مقایسه پوکو F4 با پوکو X4 GT

مقایسه پوکو F4 با پوکو X4 GT ؛ دو چینی محبوب و جذاب

اگر قصد خرید یک گوشی خوش قیمت را دارید، با مقایسه پوکو F4 با پوکو X4 GT که سال ۲۰۲۲ عرضه شده‌اند، بهترین گزینه‌ها را به شما معرفی می‌کنیم.

بعد از عرضه گوشی شگفت انگیز و قدرتمند پوکو F4 GT که به چیپست اسنپدراگون ۸ نسل ۱ مجهز بود، این برند زیرمجموعه شیائومی از دو گوشی جذاب دیگر به نام‌های پوکو F4 و پوکو X4 GT نیز برای بازار جهانی رونمایی کرده است. این دو مدل ارزان قیمت هستند، اما در عین حال به لطف سخت افزار داخلی خود گزینه خوبی برای گیمرها و کاربرانی هستند که به یک گوشی جذاب نیاز دارند.

افرادی که با دنیای گوشی‌ها آشنایی دارند، این دو گوشی را به خاطر عملکرد خوب و قیمت مقرون به صرفه‌ای که دارند انتخاب می‌کنند. اما واقعاً کدام یک از این دو می‌تواند نیازهای من را برطرف کند؟ در ادامه با مقایسه پوکو F4 با پوکو X4 GT به این پرسش پاسخ می‌دهیم.

مقایسه پوکو F4 با پوکو X4 GT

فهرست مطالب

جدول مشخصات فنی

گوشی
Poco F4
Poco X4 GT
ابعاد و وزن۱۶۳.۲ در ۷۶ در ۷.۷ میلی‌متر/ ۱۹۵ گرم۱۶۳.۶ در ۷۴.۳ در ۸.۹ میلی‌متر/ ۲۰۰ گرم
نمایشگر۶.۶۷ اینچ/ ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل/ AMOLED۶.۶ اینچ/ ۱۰۸۰ در ۲۴۶۰ پیکسل/ IPS LCD
پردازندهکوالکام اسنپدراگون ۸۷۰/ ۸ هسته ای ۳.۲ گیگاهرتزیمدیاتک دایمنسیتی ۸۱۰۰/ ۸ هسته‌ای ۲.۸۵ گیگاهرتزی
حافظه۶ گیگ و ۱۲۸ گیگ/ ۸ گیگ و ۱۲۸ گیگ/ ۸ گیگ و ۲۵۶ گیگ/ ۱۲ گیگ و ۲۵۶ گیگ۸ گیگ و ۱۲۸ گیگ/ ۸ گیگ و ۲۵۶ گیگ
نرم افزاراندروید ۱۲/ MIUI for POCOاندروید ۱۲/ MIUI for POCO
ارتباطاتوای فای ۸۰۲.۱۱a/b/g/n/ac/6 / بلوتوث ۵.۲ / GPSوای فای ۸۰۲.۱۱a/b/g/n/ac/6 / بلوتوث ۵.۳ / GPS
دوربینپشتی سه‌گانه ۶۴+۸+۲ مگاپیکسلی/ دیافراگم f/1.8 و f/2.2 و f/2.4

سلفی ۲۰ مگاپیکسلی/ دیافراگم f/2.5

پشتی سه‌گانه ۶۴+۸+۲ مگاپیکسلی/ دیافراگم f/1.9 و f/2.2 و f/2.4

سلفی ۲۰ مگاپیکسلی/ دیافراگم f/2.5

باتری۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت/ شارژ سریع ۶۷ وات۵۰۸۰ میلی‌آمپر ساعت/ شارژ سریع ۶۷ وات
امکانات اضافه‌تراینترنت 5G/ دو سیم کارت/ گواهی ضد آب IP53اینترنت 5G/ دو سیم کارت

 

طراحی

به گوشی ارگونومیک‌تری نیاز دارید؟ پس به شما گوشی پوکو F4 را با طراحی باریک‌تر و سبک‌تر پیشنهاد می‌کنیم. این گوشی ۱۹۵ گرمی است و ضخامت ۷.۷ میلی‌متری دارد. یک قابلیت جذاب دیگر هم دارد و آن گواهی ضد گرد و غبار و پاشش آب IP53 است.

مقایسه پوکو F4 با پوکو X4 GT

در آن سمت گوشی پوکو X4 GT ظاهر ساده‌تری دارد و ماژول دوربین آن هم رنگ خود بدنه است. اما ضخامت و وزن بیشتری دارد و به همین خاطر ارگونومی گوشی پوکو F4 در مقایسه با پوکو X4 GT بهتر است.

هر دو گوشی بدنه‌ای پلاستیکی دارند و کیفیت ساخت بالایی ندارند. اما خوشبختانه نمایشگر آن‌ها با گوریلا گلس ۵ محافظت می‌شود. بنابراین مقاومت خوبی در برابر خراش دارند. هرچند هنوز هم توصیه می‌کنیم از یک گلس محافظ روی نمایشگر گوشی خود استفاده کنید.

نمایشگر

در مقایسه پوکو F4 با پوکو X4 GT بهترین نمایشگر متعلق به مدل اول است. این گوشی از یک نمایشگر جذاب AMOLED با ابعاد ۶.۶۷ اینچی، رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسلی، نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتزی و گواهی +HDR10 بهره می‌برد. علاوه بر همه این‌ها می‌تواند محتوای دالبی ویژن را هم به نمایش بگذارد.

