزی را که باید در این هفته به شدت زیر نظر داشته باشیم، معرفی خواهیم کرد.

1. ساتوشی ویژن (BSV)

ساتوشی ویژن

اوضاع برای ساتوشی ویژن خوب به نظر می‌رسد، چرا که در حال حاضر روی نمودار تکنیکال این رمز ارز یک الگوی مثلث انبساطی دیده می‌شود. سرمایه گذاران این ارز دیجیتال در صدد هستند تا بتوانند از گوشه این الگوی مثلثی خارج شوند و مقاومت آن محدوده را بشکنند.

از دیگر نکات امیدبخش برای ساتوشی ویژن می‌توان به شاخص قدرت نسبی اشاره کرد که واگرایی مثبتی را نشانه رفته و همین موضوع حاکی از آن است که روند نزولی و کاهشی در حال کند شدن است. البته نکته اینجاست که در این حالت ممکن است با رسیدن به چنین سقفی و برخوردن به مقاومت سنگین، سرمایه گذاران بسیاری به فکر خروج از بازار و نقد شدن بیفتند.

با این حساب در صورتی که فروشندگان ساتوشی ویژن خود را بفروشند و نگذارند که این رمز ارز از محدوده مقاومت کنونی‌اش عبور کند، باید شاهد درجا زدن آن طی روزهای آینده باشیم. بهتر آن است که خریداران اجازه ندهند تا فروشندگان سرنوشت آنها را تعیین کنند، چرا که اگر آنها موفق شوند از درون الگوی مثلث انبساطی خارج شوند و مقاومت را بشکنند، این خط مقاومتی تبدیل به یک حمایت محکم خواهد شد و بدین ترتیب پس از کف سازی، ساتوشی ویژن قادر خواهد بود به سطح قیمتی و تارگت‌های 80 و 87 دلاری برسد.

ساتوشی ویژن

اگر نمودار ساتوشی ویژن را روی تایم فریم 4 ساعته تنظیم کنیم، شاهد خواهیم بود که این رمز ارز دوره‌ای طولانی را در محدوده قیمتی بین 45 تا 66 دلار در نوسان بوده و درجا زده است. حالا در این محدوده حمایتی برای یک مرتبه فروشندگان سعی کرده‌اند با فروش بیش از حد حمایت را بشکنند تا از دست برود، ولی ناموفق بوده‌اند. بنابراین این فرصت خوبی برای خریداران است تا از این مقاومت 66 دلاری عبور کنند.

اگر پتانسیل بازار ساتوشی ویژن بالا برود و خریداران ترسیدن را کنار بگذارند و به خرید اقدام کنند، می‌تواند گام مثبتی برای این ارز دیجیتال باشد و هدف 87 دلاری را برای آن فعال کند. در غیر این صورت قیمت مجددا تا محدوده 66 دلاری می‌رود و پس از تلاش ناموفقی در شکستن مقاومت، در همان ناحیه درجا می‌زند.

2. چین لینک (LINK)

چین لینک

یکی دیگر از ارزهای دیجیتال مستعد بازار برای این که بتواند تهدیدها را تبدیل به فرصت کند، چین لینک است. این رمز ارز از آغاز سال میلادی جاری در کانال نزولی خود قرار دارد و هم‌اکنون می‌خواهد از سطح مقاومتی 5.50 دلاری خود با قدرت عبور کند و این سطح را تبدیل به کف خود کند.

حدود یک هفته پیش و از تاریخ 23، 24 و 28 خرداد ماه سال جاری فروشندگان چین لینک را توانستند به زیر قیمت 5.50 دلار برسانند، ولی در این تلاش موفق نشدند بیشتر از این پیشروی کنند. در همین محدوده خریداران زیادی اقدام به خرید چین لینک کردند و به نظر می‌رسد بازار برای کف سازی در این عدد آماده می‌شود.

