آیفون

با اختراع جدید اپل، آیفون زیر باران هم کار می‌کند

اختراع جدید اپل که در قالب پتنت به ثبت رسیده است، فرآیند تایپ و استفاده از نمایشگر آیفون را در زیر باران و شرایط مرطوب و خیس آسان می‌کند.

اپل به تازگی اختراع جدیدی را به نام «تغییر عملکرد یک دستگاه الکترونیکی در هنگام مواجهه با رطوبت» ثبت کرده که می‌تواند استفاده از آیفون را در شرایط بارانی آسان‌تر کند. با اینکه گوشی‌های هوشمند تا حد زیادی در برابر رطوبت مقاوم‌اند، اما امکان تایپ کردن بر روی نمایشگر در زیر باران و با انگشتان و صفحه‌نمایش خیس چندان آسان نیست.

اپل قصد دارد نمایشگر آیفون را با سطوح مختلف رطوبت از باران خفیف گرفته تا غوطه‌ور شدن گوشی در زیر آب، سازگار کند. بدین ترتیب، ضربه‌های کاذب روی صفحه که توسط مایع ایجاد شده، به‌وسیله فناوری مذکور در پتنت شناسایی و حذف می‌شوند. هم‌چنین کنترل‌های روی صفحه نیز با تغییراتی شامل بزرگ‌تر شدن و یا دورتر شدن از دیگر دکمه‌ها، با دسترسی دقیق‌تر برای فشردن در هنگام خیس شدن نمایشگر، عملکرد بهتری داشته باشند.

در این راستا، نمایشگر خازنی آیفون نیز به طور خودکار به عنوان صفحه‌ای حساس به فشار، مشابه با فناوری‌های فورس تاچ و لمس سه بعدی اپل تغییر خواهد کرد. برای جلوگیری از غیرفعال شدن تصادفی ورودی‌های لمسی توسط قطرات باران و مایعات، اپل می‌بایست سطح فشار وارده از انگشتان را بسته به میزان رطوبت ایجاد شده بر سطح صفحه نمایش تغییر دهد تا واکنش سریع‌تر و دقیق‌تری ایجاد شود.

پتنت جدید اپل

پتنت اپل

پتنت جدید اپل

تصویر منتشر شده از اختراع جدید اپل، یک برنامه دوربین آیفون را نشان داده که تنظیماتی را برای حالت‌های خشک، مرطوب و زیرآب ارائه می‌کند و بسته به وضعیت، تغییرات متناسب برای دوربین ایجاد خواهد شد. به عنوان مثال، در حالت مرطوب، برخی از قابلیت‌های رابط کاربری غیرفعال می‌شوند و در حالت زیر آب، بخشی از کنترل‌ها با دکمه‌های بسیار بزرگ جهت افزایش دقت و بهره‌وری جایگزین خواهند شد.

هم‌چنین نمایشگر گوشی با نشان دادن عمق فعلی دستگاه، به کاربر کمک می‌کند تا آن را در محدوده مجاز مقاومت گوشی در برابر آب نگه دارد. در این میان، اپل با افزایش اندازه و تغییر مکان دکمه‌های رابط کاربری دوربین، سعی دارد بهترین تجربه را برای استفاده در این شرایط مهیا کند.

اپل در طول سال ایده‌ها و اختراع های فراوانی را مطرح می‌کند که بسیاری از آنها جایی در فناوری نهایی محصولات این شرکت ندارند. بنابراین هنوز مشخص نیست که آیا غول مستقر در کوپرتینو پتنت فوق را در آیفون پیاده‌سازی خواهد کرد یا خیر.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*