خودروهای هیوندای

تفاوت عجیب کیفیت خودروهای هیوندای در کشورهای مختلف؛ ویدیوی تست تصادف را تماشا کنید

تست‌های تصادف از وجود تفاوت عجیب کیفیت خودروهای هیوندای در کشورهای مختلف حکایت دارند. در ادامه می‌توانید ویدیوی تست تصادف هیوندای گرند آی 10 با هیوندای اکسنت را مشاهده کنید.

بررسی‌ها حاکی از آن است که استانداردهای ایمنی خودروها در بازارهای مختلف، متفاوت بوده و خودروسازان در هنگام تولید محصولات و افزایش کیفیت آنها به نوع بازار هدف توجه می‌کنند. در همین راستا نتایج یک تست تصادف میان دو سدان پایین‌رده هیوندای نشان می‌دهد که کیفیت ساخت این دو خودرو به شکل عجیبی  با یکدیگر تفاوت دارد.

ویدیوی تست تصادف خودروهای هیوندای

در ویدیوی فوق، کارشناسان برنامه جهانی ارزیابی خودروهای جدید برخورد دو سدان هیوندای را با یکدیگر مقایسه کردند. در سمت راست یک دستگاه هیوندای اکسنت به عنوان ارزان‌ترین محصول هیوندای در بازار آمریکا و در سمت چپ یک دستگاه هیوندای گرند آی 10 به عنوان ارزان‌ترین سدان هیوندای در بازار مکزیک قرار دارد. گفتنی است هیوندای اکسنت در کارخانه مکزیک مونتاژ می‌شود و گرند آی 10 در کارخانه هیوندای در هند به تولید می‌رسد.

خودروهای هیوندای

هیوندای گرند آی 10

پس از برخورد این دو سدان هیوندای با یکدیگر، بدنه گرند آی 10 نسبت به هیوندای اکسنت با آسیب زیادی مواجه شد؛ در واقع قسمت در، ستون A و فرمان گرند آی 10 به شدت آسیب دید. همچنین از آنجایی که این خودرو فقط دو ایربگ دارد، سطح حفاظت از صندلی‌های جلو تقریبا صفر بوده و طبق اعلام کارشناسان چنین تصادفی باعث آسیب‌های شدید و حتی کشته شدن سرنشینان جلو خواهد شد.

خودروهای هیوندای

هیوندای اکسنت

طبق گفته کارشناسان، هیوندای اکسنت که در بازار آمریکا عرضه می‌شود عملکرد بهتری را نشان داده است. هرچند این خودرو پیشرفته‌ترین مدل خود در بازار محسوب نمی‌شود، اما بدنه آن برای محافظت از سرنشینان مقاوم ظاهر شد و هر 6 ایربگ آن نیز به موقع فعال شدند. از این رو در صورت چنین تصادفی سرنشینان هیوندای اکسنت آسیب بسیار کمتری نسبت به سرنشینان گرند آی 10 خواهند دید.

دلیل وجود تفاوت کیفیت بین این خودروها

بر اساس اعلام کارشناسان برنامه جهانی ارزیابی خودروهای جدید، دلیل اصلی این تفاوت به مقرراتی که در کشورهای مختلف وضع شده مربوط می‌شود. همچنین اولویت‌های مشتریان در این بازارها متفاوت است و به همین دلیل خودروسازان در تولید محصولات روی بخش‌های مختلف توجه می‌کند. البته این دلایل قابل قبول نبوده و کارشناسان تاکید کردند خودروسازان بدون توجه به نوع بازار باید روی حفظ جان انسان‌ها تمرکز کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. دلیلش ژنتیکه همین