از دیگر مواردی که نشان می‌دهد قیمت ممکن است در آینده نزدیک به سمت صعودی شدن در حرکت باشد، واگرایی مثبت در قیمت و شاخص قدرت نسبی است. در واقع هم‌اکنون خواسته اغلب خریداران و سرمایه گذاران این ارز دیجیتال این است که بتوانند چین لینک را به بالای خط روند نزولی‌اش برسانند. هر چه به سمت این قیمت و نقطه پیش برویم، مسلما فروشندگان بیشتری نیز تلاش می‌کنند تا سهم خود از آن را بفروشند.

البته این احتمال نیز وجود دارد که اگر خریداران نتوانند به هدف خود برسند، فروشندگان مجددا جسارت پیدا خواهند کرد که قیمت را به همان زیر 5.50 دلار برسانند. با رخ دادن این اتفاق باید شاهد شروع یک روند نزولی دیگر باشیم.

در نهایت در رقابت بین خریداران و فروشندگان اگر هر یک بتوانند به موفقیت برسند، روند آینده چین لینک را مشخص خواهند کرد. پس خریداران هم در صورتی که موفق شوند این رمزارز را به بالای خط روند نزولی سوق دهند می‌توانند آغازگر یک روند جدید باشند. اهداف بعدی در صورت رسیدن به چنین نقطه‌ای به ترتیب 10 دلار و سپس 12 دلار خواهد بود.

چین لینک

5 ارز دیجیتالی

همچنین در صورتی که در این نمودار تایم فریم 4 ساعته را انتخاب کنیم می‌توانیم اشراف بیشتری به چین لینک داشته باشیم. در این نمودار مشاهده می‌کنیم که اصلاح صعودی بازار قیمت چین لینک را به محدوده میانگین متحرک ساده 50 کندلی رسانده است. از طرفی باید توجه داشت که شیب میانگین متحرک نمایی 20 روزه چیز خاصی نشان می‌دهد و همه چیز در حالت خنثی خواهد بود. با قرار گرفتن شاخص قدرت نسبی نیز در محور میانی، می‌توان این‌گونه پیش‌بینی کرد که به زودی نفس فروشندگان گرفته می‌شود و خریداران پیروز این نبرد می‌شوند.

خریداران در صورتی که موفق شوند از میانگین متحرک ساده 50 کندلی عبور کنند، روند جدیدی را تا قیمت 7.51 دلار برای چین لینک باز می‌کنند و پس از آن هم با پشت سر گذاشتن مقاومت مذکور، الگوی کف دوقلو کامل خواهد شد و اهداف 9.50 دلاری فعال می‌شود. باید امیدوار باشیم که در این رقابت، خریداران از فروشندگان پیشی بگیرند، در غیر این صورت همه چیز به کلی بی‌اعتبار خواهد شد.

3. لایت کوین (LTC)

لایت کوین

سومین ارز دیجیتالی که باید در این روزها نگاه ویژه‌ای به آن داشته باشیم، لایت کوین است. حدود سه روز پیش و در تاریخ 28 خرداد ماه سال جاری فروشندگان لایت کوین تمام تلاش خود را کردند تا حمایت مستحکم این رمز ارز را بشکنند و آن را به زیر محدوده 40 دلار برسانند. با نگاهی به چارت لایت کوین متوجه مقاومت خریداران و دفاع جانانه آنها از این رمز ارز هستیم.

طی 24 ساعت اخیر لایت کوین توانسته یک کندل صعودی بلند ثبت کند که امیدها را برای صعود آن افزایش داده و حتی میانگین متحرک نمایی 20 روزه را به سطح قیمتی 55 دلار رسانده است. باید توجه داشت که محدوده بالا سطح بسیار مهمی برای لایت کوین خواهد بود، چرا که اگر خریداران بتوانند بالای این سطح کندلی ببندند، روند آن برای همیشه تغییر می‌کند. همچنین پس از این موفقیت راه برای پیشروی آن تا سطح قیمتی 68 دلار هم باز خواهد شد.

