نور خورشید

تابش مستقیم نور خورشید چه بلایی سر خودرو شما می‌آورد

حضور در خودرویی که به مدت زیادی در زیر تابش مستقیم نور خورشید مانده باشد بسیار آزاردهنده است، اما تابش نور خورشید برای خودرو چه مضراتی دارد؟

ماندن خودرو در زیر تابش مستقیم نور خورشید به ویژه در فصل تابستان باعث می‌شود تا درون آن به یک کوره تبدیل شود. از این رو حضور در چنین خودرویی برای سرنشینان آزار دهنده خواهد بود؛ اما آیا نور آفتاب برای خودرو نیز مضر است؟ در پاسخ به این پرسش باید گفت نور خورشید به بیرون و داخل خودرو آسیب‌های شدیدی وارد می‌کند. در ادامه با مضرات تابش مستقیم نور خورشید به خودرو آشنا خواهیم شد.

مضرات تابش مستقیم نور خورشید به خودرو

داشبورد خودرو بیشتر از سایر بخش‌های داخلی در معرض نور مستقیم آفتاب قرار دارد. در واقع شیشه جلو باعث افزایش شدت نور خورشید و اشعه فرابنفش شده و به همین دلیل مشکلاتی مثل رنگ پریدگی داشبورد را به همراه خواهد داشت. ضمن این که اگر خودروی شما به صندلی‌های چرمی مجهز باشد، مشکل رنگ پریدگی برای آنها نیز رخ خواهد داد.

نور خورشید

گفتنی است بررسی‌ها از وجود 275 نوع ماده سمی در خودرو نو حکایت دارند که بسیاری از آنها به جنس مواد شیمیایی که برای ساخت بخش داخلی خودرو استفاده شده مربوط می‌شود. همچنین این مواد همواره گازهای سمی را از خود منتشر می‌کنند.

مثلا زمانی که یک خودروی نو خریداری می‌کنید، بوی نو بودن خودرو همان گازهایی است که توسط این مواد منتشر می‌شود. در همین راستا نور آفتاب می‌تواند میزان انتشار این گازها را افزایش دهد که برای سرنشینان خطرناک خواهد بود.

نور خورشید

تابش نور مستقیم آفتاب علاوه بر بخش داخلی به بخش بیرونی خودرو نیز آسیب وارد می‌کند. در واقع نور آفتاب باعث خرابی رنگ خودرو و همچنین رنگ پریدگی قطعات پلاستیکی بیرونی نظیر گلگیرها و سپرها خواهد شد.

در همین راستا بهتر است خودرو را در روزهای آفتابی به خصوص در فصل تابستان در سایه پارک کنید تا هم سلامت خودتان و هم خودرو حفظ شود. ضمن این که با یک پوشش برای شیشه‌های جلو می‌توانید از ورود نور آفتاب به داخل خودرو جلوگیری کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*