کیفیت تصویر این نمایشگر به لطف رنگ‌های شاداب و رنگ عمیق مشکی بالا است و این فیلم دیدن را لذت‌بخش می‌کند. این نمایشگر با ۱۳۰۰ نیت، روشنایی بسیار خوبی دارد و از گوریلا گلس ۵ برای محافظت روی آن استفاده شده است. گرچه این نمایشگر از پنل AMOLED استفاده می‌کند، اما به حسگر اثر انگشت زیر صفحه مجهز است. شیائومی این حسگر را روی فریم جانبی گوشی تعبیه کرده است. اسپیکرهای این گوشی نیز از نوع استریو است تا پکیج کاملی از تجربه چندرسانه‌ای باکیفیت را ارائه کند.

مقایسه پوکو F4 با پوکو X4 GT

پوکو F4

در آن سمت نمایشگر گوشی پوکو X4 GT نرخ رفرش فوق‌العاده ۱۴۴ هرتزی را ارائه می‌کند که ایده‌آل گیمرها است، اما روی آن از پنل قدیمی‌تر IPS LCD استفاده شده است. کیفیت تصویر این پنل به لطف گواهی HDR10 و Dolby Vision خوب است، اما به خوبی یک پنل AMOLED نیست. و طبیعتاً به خاطر پنلی که دارد، حسگر اثر انگشت روی فریم جانبی آن تعبیه شده است.

سخت افزار و نرم افزار

در بین این دو گوشی، سخت افزار پوکو X4 GT قدرتمندتر است. آن به چیپست دایمنسیتی ۸۱۰۰ مدیاتک مجهز است که ۸ گیگ رم و ۲۵۶ گیگ حافظه داخلی پرسرعت UFS 3.1 آن را همراهی می‌کند. این چیپست از فناوری ۵ نانومتری قدرت می‌گیرد و حداکثر فرکانس ۲.۸۵ گیگاهرتزی را ارائه می‌کند. این تراشه بعد از دایمنسیتی ۹۰۰۰ و دایمنسیتی ۹۰۰۰ پلاس تازه معرفی شده، قدرتمندترین پردازنده کمپانی مدیاتک است. بنابراین پوکو ایکس ۴ جی تی یک محصول پرچمدار محسوب می‌شود.

در آن سمت مدل پوکو F4 از چیپست قدیمی‌تر اسنپدراگون ۸۷۰ با فناوری ۷ نانومتری قدرت می‌گیرند و با حداکثر فرکانس ۳.۲ گیگاهرتز فعالیت می‌کند. این گوشی حداکثر ۱۲ گیگ رم و ۲۵۶ گیگ حافظه داخلی پرسرعت UFS 3.1 را ارائه می‌کند. هر دو دیوایس همچنین به اندروید ۱۲ و نسخه ویژه MIUI 13 مجهز هستند.

دوربین

تفاوتی بین دوربین‌های این دو گوشی وجود ندارد. هر دو گوشی به دوربین سه‌گانه ۶۴ + ۸ + ۲ مگاپیکسلی مجهز هستند و دوربین سلفی آن‌ها ۲۰ مگاپیکسلی است. تفاوت بزرگ بین این دو حضور لرزشگیر اپتیکال تصویر در گوشی POCO F4 است که در نهایت باعث ثبت تصاویر باکیفیت‌تری می‌شود.

مقایسه پوکو F4 با پوکو X4 GT

پوکو X4 GT

باتری

اگر به عمر باتری طولانی‌تری فکر می‌کنید، پس پوکو X4 GT گزینه بهتری برای شماست. این گوشی به یک باتری بزرگ‌تر ۵۰۸۰ میلی‌آمپر ساعتی مجهز است و به لطف فناوری کم مصرف‌تر IPS LCD، با هر بار شارژ، بیشتر دوام میاورد. ضمن اینکه چیپست مدرن‌تر ۵ نانومتری نیز در زیر قاب آن حضور دارد.

در آن سمت گوشی پوکو F4 به یک باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی مجهز است که هرچند شارژدهی خوبی دارد، ولی نه نسبت به دیگر مدل برند پوکو. هر دو گوشی با توان ۶۷ واتی شارژ می‌شوند که البته نسخه اف ۴ به خاطر باتری کوچک‌تر خودش، زودتر شارژ خواهد شد.

قیمت

شروع قیمت گوشی پوکو اف ۴ در اروپا ۳۹۹ یورو است، در حالی که برای خرید نسخه پایه مدل ایکس ۴ جی تی باید ۲۹۹ یورو بپردازید. مدل اف ۴ به خاطر نمایشگر بهتری که دارد گزینه خوبی برای استفاده چندرسانه‌ای است. در حالی که دیگر گوشی پوکو، از یک باتری بزرگ‌تر و پردازنده بهتر برخوردار است.

نقاط ضعف و قوت

نقاط قوت و ضعف پوکو اف ۴

مزایامعایب
  • نمایشگر AMOLED
  • گواهی IP53
  • باریک‌تر و سبک‌تر
  • دوربین بهتر
  • سخت افزار ضعیف‌تر

نقاط قوت و ضعف پوکو ایکس ۴ جی تی

مزایامعایب
  • چیپست قدرتمندتر
  • نرخ رفرش بالاتر نمایشگر
  • باتری بزرگ‌تر
  • قیمت مناسب‌تر
  • پنل نمایشگر IPS