در بدبینانه‌ترین حالت ممکن است قیمت با تلاش خریداران به سطحی که نیاز است نرسد و میانگین متحرک نمایی 20 روزه مجددا رو به سمت پایین به حرکت درآید. در این حالت روند دوباره در کانال نزولی خود تثبیت می‌شود و از سویی هم معامله‌گران و فروشندگان تلاش می‌کنند تا لایت کوین را به سطح زیر 40 دلار برسانند.

لایت کوین

5 ارز دیجیتالی

با تنظیم نمودار لایت کوین در تایم فریم 4 ساعته می‌توان خروج این رمز ارز را از الگوی مثلث متقارن تماشا کرد. البته پیدا کردن این الگوها به این آسانی نیست و نیازمند دقت و تخصص بسیار است. لازم به ذکر است که هر زمان در نموداری این الگوی مثلث متقارن را دیدید، باید بدانید که ممکن است نشانه‌ای برای تغییر روند فعلی یا تدوام روند کنونی باشد.

در شاخص‌های میانگین متحرک نیز متوجه خواهیم شد که خریداران نسبت به فروشندگان برتری قابل توجهی دارند و در صورتی که بتوانند این بازی را به نفع خود تمام کنند و در همین شرایط باقی بمانند، راه برای جهش قیمت تا محدوده قیمتی 62 دلار باز است. باید امیدوار باشیم که قیمت مجددا وارد این الگوی مثلثی شکل نشود که در این صورت همه تحلیل‌های فعلی اعتبار خود را از دست خواهند داد. اگر این اتفاق بیفتد می‌توان گفت که خروج کوتاه مدت قیمت از الگوی مثلث متقارن یک تله گاوی یا صعودی بوده است.

4. سولانا (SOL)

سولانا

یکی از ارز دیجیتال‌های قدرتمندی که پروژه خوبی پشت آن خوابیده و حتی پتانسیل بالایی برای رشد دارد، سولانا است. متاسفانه مدت مدیدی است که سولانا در یک کانال نزولی قرار گرفته، ولی خبر خوب این است که به تازگی تحرکاتی در چارت آن دیده شده که امیدواریم درست باشد.

بنابراین بین شاخص قدرت نسبی و قیمت این رمز ارز یک واگرایی مثبت دیده شده که همین دال بر کاسته شدن از شتاب روند نزولی و شاید هم آغاز یک روند صعودی باشد. خریداران در مقطع کنونی تمام تلاش خود را می‌کنند تا بتوانند قیمت را بالای میانگین متحرک نمایی 20 روزه ببرند و اگر در این راه موفق شوند، فشار خرید و تقاضا بیشتر می‌شود.

در صورت محقق شدن گفته‌های بالا سولانا قادر خواهد بود قیمت خود را به 50 دلار برساند و البته که با رسیدن به این ناحیه فروشندگان سعی می‌کنند فشار فروش را بالا ببرند. باید امیدوار باشیم که فروشندگان مقاومت شدیدی از خود نشان ندهند، چرا که اگر قیمت تا محدوده اعلامی بالا برود و سپس به سمت پایین برگردد به این معناست که فروشندگان تمایلی ندارند در این محدوده‌ها تسلیم شوند و با این حساب کانال نزولی 25 دلاری شروع می‌شود.

سولانا

5 ارز دیجیتالی

خوشبختانه در رمز ارز سولانا تحرکات خوبی دیده می‌شود و هم‌اکنون خریداران قیمت را بالای میانگین‌های متحرک رسانده‌اند و اگر موفق شوند به این هدف برسند می‌توانند روند نزولی را هر چند برای مدت کوتاهی به پایان برسانند و پس از آن خیز مجدد برای رسیدن به قیمت 42.50 و سپس 45 دلار داشته باشند.

سناریوی بد ماجرا آنجاست که قیمت در محدوده فعلی یا پس از برخورد با خط روند نزولی به سمت پایین برگردد و بدین ترتیب حمایت‌های احتمالی از دست برود. اینجاست که فروشندگان با قدرت از مقاومت‌های پیش رو دفاع خواهند کرد و چنین حرکتی متاسفانه سولانا را به محدوده 27.50 و 25 دلار می‌رساند.

5. بیت کوین (BTC)

بیت کوین

روز 28 خرداد ماه سال جاری نقطه‌ای بود برای ریزش‌ها و مقاومت‌های بسیار و حتی تلاش‌های موفق و ناموفقی که در این پنج رمز ارز دیدیم. پادشاه ارزهای دیجیتال نیز در همین روز حمایت مهم و کلیدی خود را از دست داد و به زیر قیمت 20 هزار دلار رفت. با دیدن چنین اتفاقی عده‌ای معتقدند بودند که بازار بیت کوین به زودی یک کامبک می‌زند و قیمت را در یک روند صعودی دنبال می‌کند.

البته کندلی که در آن روز زده شد، یک کندل بلند بود که نشان می‌داد خریداران زیادی در کف قیمتی از بیت کوین حمایت جانانه کرده‌اند و همین خوشبختانه یک نشانه مثبت در بازاری آشفته محسوب می‌شود. هم‌اکنون قیمت بیت کوین روی سطح 20 هزار دلار است و خریداران نیز همین قصد را دارند.

اگر خریداران موفق شوند قیمت را بالای این محدوده نگه دارند آن وقت است که می‌توان گفت سقوط قیمت تا کف 17 هزار دلاری یک تله خرسی یا نزولی بوده تا فروشندگان پایانی از این رمز ارز خارج شوند. هدف بعدی در این صورت می‌تواند 23.362 دلار باشد و در این محدوده مجددا انتظار داریم فشار فروشندگان بیشتر از قبل شود.

یکی از نشانه‌های خوب دیگر در مورد بیت کوین، شاخص قدرت نسبی است که هم‌اکنون نشان می‌دهد قیمت در منطقه اشباع فروش است و زمانی که چنین اتفاقی رخ می‌دهد یعنی فروشندگان خود را خالی کرده و حالا همه چیز برای یک صعود هر چند کوتاه مدت آماده است.

بیت کوین

5 ارز دیجیتالی

متاسفانه باید امیدوار باشیم که بیت کوین به زیر سطح قیمتی 20 هزار دلاری نرود که اگر این اتفاق بیفتد اعتبار تحلیل‌های فعلی از دست می‌رود. با از دست رفتن این سطح فروشندگان جسارت پیدا می‌کنند تا حمایت فعلی را تبدیل به یک مقاومت سخت کنند. در این شرایط ممکن است قیمت حتی زیر 17 هزار دلار را هم ببیند و اگر موج نزولی بعدی آغاز شود باید تا 16 هزار دلار را به چشم دید.

اگر نمودار بیت کوین را در تایم فریم 4 ساعته بررسی کنیم، متوجه واگرایی مثبت بین شاخص RSI و قیمت خواهیم شد. این واگرایی به این معنا است که فروشندگان در حال از دست دادن برتری خود در بازار هستند و به زودی خریداران پیروز خواهند شد. همچنین کندل قیمت به تازگی تا نزدیکی سطح میانگین متحرک نمایی 20 روزه بازیابی شده است.

سطح مذکور برای فروشندگان بسیار مهم است، چرا که اگر کندل قیمت بالای این محدوده بسته شود می‌تواند قیمت بیت کوین را تا محدوده 23.362 دلاری برساند. در نقطه مقابل اگر خریداران نتوانند در این رقابت موفق شوند معنایش این است که فروشندگان در سطوح بالاتر فعال بوده‌اند. بعد از این اتفاق نیز باید منتظر باشیم تا روند نزولی ادامه یابد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*